Kanin iFokus

Kanin

Etikettkaninhoppning-och-selar
Läst 3058 ggr
Bamsegullet
0

Bogsele eller H-sele

Hej!

Vet inte riktig vad jag ska beställa för sele till min kanin skulle vilja höra vad ni tycker lägg gärna upp en bild på er kanin i det sele ni använder:)

Oliviahack
2
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag använder mig av en bogsele och är väldigt nöjd! Köpt från Tallbackens Selar & Koppel (sök på facebook). Snabb och bra leverans :)

Bamsegullet
1

Okej, nån mer?

Bamsegullet
0

Hallå av alla 56 som läst måste ju någon vara snäll att  hjälpa till lite…

AkaiTsuki
0

#3 Alla dina gånger du har kollat inlägget räknas också in.

Jag tycker att H-sele är väldigt bra, den är svår att smita ur men den är också obekväm om kaninen är en höjdare på att dra.

Om man har en kanin som drar mycket i kopplet så är bogsele eller bröstsele bäst.

//Joanna

Bamsegullet
0

Men jag har en unge som jag ska beställa sele till och jag har likson alldrig provat nåt sele på han så vad är det bästa förstaselet?

4# PS. Ja, jag vet

AkaiTsuki
0

Bästa första selen är H-sele sen när han växt till sig när han är runt 9mån och uppåt kan man köpa annan sele tycker jag :)

//Joanna

Fia9000
0

#1 Jag vann en och köpta en sele av tall backens idag på kaninhoppningen, dom var fina o välgjorda. :)

Jag använder en bogsele till min kanin men i början tycker jag att du ska använda H-sele elr bröstsele för dom ju är mer rymningssäkra sen kan man byta när kaninen är äldre. :)

/Sofia

"Remember don´t do drugs kids, get high on Life."
- Bradley Will Simpson

Bamsegullet
0

Okej, nån mer?

Totte Trumpet
1

Hej , så här ser min sele ut, vet inte vad den heter men den sitter jätteskönt på lite mer som en väst. Köpt på vanlig djuraffär Flört

Beatrice_Love_Kaniner
0

bogsele tyckerjag mäst om!

/Hälsningar Bea och kaninerna

Uppfödning av rex hermelin

Fridaaaa
0

#8 Ta det lite lugnt! Och puttar inte upp tråden hela tiden, folk svarar när dem kan och ser :)

Jag gillar h-sele bäst

#9 Dem är inte så bra tycker jag, brukar inte hålla så bra, fast du har kanske haft bättre tur? :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

elinyeaah
0

Har en lila H- sele och en jeans blå bog-sele. (ingen aning vart den är ifrån).

Dock så är H- selen inte lika mycket använd som den andra ;)

Mvh Elin

Kaninliv.bloggo.nu

PrinzeZz
0

jag kör Hsele till alla mina hoppkaniner

Medarbetare på kaninhoppning.ifokus.se | Rosvalla-katastrofen 20/2 2010 Måne 
Uppfödning av hoppkaniner | Hemsidan | Bloggen |

WhiteBunnyWithBlueEyes
0

helt klart bogsele! :)

Northernlights KU
0

På unga kaniner brukar jag alltid ha en H-sele först, det är en bra sele att börja med och förhållandevis rymningssäker.

Visar det sig senare att kaninen inte riktigt trivs med H-selen, t.ex. om den springer och "hänger" i selen väldigt mycket, testar jag en bogsele eller en bröstsele istället.

Mvh Linda, Northernlights Kaninuppfödning
                     ~ Bloggen ~ Youtube-kanalen ~
Hjärta Bunnies are like potatochips - you can't have just one Hjärta

Klara.b
0

Bogsele! Tallbackens selar och koppel har jätte fina!

Mvh Klara, Musse, Hedda och Rabalder.

*Rapuntzel*
0

Sitter här och läser en massa inlägg om just selar och märker att många rekommenderar h selar… men vad är det? Är det dem "vanliga" som man spänner en runt halsen och en runt magen? 🤪😞

[Totoros kaniner]
0

jag köpte H sele, liten, när jag fick mina kaniner. Nu har jag fått byta till storleken större då de växt, men det jag upplever nu att den inte sitter lika bra som den gjorde när de va små. Halsen e för smal på mina kaniner och kroppen för tjock ;) 

så jag har beställt en bogsele för att se om de sitter bättre.

om du söker på respektive selnamn på google får du fram mängder av bilder. kaninmagazinetr har även en bra artikel om för/nackdelar med respektive sele.