Vill någon ha Simson?
Min lille viltgråa kille har kommit tillbaka. Kråkbackens Simson såldes till en tjej här i Dalarna, men någon dag efter att hon hämtat honom mailade hon och frågade om jag kunde köpa tillbaka honom. Han var tydligen aggressiv. Jag hämtade tillbaka honom och har inte märkt något dåligt humör hos honom varken före eller efter köpet, men han gillar inte att bli buren så han hade nypt henne då hon skulle bära honom. Han kan rivas också om han inte vill bli buren. Han måste med andra ord hanteras mer men han är ju så ung, bara 3,5 månad så det borde ju inte vara några problem.
Annars måste jag säga att han är väldigt trevlig. En framåt och glad kille som klänger på gallret och alltid är hungrig, och minsann kan pussas på näsan också. Men jag har ju egentligen inte plats för honom!
Han har också ett jack i örat då en av hans brorsor gav sig på honom för ett tag sedan, så utställning kanske inte är så lyckat. En avelsbedömning/registreringsbedömning borde han dock kunna ta poäng i så att han kan användas i framtida Avel om han visar sig bli fin i humöret. Han är öronmärkt och har stamtavla. Han bär på blått och enfärgat anlag, och är efter E: blå, 93 p, och U: viltgrå, 94,5 p.
Mitt hjärta blöder för lille Simson, så om han bara kan få ett gott hem med kärlek och uppmärksamhet så ger jag bort honom gratis. Han finns i Mora.
Bilder kan mailas till den som ev är intresserad.
*putt*
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]
Hoppas du hittar ett bra hem åt honom!
Han som var så söt! Hoppas du hittar något :)
- Mvh Emma
Synd att Mora är så långt bort =( Säkert en jättefin kille =) Hoppas verkligen att han får ett bra hem!
Bild?

Hej Marie!
Finns Simson kvar?
//Suzzie

Kan du inte visa en bild? :)

Hej på er!
Jo nu har jag lånat hem en kamera så bild kommer. Han är en fin kille, det är så synd om honom som får sitta i en för liten bur och vänta. Ska plåta honom idag och visa er och så får vi se om någon blir lite förälskad i honom. :-)

OMG så söt han är!
Vilken sötnos!:D
Åh vad vacker … (A)

va sööt :)
Jättesöt :D
- Mvh Emma

Simson finns fortfarande kvar, men hans viltblåa bror är nu tingad och ska flytta till Gotland.
Ingen som vill ha en "liten" viltgrå kille som blir ensam kvar?
Jag hade det, om det nu inte hade varit så nedras långt bort =/ Han är ju supersöt!=)
så gullig jag skulle gärna vilja ha honom men jag bor så långt bort och så har jag redan ett djur lesen men tyvär kan jag inte ha honom…

puttputt
*putt* Skulle vilja ha honom, har plats och tid, bor du långt från eskilstuna?
Sedan är det ett "litet" problem. Att mamma vägrar, men jag ska prova tjata å slänga till nån historia om att han verkligen behöver ett hem xD.
Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com
Menade:
Hur långt från eskilstuna
och sedan så får jag hoppas på hjon säger ja :)
Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com

Snacka med din mamma du så får vi nog dit kaninen på något vis ifall det blir aktuellt. :-)
Jag bor i Mora.
Hihi, jag har också massor med tid över =) Men jag hade behövt få honom till Gävle :P
#20 Det är ca 29 mil till mora från eskilstuna =) Tänkte att du kanske ville veta det =) Hoppas att du kan övertala din mamma :D
Hon kommer inte hem förren vid 4, men ska tjata på när hon kommer hem! Vill verkligen ha honom! Så enormt söt!
Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com

Så synd, jag var i Gävle förra veckan! :-)
#25 Ok, åker inte förbi Gävle förrän den 18:e juli ändå =( Synd iaf.. Han är underbart söt!=)