Kanin iFokus

Kanin

Etikett: färger-teckningar-och-raser
Läst 586 ggr
Nebulosa
1

160x80x80 till jätte?

Skulle du ha ovanstående mått till en jättekanin?
Vet att de uppfyller jordbruksverkets lagar, men vill veta era åsikter.

Jag har inte haft någon, men tänker eventuella burbyggen och inköp av kaniner ;)

~Rabbits for Life~

Helin_
0

Tillkommer rastgård? Mina jättar bor på 2x2m längd o bredd med stå höjd o de känns litet. Kaninerna bor var för sig förutom två unghonor som har delat tills nyligen.

Fridaaaa
2

Nej skulle jag inte ha. Skulle ej ha under 1,5-2 kvm till en jättekanin.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[EllenAlicia]
0

STÖRRE ;)

Nebulosa
0

Ja, jag tyckte själv nu när jag hörde vad ni tycker så är det måttet alldeles för litet ;) Själv har jag en dvärgkorsning men om jag bygger bur så vill jag att den ska passa för andra raser också. Däremot tror jag inte att jag ska köpa en jättekanin + att så stora burar skulle mamma och pappa garanterat inte tillåta.

Jag får se senare vad det blir för mått då den eventuella buren inte ska byggas förrän till sommaren/våren. Jag hoppas på en så stor bur som möjligt i alla fall ;)

~Rabbits for Life~

[RC1393]
0

Mina burar är 1x2m och de tycker jag är små. Min jätte flyttar därför till hägn i sommar :)

[Jawa´s]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tänk även på att måtten förmodligen ändras snart och det förmodligen bara kommer vara 1års övergångstid, så ska man bygga nya burar är det säkrast att göra efter de "nya" måtten eller helt enkelt vänta tills allt är klart. Blir lite synd om man bygger en sprillans ny bur nu som man måste skrota direkt, kan vara bra att ligga steget före =)
160*80*80 kommer isf inte vara godkänt.
Bifogar en bild med dom "nya" måtten (som alltså inte har börjat gälla än och inte är spikade till 100% men bör ligga i åtanke)

Vincent...
0

skulle haft större till jätte ;)

HAHAHAHAHAHA…..

Suskiv
0

Med tanke på att det knappt är större än vad mina rexar bor på så skulle jag inte använda det till jättar.

//Mamma till både vilddjur och tamdjur. :-D

Pelzi
0

beror på vad du har för jättar franska vädurar tycker jag det räcker till som kanske väger 5-6 kg, men inte till en belgisk jätte på 8-10 kg med långa öron dessutom. jag har 125x80 och höjd 75 till min franska vädur på 5 kg och det räcker under sommaren och våren går han i en betes bur på 150x80 och höjd 80.

http://emmaskaninselar.blogg.se/