(S) Dvärgkanin korsning!
Jag har två underbart mysigt kramgoa kaninpojkar hemma som söker nytt hem.
Dessa små pojkar är väldigt handtama och nyfikna och Vana vid katter.
De hoppar gärna fram till gallret när man kommer och de är väldigt matglada små pojkar. De är födda på morgonen den 20 DECEMBER och är 5veckor just nu (01-24) och är leveransklara den 14 FEBRUARI (TIDIGAST)
Mamma kanin (LUNA) är en renrasig Löwen/Lejonhuvad med härstamningsbevis och pappa kanin (MORRIS) är en blandning mellan dvärgvädur och dvärgkanin.
Båda föräldrar är handtama och bor innomhus.
Ser gärna att ungarna kommer till ett kärleksfullt hem där de får mycket gos och god mat. MÅSTE FÅ BO INNOMHUS FRAM TILL SOMMAREN MEN SER GÄRNA ATT DE FÅR BO INNOMHUS UNDER VINTRAR Ska du syssla med Kaninhoppning är det bara ett plus!
(Vid intresse kan fler bilder skickas)
Junior är kullens största och ett matvrak och är helbrun(ljus)
Benny är frammåt och livligt och klättrar gärna! Han är samma ljusbruna färg som Junior men med en vit bläs och vit mage.
Kaninbebisarna finns i Stallarholmen utanför Strängnäs i Strängnäskommun (Ca 1timme utanför stockholm)
Säljaren är jag Andreas och mig kan ni nå via telefon: 070-791 82 62 SMS går lika bra som telefon, men hon ni skall ringa så ring efter klockan 17 då jag kommit hem ifrån skolan eller närsom på helger.
Kostnad: 200:- Men hem är viktigare än pris!
Finns ingen ras som heter dvärgkanin :)
Och när du skriver: "en renrasig Löwen/Lejonhuvad" menar du att det är samma ras eller korsning mellan dem? :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Jag menar att Morris mamma är Dvärgvädur och hans pappa är Dvärkaninkorsning :)
Och jag har hört både Löwen och Lejonhuvad så jag skrev båda som samma :)
(Ursäkta förvirringen xD)
#2 Ja det är samma ras, var därför jag undrade om du menade det eller om du inte visste att det var det, så var därför jag undrade :)
För dvärgkanin är en benämning på alla dvärgraser :)
#3 haha ja jag vet, skulle ha varit tydligare ;)
#4 Jag undrade mest, så att det inte blir missförstånd ^^
Jättesöta är dem i alla fall :D
#5 Ja visst är dom :D