Kanin iFokus

Kanin

Etikett: köpes-säljes-transport
Läst 907 ggr
KitoBonito
0

(S) Två kaninhonor i Helsingborg

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej! Nu måste jag tyvärr bli av med mina två kaninhonor då tiden inte finns till och intresse har minskat. 

- Namn: Kaninerna heter Loki & Ponyo
- Ålder: Ca 9 månader gamla, födda 1 maj (syskon). 
- Ras och färg: Loki är svart och Ponyo är brungrå, enligt bild. Rasen misstänks vara hermelinkorsning. 
- Härstamningsbevis: Köpta från Grizzly, Helsingborg, och papper på detta finns. 
- Pris: Då det är mer eller mindre akut så är det enbart en symbolisk summa och ett bra hem jag begär. 
- Kaninerna finns i Helsingborg.
- Kontakta mig via PM om du är det minsta nyfiken på mer info! 

Utförligare information: 

Det är två pigga unga tjejer som är nyfikna och framåt, men än så länge fortfarande lite försiktiga - något som jag däremot märker går framåt och mycket bättre. De är fräcka och kan göra mycket. Jag har redan övat in tricks som att stå, snurra och de kommer glatt på inkallning när de är lösa i lägenheten.  

Tyvärr har min tid försvunnit till mycket annat som händer i livet och jag har därmed svårt med tid över till dem, tillsammans med att intresset har sjunkit. Jag tycker inte det är schyst så som de har det för tillfället då de har mycket tid ensamma och inte kommer ut lika ofta som de gjorde och borde. Jag vore hemskt tacksam om ni kunde höra er för efter ett hem som skulle ge dem ett bra kaninliv. För min del är det ganska brådskande (mestadels på grund av kaninernas välmående), så om det bara är så att någon kan ha hand om dem tills de hittar ett nytt hem så vore det hemskt snällt och en stor tjänst som självklart belönas. 

Tack!!

CorneliaAndersson
0

Åhh :33
De är inte hopptränade eller så?

/ Cornelia Andersson,
Innehavare av Borgargatans Kaninuppfödning
Medarbetare på Hermelinkanin.ifokus och Diabetes.ifokus

KitoBonito
0

Nej, tyvärr har jag inte tränat hoppning! Däremot är de ju som sagt "träningsvana" så de har hjärnan inställt på arbete = godis. :) Vilket jag ser som ett gott tecken på att man kan lära dem vad som helst.

CorneliaAndersson
0

hmm, är ju liksom ute efter en kanin som redan är lite hopptränad/tävlad ;/

Önskar dig lycka till med att hitta de rätta hemmen!!:)

/ Cornelia Andersson,
Innehavare av Borgargatans Kaninuppfödning
Medarbetare på Hermelinkanin.ifokus och Diabetes.ifokus

KitoBonito
0

Tack så mycket!!

KitoBonito
0

Puttar!

KitoBonito
0

Kaninerna har fått nytt hem. Kan admin ta bort tråden?