Kanin iFokus

Kanin

Etikett: måste-skriva-av-mig
Läst 1884 ggr
lisiberglund
0

mobba dom med kanin? NEJ!

Hej flera mobbar mej för att jag har kanin, tar hand om den och sätter den före andra saker, för mej är hon det viktigaste jag har hon är ju min lilla bebis men nej tydligen är man en tunt om man har kanin och bryr sej om den?

Förlåt att jag rablar men blir så arg på dom som säger så till mej t.ex i dag när en fråga mej vad jag önskar mej i fördelsedags present så sa jag en vatten aoutomat,kanin skål, kanin toalett och en ny korg och en transbort och han bara hånskratta åt mej "årka att du bryr dej om din kanin, och att du önskar dej kanin grejer i födelsedagsprisent haha va mesigt" sa han jag bra "omogen?" och gick där i från men jag tycker det är så himla dåligt av alla jag vet inte men det händerer ofta men mej händer det  jätte ofta! Att köpa saker till sin hund och bry sej om den det är okej men en kanin nej om man har en kanin så är man värsa tunten jag tycker det är jätte dåligt!

Med all kärlek //Lisi

tesselituss
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Nämen det skall du inte bli mobbad för!

Alla har olika intressen, det e bara att inse, tänk om alla hade vart intresserad av bilar, va tråkigt de hade vart lixom.

Stå på dig och var glad för ditt intresse!

Kram på dig!

Kram /Tess

[Becca-]
1

Det kan bero på att kaninen har ett väldigt lågt värde i samhället, och kaniner är inte särskillt "dybara" varelser tycker man. Jag tycker att du på något vis måste bevisa för honom, eller kanske för hela klassen att kaniner faktiskt har ett stort värde i samhället.

Du kan ha en redovisning om kaninen, skötsel och hur goa dem egentligen är. Vilken personlighet dem har, och vad man kan göra. Man måste bara utbilda personerna i sin omgivning, dem har fått en otroligt fel bild av kaninen som ett djur.

tesselituss
0

#2 men jag kommer ihåg när jag var yngre o gick i plugget, blev mobbad både för attjag höll på med hästar och hundar(uppfödning och tävling). Och detta är dyra saker o hålla på med.

Så de har nog inte o göra med kanin just utan djur överlag.

Sedan e killar killar, de e sånna, skall trycka på "ömma punkter" om de kan. Tyvärr!

Bara o höja sitt huvud o fórtsätta vara stolt över sitt djur och intresse!

Kram /Tess

[Becca-]
0

#3 Sant.

Kaninhopp
0

Säger som 3#, var stolt över ditt intresse och bry dig inte om dem. Är ganska svårt att inte bry sig men om man försöker så blir det allt lättare :)

Gurragg
0

#3 Tycker dock det är en dålig stil att dra alla över samma kam.

tesselituss
0

#3 ja de kanske var dumt formulerat. Dumt av mig!

Men i stort sett så är många killar sådana!

Sorry!

Kram /Tess

[Djurlinnea]
0

Har aldrig blivit mobbad för att jag har kaniner! (som tur är) Kanske också för att flera i min klas har/haft kaniner och på en sk "djurens dag" är kaninerna populärast strax därefter hund sen katt och tillochmed häst! ;) Alla verkar respekter en för det man tycker om.

Hoppas det blir bättre för dig! :) Och ja som #3 sa visa att du är stolt att ha kanin! :)

jahadu
0

Jag blev också "mobbad" för mitt kaninintresse, eller ja djurintresse i allmänhet när jag var yngre. Att hålla på med hästar var helt ok (bor i en "rikemans-kommun" där alla tjejer har dyra sm-ponnys) men kaniner, eller ännu värre - råttor och hamstrar, var absolut både töntigt och äckligt enligt många Men det är bara att stå upp för sig själv och sitt intresse som någon annan skrev.
Än idag kan folk reagera på att jag har "småbarns-djur" som jag värderar högt. Men säger nån något så tar jag inte åt mig utan kan skämta med lite istället till en viss grad. Men jag förstår att alla inte vill eller kan göra det, alla är vi olika. Går det dock för långt säger jag ifrån för det är inte rättvist att bli kränkt för sitt intresse.
Men man kan ju se det såhär - hur roligt liv har de som är tvugna att hitta fel i andras? ;) Då måste man ju uppenbarligen ha väldigt mycket fritid som man inte kan fylla ut med något viktigt eller roligt.

[Kaninlycka]
0

Det är tufft att ha kanin, så det så! Underbara djur.

lisiberglund
0

#1 tack för ditt stöd kram på dej md :)

#2 sant men tycker det är fel,!

#3 fast det är många tjejer åxo!

# 10 sant dom är underbara :)

# 9 så bra skrivet tack, för min kanin gör faktist mitt liv mycket roligare och jag blir lyckligare så varför sa jag sluta bara för att några tycker det är töntigt!? :)

Med all kärlek //Lisi

Ponnykanin
0

Säger som Kaninhopp, bara för att hon är bäst! Skrattande

#mce_temp_url#

Make pasta, not war.

SandraLoveKaniner
0

dåligt att mobba! det har hänt mig med :(

SandraLoveKaniner
0

dåligt att mobba! det har hänt mig med :(

lisiberglund
0

#13 synd :(

Med all kärlek //Lisi

Peak303
1

Jag har nog aldrig blivit "mobbad" för mitt kaninintresse, men det kan bero på att där jag bor är kaniner rätt poppis.

Men om man säger mobbad för intresset e det nog att de typ skrattar när man säger att man pratar med sina kaniner Obestämd Vilket jag tycker är lixom obviously att man gör. Tycker lixom kaniner har lika stor rätt att finnas på jorden så som alla andra djur arter.

Så TS ta inte åt dig av vad de säger utan va glad över att du tycker om kaniner. Tycker de andra inte om kaniner får de skylla sig själva att de inte träffat sånna underbara varelser som kaniner. Skrattande

-'  Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, Skåne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt 

LinneaJohaanson
0

Jag har blivit mobbad..eller nja mer retad för mitt kaninintresse sedan jag var 10 och nu är jag 18. 
Nu på senare år har jag lärt mig att säga ifrån och stå upp för mig själv. Har blivit väldigt självsäker just för att jag blivit retad för det så på något fel sätt var det ju bra. 

Jag tog åt mig väldigt mycket som liten men nu tar jag inte åt mig ett skvatt om vad som sägs. Säger mer till dom att dom inte vet vad dom går miste om..
Så TS ta inte åt dig någonting! Jag tycker det är super bra att önska sig kaninsaker i pressent istället för grejer som kommer ligga och skräpa om någon månad!

Numer när jag föder upp kaniner säger mer och mer folk att det är starkt av mig att ha så mycket kaniner och mycket ansvar att ta hand om och blir väldigt intresserad och frågar mycket. Men som sagt finns det fortfarande dom som tycker det är skit konstigt att hålla på med kaniner!

TS jag tror du är en sådan som kommer fastna i kaninvärlden, då menar jag att du inte är en sådan som verkar ge upp eller tröttna på din kanin. Du kommer nog hålla på länge och lära en massor!

Mvh Linnea Johansson Kvick
Cherioshamstrar.weebly.com
Grundare av Hamsterbladet.webblogg.se

lisiberglund
0

#16 bra skrivet :)

#17 tack! :)

Med all kärlek //Lisi

Pelzi
0

Ja jag blev också retad för att jag älskade hamstrar och kaniner och blev kallad Kamstergalningen och kanin galningen tex "Nu kommer kanin galningen" alltid när jag kom till skolan och ännu värre det var mina förredetta bästa vänner som sa så åt mig! bara för att jag älskade mina djur, så var stolt för att du älskar  din kanin!

http://emmaskaninselar.blogg.se/

lisiberglund
0

#19 det är jag, :)

Med all kärlek //Lisi

Pelzi
0

#20 Ja det är bra att du är det :)

Cochon
0

När jag började sjuan blev jag ganska mobbad för att jag hade så många marsvin och kaniner. Alla killar i klassen tyckte det var så himla kul att fråga hur många hamstrar jag hade. Nu går jag i åttan och dem efterblivna skitarna har fortfarande inte fattat att det är marsvin jag har och att jag aldrig ens har haft hamstrar. -.- I början kunde man få höra den frågan när som helst när dem fick syn på en, när de satt där i sin tönt klunga och bara 'Hur många hamstrar har du nu igen?' Snark… -.- Nu så har de väll trötnat på det, då jag sällan får höra frågan.
Varför kaninerna inte var lika intressanta som marsvinen vet jag dock inte… :P

Men jag står på mig, för jag älskar mina djur. TS, var stolt över att du kan ta hand om både dig själv och en kanin. ;D

Söker du ett annorlunda armband? Eller kanske ett mobilfodral eller en rem? Kolla gärna in på min shop eller skicka iväg ett PM.
Glöm inte gilla min facebook sida för mina trådar. 👋

Pelzi
0

22# ja samma sak för mig killarna i vår klass sa också samma sak gud vad dom är omogna i min klass ! XD

lisiberglund
0

#22 tack!

Med all kärlek //Lisi

[ninnakm]
0

Jag har väl också blivit retad. Men i min klass har några killar till och med kaniner, renrasiga hermeliner, korsningar och tjejerna har lejonhuvade och dvv. Jjag har aldrig blivit retad av minsläkt, däremot min mamma som gillar hästar mer än kaniner, blir lätt avundsjuk om jag tex är mer med kaninerna än hästarna än dag. Hon skulle aldrig följa med på en kaninutställning, men det gör min pappa så gärna ändå!;)

[sstorm]
0

Nu när man säger att man har runt 15 kaniner blir folk snarare intresserade än att "mobba" eller snarare reta.

[Kaninlycka]
0

Jag tror att det ses som mer accepterat att föda upp än att ha familjekanin/kelkanin. Jag är vuxen och har egen familj, men många tycker att jag är knäpp som älskar mina kaniner så mycket och lägger ner en förmögenhet på dom.

Har hört mer än en gång att jag borde sluta med mitt djurintresse, bla när jag fick barn. "Nu har du ju riktiga barn…" Ibland blir det ju tom så att man lyssnar på sånt snack, men numera skulle jag aldrig ta åt mig. Huvudsaken är ju att man trivs med sitt liv.

Himla trist med folk som resonerar så. Men det blir bättre om man står på sig och visar hur underbara kaniner är. Glad

Mina kära man spelar en massa, både på Xbox och dator osv, så jag brukar säga att han är en spelnörd och han säger att jag är en kaninörd. Nörd betyder ju egentligen bara att man har ett specialintresse som man brinner för och det är ju bra!

[Kaninlycka]
0

Tänkte på en sak bara, har sett att TS råkat ut för en del kritik här också. Jag tycker att vi borde stötta varandra istället, vi är ju faktiskt kaninördar allihopa som hänger här. Glad

Pelzi
0

Ja jag är mer än kaninnörd xD fast jag bara har 2och en halv kanin en delar jag med en kompis :D

lisiberglund
0

#28 absålut :)

# hihi jag har en och förhoppningsvis snart en till lilla gretalill :)

Med all kärlek //Lisi

SandraLoveKaniner
0

Jag må vara en kaninnörd, men en stolt sådanGlad

lisiberglund
0

#31 Jag med, å vist dom får tycka det är tuntigt,o att jag är en kanin nörd men dom vet inte hur det känns attt få ta hand om ett liv, vilka tjänsor som uppstår när man tar han om en liten kanin!

Molly betyder allt för mej hon är min bebis och inget kan komma i mällan os!

Med all kärlek //Lisi

conejos
0

Jag blir ofta retad,dom skojjar ju men jag tycker det inte är kul.Dom ba "sofie när ska du döda dom och äta upp alla då" och ba "hur orkar du slösa tid på dom" "varför har du så många" "kaniner är ovärda"

Hur kul är det att höra när man lixom spenderar hela livet och verkligen älskar sina kaniner?Men som tur är har ganska många slutat med det då jag berättar hur många kaniner jag har och hur mkt tid jag lägger ner på dom.Då fattar dom att jag är seriös och verkligen är engagerad.

//sofie,medarbetare på hermelinkanin.ifokus

www.sofieskaniner.weebly.com

www.tallstigenkaniner.blogg.se

PrinzeZz
1

Retad för att jag har kaniner har jag aldrig blivit, däremot har man fått några "fyndiga" kommentarer från folk som tycker man ska lägga kaninen i stekpannan.

det jag tycker funkar bäst för sådana och även andra kommentarer är helt enkelt att hålla med, då blir det inte lika kul längre. Dom säger ju så för att vara elaka och få en reaktion, får dom den motsatta reaktionen och en person som gärna vill disskutera precis hur omogna kaniner är då är det inte roligt längre.

Medarbetare på kaninhoppning.ifokus.se | Rosvalla-katastrofen 20/2 2010 Måne 
Uppfödning av hoppkaniner | Hemsidan | Bloggen |

[Momiji]
0

Folk som aldrig haft kaniner vet oftast inte så mycket om kaniner. Jag fick höra av en lärare när min kanin opererades att det var ju inget att vara orolig för, "Det är ju bara en kanin" sa hon. Oftast tror dom att kaniner är inget som man kan kela med och att dom inte har någon personlighet. Dom tror att kaniner bara lever 2-3 år och att man inte kan fästa sig vid dom. Men kaniner lever ju lika länge som dom flesta hundar och katter, och hund och kattägare respekteras ju.

Kaniner är ett av dom underbaraste djuren som finns och man ska vara  stolt som kaninägare och förklara det för andraGlad

Lycka till

Bamse 08
0

Inte ska du bli mobbad för det

Kaniner är som att ha vilket annat djur som helst,

#35 håller med man ska vara stolt att vara kaninägare

What doesn't kill you makes you stronger.

Sussii92
0

Jag går gymnasiet just nu och alla har vell alltid sneat lite på en när man pratar kanin men jag har klart och tydligt talat om för alla att jag har kanin och jag älskar dem där med punkt och de flesta respekterar mitt intresse :) Till och med min lärare brukar fråga hur det går med "gubbe" som en av mina kaniner kallas ibland ;) haha Det är bara att stå för sin sak och inte visa någon svaghet, ger man inte sig så orkar inte ens killarna retas tillslut :P

Jag tycker det är onödigt att bli retad för något överhuvudtaget men vissa har inte med alla hönsen hemma så är det bara :D

T0vve
0

Ungefär samma för mig. Folk tycker man är konstig om man bryr sig om sin kanin men de vet ju inte om hur mycket det finns att göra och veta om man har en kanin och är en seriös ägare av den. I många fall tröttnar folk på sina kaniner och har de bara i sin bur, men sen finns det sådanna som oss där intresset istället växer. :)

Tove Pettersson - Zoorinas kaningård

- Med pågående inriktningsbyte till renrasiga hermeliner till utställning samt kaniner till kel & hopp med mycket lovande temperament. Kika gärna in på hemsidan för mer info & bilder.
www.Zoorinas.webb.se

[Nalle-]
0

Jag har inte direkt blivit mobbad för mitt kaninintresse, där emot är det många som tycker det är töntigt och bland mina vänner på gymnasiet kallas jag ofta "kaninnörd". Men jag tar inte åt mig, jag är en kaninnörd och jag är stolt över det! :) Jag önskar att fler kunde få upp ögonen för dessa underbara varelser då kaniner är ett djur som egentligen passar de aldra flesta.

sotsyrra
0

Ja, jag blev retad för att jag höll på med hästar och kaniner… tråkigt när man ser tillbaka på det.

[körsbärsblomma]
2

om jätte  synd om dej verkligen . Stå upp och visa för dom att kaniner är inget skit djur att  det är roligt att äga en kanin

[RC1393]
0

Skulle tro att detta är precis som med hästar, en tjejgrej som är töntig. Killar, hästar och kaniner går inte ofta ihop. Hästar eftersom killar ofta är rädda för dem eller tycker de har för mycket tjejstämpel, och samma sak med kaniner (fast inte att de är rädda för dem, utan de är tjejstämplade). Andra har bara inte respekt nog att acceptera andras intressen. Visst, man får ta många hugg och slag när man är intresserad av något, särskilt "tjejgrejer" -.- En i min bekantskap fick ett skrattanfall när hon hörde att det fanns kaninutställningar;

"Va?! Bedömer man söthet då eller? *sarkastiskt*" Nja, inte riktigt -.-

Elin_d
0

Jag blir inte "mobbad" men jag får en del tråkiga komentarer om hur jag kan bry mig så mycket om kaninerna och att mina kaniner är slöseri med tid och pengar… :(

Klara.b
0

Jag vet att det är en gammal tråd! 

Samma sak som #43 här

Mvh Klara, Musse, Hedda och Rabalder.

[Lisa_Nowa]
0

Ett tips? ta inte åt er av sånna här saker.Vi har olika intressen är olika men självklart ska vi respektera varandra för det.(kanske är en gammal tråd men ändå :)

Kiyona
0

Stå på dig! Även om det inte är rätt av dem att tycka du är töntig eller liknande för att du har en kanin. Du ska vara stolt över att du har en kanin och desstu bättre, du bryr dig om den och den har det bra! Det är faktiskt inte många kaniner som har en ägare som verkligen älskar och bryr sig om sin/sina kaniner.

Har haft kanin hela mitt liv skulle aldrig klara mig utan en.

Min pappa har aldrig gillat mina djur och när jag sa att jag skulle sälja alla mina kaniner förutom en så blev han jätte lättad och sa "varför säljer du inte den sista också? Din hobby är inte bra för dig det är bara småbarn som har kanin du är för stor och det tar för mycket tid. Dina råttor med. TRAMS!"

Mina djur tar tid, ja det gör dem. Men vad får jag tillbaka, varje dag? Just det!

Skit i vad andra säger och lita på dina egna instinkter. Älska din kanin och bry dig inte vad andra försöker stoppa i dig. Ni älskar ju varandra och sådan kärlek är guld värd. Ge inte upp :)

Dina vänner förstår väl antagligen inte vilka kunskaper du bär på just för att du har kanin och bryr dig om den. Det äär en livslång hobby, med massa kunskap och lärdom om att ta ansvar och att alltid få tillbaka positiv uppmärksamhet även när du är ledsen och inte gjort rent lådan så ofta som du borde. 24/7 kärlek :) Lycka till!

Snöfall - Caught between what happened and what could never be

Gilla Snöfalls Djuringar på facebook!.

**Snöfalls Lejonhuvade Dvärgvädurar har upphört förtillfället men återkommer efter att alla studier är klara och körkort är fixat! **

**Mvh//Andrea **

Linda1977
0

Se det som att de är avundsjuka, de har inget eget intresse/liv och ger sig på dem som har ett. //Linda

[vigge_]
0

Jag är kille och jag blir inte mobbad men kan få kommentarer som "varför måste du gå in på kaninforum hela tiden?" Jag säger inte till så många att jag har kaniner heller :) TS! Stå på dig :) de som mobbar dig anar inte vad de går miste om, kan själv inte fatta varför man kan sitta framför ett tv spel i flera timmar :)