Är något fel??
Vår dvärgvädur Hoppsan är en glad ettåring som alltid brukar komma fram och stå ivrigt vid buröppningen när jag kommer och har jag med torkade äpplen så blir han överlycklig. vi hade honom ute senast igår kväll då han skuttade som vanligt och låg i knät och blev klappad.
Idag kommer han inte fram alls, han ligger växlande på sidan/på magen och man kan liksom putta på honom och han bryr sig inte. Jag har sett han gå lite, så inte att han inte kan, men han vill inte riktigt. Han andas lite häftigare än vanligt och ser en aning trött ut.
Kan det vara något fel på honom? Känner någon igen detta?
Han har inte ätit något annorlunda eller gjort något annorlunda så vet inte vad det kan vara, men man får ju en magkänsla när de inte är som de brukar.
Jag håller koll på honom hela tiden, men tacksam för svar.
Kram, Aesso
Om man undrar om någonting är fel, och har en magkänsla av att det är det, då är inte ett forum rätta stället att fråga på. Det enda rätta är att ringa en veterinär och rådfråga.
ja du ska nog ringa veterinär. Det kan kanske vara de inre organen som har blivit skadade?
Frida
Har han bajsat som vanligt?
Har pratat med veterinär tidigare idag nu, han började skutta lite, men var aningen lös vilket han aldrig är annars. På rådgivningen sa de att det blir lite diet tills han är bättre med hö och vatten samt att vi ska storstäda buren. Ska ringa om han blir sämre.
Han är lite mer sig själv dock (tack och lov)
ninor: självklart skulle jag aldrig sitta och vänta på ett svar på forumet, jag la ut inlägget främst för att i orolighetens stund tänker man inte riktigt som man ska. Men du har helt rätt - tack!
#4 Bra att du aldrig skulle sitta och vänta. Finns tyvärr allt för många som inte rådfrågar/åker till vet vilket går ut över en stackars kanin.
Skönt att han mår lite bättre nu i alla fall!