Byta till större bolåda?
Jag vet att det inte är en toppenidé, men min hona har fött bebisarna i ett "litet" hus. Huset är ju inte jättelitet, men mot måtten på en bolåda så är de litet. (Upp- och nervänt) Jag har en färdig bolåda ståendes. Vågar man chansa att byta vid nästa städning och försöka få med boet så likt som möjligt? Är rädd att ninerna inte ska få plats i huset snart. Ungarna är 5 dagar och hanterade varje dag och mamman verkar inte bry sig. Hon visar inget tecken på stress när man kommer heller utan puffar på en och vill bli klappad :)
Mvh Sanna ❤
Utblickens kaniner
Http://utblickens.weebly.com
Oj, jobbig situation! Jag puttar upp detta till någon kunnig eftersom jag inte är kunnig inom detta, och läget är ganska akut!
Mvh Klara, Musse, Hedda och Rabalder.
#1 Tack snälla! För jag får ju inte putta själv samma dygn. Sen måste buren städas och jag vet inte om jag ska byta samtidigt.
Jag har satt ner mamman i den tomma bolådan några gånger idag så att hon har fått lukta på den och så.
Mvh Sanna ❤
Utblickens kaniner
#2 Om ungarna får plats och mamman kan dia dom är det ingen fara ;)
//Hälsningar Kringlans Kaninuppfödning!
Hemsidan: www.Kringlanskaniner.weebly.com you know my name, not my story
De kan hon för mat får dem iaf, men behöver jag vara orolig över att hon ska kliva ihjäl dem?
Mvh Sanna ❤
Utblickens kaniner
#4 Kaninmammorna är väl kanske inte jätteförsiktiga med sina ungar, men det ska inte vara några problem ^^ När ungarna börjar krypa ut i buren så brukar honan i regel trampa på dom någon gång ;)
//Hälsningar Kringlans Kaninuppfödning!
Hemsidan: www.Kringlanskaniner.weebly.com you know my name, not my story