Kanin iFokus

Kanin

Etikettbur-och-aktivering
Läst 497 ggr
VampireCats
0

En stor ute bur sökes!! :-)

Hej alla inne på kanin iFokus!

Det är så här att jag letar efter en väldigt stor kaninbur som man kan ha ute.. så om ni har någon att sälja så skriv!! Tungan ute

Fridaaaa
3

Tänk på att inte skriva med stora bokstäver och massa utropstecken. Det betyder att du skriker :)

En bra idé är att skriva vart man bor, vart man kan hämta buren och vad man max vill ge för pris :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

BeccaTilda
0

Jag har burar, gamla silverrävburar så de är rejält stora :) 200x100x100 går även dela av på mitten och nätet är dubbelt i mitten :) dock är det nätgolv så går ha på gräs på sommaren men på vintern får man ha den på pallar med planka så att den kommer upp :) Vad vill du ge isf? Är stadiga burar men ej i nyskick. (Kan lägga ut bild sen) Finns i Stensjön utanför Nässjö i Småland :)

Zabbio
0

#2 Finns det något att lägga över nätgolvet på vintern (då nätgolv annat än i betesbur är olagligt)? :)

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.                                         

BeccaTilda
0

Hur menar du med lägga över golvet? :)

Zabbio
0

Du skrev att det var nätgolv. Det funkar på sommaren när de betar från marken, men på vintern när du ställer den på pall får den inte ha nätgolv. Det måste täckas med en skiva av något slag eller bytas ut eftersom nät är dåligt för deras tassar och olagligt i sverige.  Finns det något till buren som man kan använda så att den inte har nätgolv på vintern?

BeccaTilda
0

Du menar så. Nej men jag fyller upp med massa spån har inte kommit på någon bra lösning då jag inte kan få in en skiva genom öppningen.. Men de trampar ju inte direkt på nätet om man fyller med spån? :)

Zabbio
0

Håller spånet sig kvar?

Jag vet inte hur lagen ser på det. Det står att nätgov inte får användas på mer än en viss % av burens golv eller liknande, jag vet inte om nät täckt med strö räknas som nät. Logiskt set borde det ju inte spela någon roll då :)

Suskiv
0

Nätgolv får inte användas alls på upphöjda kaninburar och det gäller även om man har strö på nätet. Enklast är väl bara att sätta in skiva. Går inte en hel in genom luckan så dela skivan i så pass smala bitar att de går in.

//Mamma till både vilddjur och tamdjur. :-D

VampireCats
0

Har du någon bild på buren?

BeccaTilda
0

Detta har jag totalmissat.. Så har jag alltid haft och det har fungerat bra (har burarna mot betonggolv och sen spån och halm över!) Är det ok om jag lägger ut bild i morgon? Skriver från mobilen!