Kanin iFokus

Kanin

Etikettsjukdomar
Läst 692 ggr
vevve89
0

Veterinärbesök IGEN! =/

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Känns som vi bara ränner fram och tillbaka till veterinären med 2 av kaninerna. Ena är nu friskförklarad men på honan funkar inte bakbenen som de ska. Så då blir det ett vet-besök igen… Hon var inne för en vecka sedan med sår på hornhinnan, nu är det bakbenen.

Hon har även pasteurella så vet inte om det är sjukdomen som verkligen börjar ta över eller om det är något annat. Nu ska vi i alla fall till en bra och kaninkunnig klinik som får kolla igenom henne ordentligt. Så får vi se vad de säger. =/

MsSofieG
0

Lycka till! Hoppas det går bra med henne.

vevve89
2

Hon fick somna… :,(

[Bambis]1
0

R.I.P….ush :(

vevve89
2

Nu har hon det iaf bra, ingen Pasteurella, ingen snora, ingen smutsig rumpa, ingen förlamning. (Hon började bli förlamad troligtvis för att pasteurellan spridit sig). Nu är hon frisk och hoppar runt med sin syster och alla andra kaniner vi haft.

Även om det känns sjukt tungt just nu så vet man iaf att hon har det bättre nu och att hon haft ett bra liv trots sin sjukdom.

Hon slickade på mina fingrar hela tiden (har hon aldrig gjort förut) från det hon fick den lugnande sprutan tills hon somnade av den. Ungefär som att säga tack och trösta.

MsSofieG
1

#4 Ja hon har det bra nu och hon han ju leva ett fint kaninliv ändå med kompisar och allt. Jag önskar lycka på dig och kaninerna som är kvar 

vevve89
0

#5 Tack. <3 Nu hoppas jag på att min gammelman inte blir deppig eller ngt sånt när han är själv ute=/ Och att han kan leda sig själv runt i buren (i stort sätt blind)

fsigge
0

:(

Frida

norealdream
0

Usch vad hemskt :'( R.I.P

MsSofieG
0

#6 Uffa :/ men det kommer nog gå bra och märker du att det händer något som inte verkar vara så bra så säg till så kanske vi här på kif kan hjälpa till på något vis.

vevve89
0

#9 Skulle något hända så kan jag sga till. Har en kompis som är kaninuppfödare som kunde ha någon vi kunde ta på foder om han inte skulle klara att vara själv då vi inte vill köpa ny kanin nu då Robin är 9 år och 3 månader gammal..

Huvudsaken är att Cäzzie inte lider längre och att Robin ska må bra.

MsSofieG
0

#10 Men vad bra :) Jo det är verkligen huvudsaken. Har inte tackat dig ordentligt förresten. Men tack för att du hjälpte mig när Iris fick pasturellos hennes medicinering är klar den 18 och då hoppas vi att vi slipper något mer av den. Både jag och Iris tackar dig och Cäzzie jätte mycket. Tack för att ni hjälpte oss!

vevve89
1

#11 Tack själv för fina ord, värmer mkt! Håller tummarna för att Iris är bra då<3

Känns bra att vi kunde hjälpa!

vevve89
3

Lägger upp en bild på fina flickan. Bilden tagen för ett par år sedan…

MsSofieG
0

#12 #13 Ja det hoppas vi också på. Hon var en så fin flicka!

vevve89
0

#14 Det var hon verkligen.

Du får skriva sen hur det går med Iris. =)

Frosstis
0

Fina flickan 

MsSofieG
0

#15 Ja jag ska hålla dig uppdaterad