Kanin iFokus

Kanin

Etikett: allmänt
Läst 1706 ggr
NaDa...
0

Hur reagerar kaniner på båtar?

Eftersom att jag kanske flyttar till Sverige i höst, och då tar alla kaninerna med mig, så har jag en fundering.
Brukar någon här åka båt, alltså personfärja, med sina kaniner? Hur reagerar de på det?
Har ju åkt färja med Carmen när vi hämtade hem henne, men då såg jag inte någon större 'stress' på henne.
Kan kaniner bli åksjuka? och om de kan; är det något som de kan skadas av?

Jag skulle då ta med mig alla kaniner under de långa loven och så, inte varje helg. Men jags kulle väll inte tycka att det är så annorlunda från att åka tåg/ buss med kaninerna när man tävlar…?

Vill höra lite andras åsiter, orkar inte argumentera med mig själv längre.. ;)

~ Kram Nadja ♥
♥ Ålandskaninhoppare ♥ Vardagsblogg ♥ Kaninblogg ♥

Trasdockaa
0

När jag hämtat hem  kaniner från Holland och Tyskland har det inte varit några problem. Men de båtarna är också rätt stora =)

Är sällan här så kontakt finns på http://tussilagons.blogg.se/ :)

AkaiTsuki
0

Min förra kanin var en åksjuk kanin, han blev nervös i kurvor och sånt, men vi släppte ut honom när vi stannade det tyckte han om. Han typ dreglade/onaturligt mycket saliv fick han runt munnen just när man åkte och han blev mindre nervös när han va i typ en transportbur som atlas. Alltså öppna med massa ljus osv var ett nej från honom

Men han dreglade aldrig annars, varken före eller efter bilturen.

Jag tror det beror på kaninen och om de är vana vid transporter tror jag inte heller det är så stort problem.

//Joanna

NaDa...
0

Mina kaniner har ju alla åkt bil många gånger förut, till tävlingar och träningar och sånt.
Blir ju bara i sådanna fall vid loven som de får komma med hem, så det blir inte varje helg. :)

~ Kram Nadja ♥

[_hsleiufhbtv]
0

Jag har åkt motorbåt, utan tak då alltså, med Albin när han var med mig i Stockholm i somras. Inga problem alls Glad

AkaiTsuki
0

#3 Då tror jag faktiskt inte det är några problem att åka båt :)

//Joanna

NaDa...
0

Vad bra! Då har jag ett mindre problem med att flytta ;) Får skaffa mig någon sorts vagn bara så att man får med sig alla 4 burar… ,:P

~ Kram Nadja ♥

AkaiTsuki
0

#6 Hundutställningsvagn för små hundar kanske? :D

//Joanna

NaDa...
0

Det skulle nog funka! :) Blir väll 3 atlas tior och en atlas 20/ 5 tior.. Så det borde nog funka. En snabb fråga till, hur är det med RVHD och sånt i Norrköpings trakterna? Kanske man måste vaccinera kaninerna med.. (här finns ju knappt vilda kaniner så har inte brytt mig om att vaccinera.)

~ Kram Nadja ♥