Kanin iFokus

Kanin

Etikettmat-och-utfodring
Läst 640 ggr
pallo_gullis
0

Vattenflaska elr skål ?

hej vad är bäst att andvända flaska elr skål ?

soten
0

Vattenflaska

myriis
0

Jag har vattenflaska till två kaniner och vattenskål till fem :) På vintern är det lättast med vattenskål, tycker jag..

KajsaM
0

Båda är bäst! Vattenflaska är renligare och innerhåller med vatten. Skål är bättre på vinter och även på sommaren :) Jag har båda!

L8sson
0

jag anväder båda :)

Keligast
0

Jag har båda :)

[Niike]
0

Jag föredrar skål. Men som vanligt i den här frågan skriver jag för - och nackdelarna. :)
Skål
Fördel: Lättare att rengöra, kaninen får i sig mer vatten när den dricker.
Nackdel: Blir lätt smutsig. Så fort kaninen hoppar iväg i buren skvätter det i spån, bajspluttar och halm
Flaska:
Fördel: Håller sig ren från spån mm..
Nackdel: Svår att rengöra, bildas beläggningar som är svåra att få bort. Även i "pipen" bildas beläggningar som är helt omöjliga att bli av med. Det kommer också ganska lite vatten så kaninen får stå och dricka länge för att få i sig tillräckligt.

Tina-A
0

Jag har vattenflaska till mina då de ganska direkt välter omkull vattenskålen så det blir blött i hela buren… :P

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Milly_94
0

Vattenflaska tycker jag

[Quellii]
0

Har båda ^^ Inbillar mig att kaninen får i sig mer vatten från skål xD

Stravaganza
0

Varför är det lättare att ha vattenskål på vintern?

Själv har jag vattenflaska till min kanin.

[Quellii]
0

#10 Om vattnet fryser får man lättare ut det :)

JMax
0

Jag har vattenflaska.

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

[Zoie]
0

Vattenflaska såklart =D

Henni-Chan
0

Men vattenflaska e inte bra att ha till kaniner under 4 månader, då de kan orska bettfel ;) Men visst flaska e bätter på så sätt att de e lättare hygieniskt sätt, använder skål till alla mina!

Hendrike "Pinkku" Palm 

Miss Pinky's Hoppkaniner ~

Reg. gårdsnamn i SKHRF

KvirrZ
0

Jag har flaska då mina kaniner lever rövare ibland och kan inte hålla rent i skålar xP

- Mvh Emma

twinnie
0

Skål som hänger på burgallret. Har flaska till Lillan , eftersom hon inte kommer nå upp till skålen.

L8sson
0

flaskan kan spricka om man har flaska på vintern av kylan

[mangaa]
0

Vattenflaska på sommaren och skål på vinteren tycker jag ^_^

Mysofi
0

Har flaska till mina

Martina-b
0

jag har vatten flaska för om man har skål blir vattnet så smutsigt!

Stravaganza
0

#11 Aha. ^^ Att jag inte tänkt på det!

Hoppas inte min kanins flaska spricker på vintern då. o.o'

annaforsgren
0

vattenskål tycker jag, jag tycker att det är det naturligaste sättet att dricka på. kaninerna i det vilda dricker ju så:P

Mvh Anna :D
Medarbetare på Jättekanin.ifokus

Fiona
0

vattenflaska tkr jag. Dom smutsar ner vattnet s¨å fort i vattenskål :P

Jenny

Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Kika gärna in på min blogg

Proanders
0

Kombinerad..

Clariiz
0

varierand. men oftst vattenflaska, men även skål ;)

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

Ellen95
0

vattenflaska använder jag.

KajsaM
0

#9 Och det går dom också :)

Mysterious
0

har både och bredvid varandra på sittbrädan så om han vill dricka mer dricker han från vattenskålet och om han vill ha lagom dricker han från flaskan :)

Leoponken
0

Jag använder bådeoch. Vattenflaskan har han inte lärt sig att dricka ur, vi började med en skål i början så han är inte van vid flaskan. Han slickar på vattenflaskan (munstycket) om vattnet är slut eller det kommit spån i vattenskålen. Det är klart att jag byter när jag ser det men på natten händer det ju att man inte gör det. Båda är bäst!

Blazen
0

Jag använder vattenflaska för annars så kommer det bara in spån i skålen

[Eichan]
0

jag använder skål till Sky och Peppar och Flaska till Sea :).. -tycker att skål är bäst på vintern..

Ellen95
0

En skål är ju bra att ha på vintern och vatten flaska på sommaren.

-Chilli
0

änvänder båda. tycker det är bättre med skål även om det kommer spån in, rengör och byter vatten ända varje moron och kväll. i flaskor kan det ju bildas beläggningar eller vad det heter ^^. men där hålls vattnet iaf rent. men dom får mer vatten också om de dricker ur skål (:

[Eichan]
0

På vintern tycker jag att det är väldigt opraktiskt att ha flaska. Det fryser lätt där den lilla metallkulan sitter i själva pipen. Och då kan ju inte kaninerna dricka längre.. Dessutom tar det rätt lång tid att smälta vattnet i flaskan tycker jag. På en skål är det ju para att knacka på baksidan eller slå det mot något vasst så försvinner isen, och om inte det funkar är det bara att spola varmvatten på baksidan  av skålen..

[Eichan]
0

Fast man ska ju tänka på att inte ha en skål av keramik på vintern, våran sprack när det var som kallast i vintras.

Hopi
0

Jag har rostfria skålar till mina. Det funkar även på vintern. Och jag tycker inte att det är ofta som dom har skräpat ner i vattnet. Har skålen i ett hörn. Håller med annaforsgren att det är det naturligaste sättet för dom att dricka. ;)

Nathalieee
0

Skål . Sånna som man köper från Skaf "vatten koppar"  man hänger dom på nätet , dom tkr jag är bäst !

Kanin_Julia
0

Jag har både och eftersom min kanin inte dricker ut vattenflaskan vissa dagar :O

Nyman
0

Jag tycker att det är bäst att ha vattenflaska för mina kaniner välter jämt vattenskålarna. ;/ Men på vinter är det ju egentligen bäst med vattenskål eftersom det är lättare att ta bort isen. XD