Kanin iFokus

Kanin

Etikett: bilder
Läst 465 ggr
Zabbio
0

Nya långöron: Madra och Fläder :)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Idag köpte jag två nya långöron.. skulle egentligen bara köpa den röda (new zealand red), men så tyckte jag synd om henne att bli helt ensam i karantän i 4 veckor..och kanske bli ensam i gruppen sen om de andra två bildat par..

Det fanns inga kullsystrar kvar men den här lilla franska väduren var otingad så.. nu har de sällskap i karantänen :)

Jag döper ju mina efter läkeväxter, tyckte att Madra passade en lite kraftigare dam (hon lär ju bli) och de vita fälten påminde mig om fläderblommor på väduren, så hon får heta Fläder :)

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.                                         

Zabbio
0

(de sitter i en 150x70x60cm bur nu under karantäntiden, sen ska de ut i kolonin med de andra två töserna. Då bör Koris burhalva vara flyttad också så det blir mer plats :) )

Mannez
0

Åh vad fina! Men ska de gå i grupp med de andra? Har du några tips? vid ihopsättning av kaniner?

Hälsningar Amanda och kaninerna

Zabbio
0

Än så länge har jag bara två kullsystrar som går ihop :P

Men jag har fått tips? om att sätta ihop dem i en liten låda/bur och köra en vända med bilen (eller ställa dem på en centrifugerande tvättmaskin) så kommer de söka skydd hos varandra, gräva in huvudet under varandras päls och  på så vis skapa lite band.

Sen ska det ju hjälpa om de är unga..

Plats är viktigt. Jag har tittat lite på hur det kan vara i USA och där har många kaniner i grupp som inte har enorm yta (12 kvm tex till 4 kaniner). De har däremot vars ett bo/hus och ibland skillda matskålar.

Mannez
0

3# Okej :)

Hälsningar Amanda och kaninerna