Hur skulle ni ha gjort?
Jag har har en knepit situvation här. Jag har nämligen en kull på 5 ungar, de är 6 veckor imorgon. Jag har märkt på deras mamma att hon blivit mer och mer sliten, ungarna är på henne hela tiden och hon har ökat ganska mycket i vikt. Nu har även två av ungarna börjat rida på henne, till en början så hoppade hon bara iväg och morrade lite grann. Men idag fick hon nog och attackerade sina ungar. Jag särade såklart på dem och satte henne i en transportbur ett par minuter och sedan fick hon komma tillbaka till buren, till en början var allt lugnt men snart hände samma sak igen. Jag agerade på samma sätt och efter det har det inte varit mer bråk, men det kan ju hända igen.
Hur hade ni gjort? Jag funderar starkt på att sätta mamman i en annan bur imorgon eftersom det är för påfrestande för henne.
Hälsningar Amanda och kaninerna

Kaninmammor behöver ju bara dia sina små en eller två gånger om dagen, så jag tror att du absolut skulle kunna sära på dem resten av tiden! Jag skulle gjort det i alla fall :) Tänk på hur de gör i det vilda - mamman är ju borta hela dagen och kommer bara en liten stund och ger di till de små.
Lycka till :)
Sära på dom. Har hon tröttnat på dom och dom försöker dominera över henne kan det sluta illa om du har otur :/
Har fixat iordning vår reservbur, särar på dem imorgon bitti. Just nu är det lugnt. Men blir de mer bråk idag så sätts mamman i annan bur ikväll.
Hälsningar Amanda och kaninerna