Färg på dessa ungar?
Nu borde väl ni erfarna kunniga kaninmänniskor kunna se färger? ;)
Vad kan detta tänkas bli?
Zobelsiames blå wienertecknad vitörad, eller (zobel?) Blå wienertecknad vitörad är vad jag har i tankarna =)
Mamma är zobelsiames blå och pappa är zobelsiames havanna wienertecknad vitörad. Längre bak finns det zobelsiames blå på mammans sida och vit blåögd samt chinchilla på pappans..
Mvh Sanna ❤
Utblickens kaniner
Http://utblickens.weebly.com
Eftersom båda föräldrarna är siameser (gula färger, bb) så kan det inte bli blå (dd) ungar. Pappan verkar heller inte bära blått, så då utesluts ju blå siames också.. Och mamman bär inte Havanna va? Så jag gissar på att det är zobelsiames brun:)
Tack för hjälpen :)
Mvh Sanna ❤
Utblickens kaniner
Du får vänta tills de börjar få päls. Omöjligt att se säkert innan det :)
Ljustadalens kaningård
Tycker många kan säga första dagen vad de har för färg :) Det är ju en omöjlighet när de är helt rosa :) (tänker på de ungar som varit helt rosa vid födseln som mina) Speciellt för ett ovant öga som mitt :)
Mvh Sanna ❤
Utblickens kaniner
Är chinchilla helt rosa då de föds?
Mvh Sanna ❤
Utblickens kaniner
Eftersom båda föräldrarna är siameser så är ungarna det med. Chinchilla kan de absolut inte vara eftersom föräldrarna är zobel, zoblar kan inte bära på chinchilla. "Chinchillan" i stammen är troligtvis viltzobel.
#6 Åh tack snälla för lite förklaring =)
Detta med färgerna är en djungel. De kommer aldrig att gå in =)
Mvh Sanna ❤
Utblickens kaniner
Här kommer en nytagen bild när de nu har lite päls. Den lilla är lite lite mörjare än den stora och den stora såg jag idag att den skiftar lite gråbrun..
Mvh Sanna ❤
Utblickens kaniner
*mörkare
Mvh Sanna ❤
Utblickens kaniner
Så söta:) älskar siameser:)
#10 Jag också =) Speciellt när de är vita också så jag fick precis det jag ville ha fram =)
Fick höra i en annan tråd att de är zobelsiames brun (som skrevs här ovanför) vitörade =)
Mvh Sanna ❤
Utblickens kaniner