Vad har ni gjort idag?
Vad har ni gjort med era kaniner idag? :)
Idag har jag storstädat åt Gizmo och bebbarna. Riktigt skönt för det var ett tag sen. Självklart har jag ju tömt lådan varje dag och tagit bort det skitigaste, men jag har inte tömt hela lekstugan på en månad. Allt för att inte störa Gizmo och ungarna.
Eftersom ungarna fyller tre veckor idag fick de också en massa pilkvistar att äta av, gömma sig under och leka med. Och det var väldigt uppskattat kan jag lova ;)
Albin har varit på rymmen igen. Den här gången pga ett missförstånd mellan mig och mamma. Mamma gick förbi hans bur och trodde jag glömt att släppa ut honom i hagen, när det i själva verket är så att hagen är trasig. En timme senare kommer en liten tjej gående med Albin i sele och berättar att han hade skuttat omkring runt hennes kaninbur i hennes trädgård ca 500 meter från våran tomt. Det där var sista gången Knasalbin rymde! När han springer så långt (innan har han alltid hållt sig på tomten) blir jag nästan orolig.
Och snart ska jag ut med kvällsmat åt ninerna. Det blir morötter! Mums!

Vid halv elva så började jag & Fanny möblera om i boxen där vi har våra kaniner. Tvåfackaren fick stå på kortsidan vid dörren, och så fick Engla & Emilo byta plats. Kändes konstigt att se Emilo i "mitt" fack! Engla bor nu i gallerburen och trivs toppenbra därinne, och istället för hus har hon fått en sitthylla. Vi har spärrat av med galler så att hon alltid har buren öppen & massa springplats, toppen!
Vi satte in sitthylla till Embla också istället för hus, och satte in massa stenar & plankor och hyllor & hus i boxen också, så att de har nått att göra. Och massor av hö! Det är fler lådor, plankor, hyllor och hus (och sk. "flytstenar" - vita, jättelätta, platta stenar som kaninerna kan sitta på) än vad som syns på bilden.
Vi har också städat burarna och hoppat alla kaniner, och borstat & visiterat. Har totalt varit med dem i ca 9-10 timmar idag, så himla mysigt. Har klippt Englas framklor också & klippt bort en tjorv.
-->
/ Cissi, medarbetare på Kanin
www.frihetenskaniner.se

Har idag kommer hem från Kangos. Så ikväll for vi och hämtade Hampus hos mormor & morfar, när vi kom hem fixade jag burarna och gick en sväg i sele. Nu senare fick han 1 msk pellets och en bit morot :)
Berättar vad jag gjorde igår.. :P
Robyn och jag hoppade lite med kaninerna. Vi var hemma hos henne och byggde krokbana. Kaninerna som hoppade var: Shadow, Roxy, Expo, Sera & Daime. Även Wind provade litegrann. (Daime och Wind är Robyns kaniner)
Efter att ha tränat i duggregnet ca 20 minuter lånade jag Robyns kamera och tog massa bilder. GUD VAD JAG ÄLSKAR DEN KAMERAN!
Sen tog vi porträttbilder av alla kaniner :)
När jag kom hem ca 4 timmar senare regnade det fortfarande -,- Stackars Candy satt där i sin bur och var sur ;P Hon börjar få en lite rundare mage nu, men det kan ju vara önsketänkande.. ^^
Sen regnade det nästan hela tiden, så jag gick ut till kaninerna med jämna mellanrum och gosade med dem i buren. Några fick även komma ut på en promenad i sele.
Sen så har jag klippt klor också :)

Jag berättar vad jag gjorde igår istället..
Igår började jag dagen med att mata kaninerna, sedan skulle jag räkna ungarna, och det var fortfarande sju små livliga ungar i högen. Sedan gick jag ut en runda med Lille skutt. Först var vi bara framför vårt hus, men sedan ville han minsann hälsa på våra grannar. Men icke sa nicke, så vi fortsatte ett annat håll, när några av min brors kompisar kom, och självklart skulle dom hälsa på gubben, men han dissade dom. xD
Sen gick vi lite till, men då kom en man gående med en hund, så jag fick ta lille skutt i famnen och gå tillbaks till kaninburarna.. När vi väl var där så skulle jag ta av lille skutt selen, och ta in han i buren, men han ville inte gå in, han ville vara uteeee och spriiinngggaaaa. Tyvär hade jag inte tid just då, så jag fick ta in honom. Sedan gav jag Ronja massor av gräs och klappade henne och så.
Ca. 1 timme senare gick jag ut och tog in lille skutt, för att försöka klippa hans klor. Jag försökte jättelänge, men nej. Inte lät han mig göra det.
Vad jag ska göra idag är:
Idag ska jag läsa artiklen om hur man klipper klor och försöka igen på lille skutt! (:
Sedan ska jag gå ut och gå med honom jättelänge idag. ^^
Sen ska jag nog gå ner till stan och shoppa lite kaninsaker! :D
Idag morse klev jag upp och gav mat till kaninen hunden och sköldpaddan sen gick jag ut och promenerade sen stacka jag till jobbet. På lunchrasen var jag hem och åt mat och rastade Nelly och myste lite med Lilo framför KIF (kunde inte ålla mig trots att det var rätt stressigt) sen for jag och jobbade vidare. Slutade halv åtta då for jag hem och gick ut med Nelly sen gick jag till pappa och åt sen gick jag hem och har suttit här vid datorn och legat i soffan och myst med lilo omvartannat…Ska snart gå ut och gå en stund igen :)

Idag gick jag upp halv åtta (Fråga mig inte hur jag kunde!!!) och åt frukost, matade kaninerna och så. Sen åkte jag på studsmatteläger klockan 9 till 15. Först var det astråkigt för vi fick inte hoppa studsmatta eftersom det regnade, vi lekte bara lekar, det kändes som att man var fyra år igen! Men till slut fick vi iaf hoppa studsmatta!! Hoppas på bättre väder imorrn! Sen åkte jag och min kompis och badade, det var sååå iskallt!! Det regnade och blåste typ kuling! XD Sen åkte vi hem till mig och "möblerade" om hos kaninerna och flyttade ut Sofis nymålade bur och fixade hagar och så… Sen åkte vi hem till min kompis och hoppade studsmatta, sen åt jag middag där och efter middagen gick vi till deras grannar som har en kattgård, och så lekte vi med huuuuuuuuur söööta kattungar som helst!!!!!!! Sen åkte jag hem och nu sitter jag här och smaskar på Hällekaka och dricker juice framgör KIF och teven ;P Men ska försöka masa mig i säng nu, ska ju upp halv åtta imorrn också! Suuuck! :(
Idag har jag haft fullt upp med att städa och plocka in blommor, för vi skulle ha gäster på kvällen vid halv 6. Och så var jag tvungen att hjälpa brorsan med sin X-box som han fick idag. Så jag har faktigst inte hunnit ta ut kaninerna i sele. Och jag ville inte ta ut dem i uteburen heller för det är så dåligt/växlande väder. Så jag har endast gett dem käk nu på kvällen och gosat en stund med dem.
Kan tillägga att Alpha verkligen är enorm. Hon är 2 månader, 3 veckor och 2 dagar idag, tror jag:) Hon väger redan lika mycket som min löwenhona, 1.8 kg! Har ett rött långt rivsår långt ner på käken, hon är inte så förtjust i när man lyfter henne kan jag säga … ;) Men det ska tränas bort!

Idag har jag varit i stan och köpt pellets och spån, jag har även tittat på en transportsbur jag kanske ska köpa. Sedan har jag varit ute och gått med lille skutt, sen har jag städat hela lillens bur, och bara den "öppna" delen hos ronja. Sedan har jag kelat och så med kaninerna, och räknat bebisarna. :)

#6, jo,hur kunde du gå upp halv åtta ?
idag har jag varit i borlänge och piercat mej .. :) jag hoppades på bra väder och de blev de så jag hoppade med min kanin och tog ut min andra kanin i sele så hon fick springa av sej .. jag köpte nämligen ett jätte långt koppel :) och då menar jag långt hehe XD
www.lottaoleia.hundbenet.se Amstaffpower
#11 Var har du piercat dig? *nyfiken* hehexD