Ska bygga 4-fackare!
Ja nu är det dags att bygga 4-fackare! Kommer antagligen kunna bygga i garage med hjälp av min pappa, men jag vill gärna ha tips? på ritningar, virke osv!
Även bilder på era 4-fackare är önskvärt så jag får lite inspiration! :)
Ska räcka till att Athena ska föda sin första kull i ett av facken och så har jag 3 fack extra bara! En hona troor jag kommer sparas och sen tror jag Ruff får flytta ut i ett av facken då jag tycker kaninhuset blir lite för instängt på våren/sommaren!
Så all hjälp m.m mottages gärna! 🙂
Åhh vad kul! Särskillt med kull! Var inte till så mkt hjälp, men var tvungen att säga detta….
Mvh Klara, Musse, Hedda och Rabalder.
#1 haha det är lugnt! 😉
Ja det ska bli superspännande med bebbar, det jag är mest nervös över är att skriva stamtavlor, tänk om jag gör fel! 😞
#2 Tänk på att ha lagom stora fack till en kull ^^ Själv har jag 190x80x70 i mina om jag ska ha kull i framtiden ^^
//Hälsningar Kringlans Kaninuppfödning!
Hemsidan: www.Kringlanskaniner.weebly.com you know my name, not my story
#3 Jo stort ska det vara :) Hade iofs tänkt bara 130x80x70 då det är hermeliner som gäller här hemma 😉De (enligt min erfarenhet) gillar att kura upp sig och ligga tätt och inte ha superstort space, så 130 är lagom så tänkte jag att facket till min lejonhuvade dvv skulle vara 150 i längd :) Efter kullen flyttar ju även Athena och Ruff ihop igen :)
#4 Jo men det är bra mått ^^ 😃
//Hälsningar Kringlans Kaninuppfödning!
Hemsidan: www.Kringlanskaniner.weebly.com you know my name, not my story
Så, nu är det 100% fastställt att det blir bygga av :)
Så skulle gärna vilja ha tips? på bra virke nu!
#6 Jag ska oxå bygga en fyra-fackare, börjar i helgen. Men iallafall så ska jag köpa båt-playwood, lite dyrare men helt klart värt de. Har burar av de nu och är ca 10 år gamla men ser nya ut. Sedan så kommer min "ram" och benen att vara av pressat trä. Kanske nåt för dig med? :)