Breezer och Arwen bor ihop! :)
Nu måste jag bara skriva och berätta att Breezer (dvärgväduren) och Arwen (fransk vädur) har flyttat ihop. Lilla Arwen kom till oss i onsdags eftermiddag och de båda kaninerna har under dagarna som gått fått träffas utanför sina burar korta stunder,och Breezer har fram tills nu för nån timme sen bara velat para sig med Arwen och var väldigt klängig på henne. Men så i morse så släppte jag ut dem när jag skulle rengöra burarna. Och så tänkte jag försöka ha dem ihop i samma bur för en liten stund, för att se hur det gick. Och jag började med att släppa in Arwen i Breezers bur innan han också fick gå in där, och hon fick lukta in sig lite och kolla runt, sen släppte jag in honom också, och från den stunden har han låtit henne vara ifred helt och hållet. Han har endast gosat med henne, och kelat så där sött. Precis som att han accepterat henne i sin boning! Och hur glad blev inte jag då!
Och nu ligger de tätt ihop och bara myser!
Har haft detta som dröm i snart ett år, och nu slog jag slag i saken att skaffa en hona för att ha dem gåendes ihop ett tag innan flytten till huset sker! Detta känns verkligen hellyckat! Nu tycker jag kanske att detta gick väldigt fort men jag såg direkt på båda kaninerna att de tyckte om varandra och ingen av dem har varit sur eller huggit ifrån någon gång. Så nu bor de i en bur på 120x57x45, den största jag har. Men detta är BARA TILLFÄLLIGT! för de ska om 8 veckor flytta ut till en lekerstuga som jag nämnt i tidigare inlägg, och där ska de få springa lösa samt få vara utomhus i Hage av kompostgaller. Arwen är nu 10 veckor och 4 dagar gammal och Breezer 1 år och 7 dagar.
Har tagit lite kort som jag ska försöka delge sen, är inte så kunnig på det här med datorer, så killen som jobbar som IT-tekniker ska få hjälpa mig att fixa in bilderna från kameran, så sköter jag resten själv. Så förhoppningsvis kommer de in några bilder i eftermiddag/kväll!
Hälsningar från en med STOOORT
:ende
Så roligt för dig =) Är hanen kastrerad eller okastrerad? Tankte så att du inte får en massa bebisar sedan när Arwen blir könsmogen :P Jätteskönt att de kommer överrens iaf =) Vore ju tråkigt om de inte hade gjort det! Mste kännas skönt att veta att de trivs så bra med varandra!:D Ska bli jättekul att få se bilderna på dem =) Grattis får man väl kanske säga då :P

Tack!
Jo, han är kastrerad, glömde nämna det. :)
Roligt! :) Hoppas att bilderna kommer snart ;D
Roligt att höra! :)
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]
*väntar på bilder* :D
Så kul! Ska försöka sätta ihop mina två honor, en löwen och en fransk vädur .. får se hur det går med det;)

#6 Det märks ganska fort om djuren passar för varandra. Det enda som var lite jobbigt var att hanen skulle rida på honan stup i ett men det har lugnat ner sig ganska mycket nu.
Men lycka till! :)

Ja det var en del bilder….:)
Så söta! ;D

#19 Mmmm…visst är de det! Mina gullungar! Skulle inte klara mig utan dem.
Dom var jätte fina! :D
Jättesöta :)
- Mvh Emma
Åh så vacker frasse du har! (A) Dväduren var också sööt!<3 Så skönt att de verkar funka ihop!
#7 När jag lät mina träffas första gången skulle Fia (löwenhonan) jucka med Alpha (frassehonan). Hon är ju ganska osmart, har inte koll på vilken kön hon är Fia^^ HahaxD Tack:D

Gud s¨å gulliga :D #12 var ju huursöt som helst!

Jättesöööta dom är! Vad roligt att det verkar gå bra att ha dom ihop! ;)

Är lite ledsen över att dvärgväduren fäller hela tiden, men det kanske blir bättre när han får bo ute? Han ser ju ut som jag vet inte vad, med sin tjocka päls vid magen och sin nya på ryggen…är det fler som fäller så här nu? Skojar o säger att han har skaffat kjol, kanske vill impa på nya tjejen
…hihi

Vad roligt! :'D

Vad fina :) Var har du köpt dom ?

#28 Breezer köpte jag någonstans uppe kring Avrika tror jag det var, hos www.bjorkstigens.tk de har en ny kull just nu, kolla sidan så ser du dem plus deras tidigare kullar, och Arwen köpte jag i Ölme (mellan Kristinehamn och Karlstad).