Ovanligt liten kanin?
Hermione blir 4 månader idag. Någonting jag reflekterat över i ca en månad är att jag tycker att hon är ganska liten, även för sin ålder. När hennes pappa var lika gammal tyckte jag att han i princip var fullvuxen. 
Hon är en blandning mellan hermelin/lejonhuvad (+ att mamman förmodligen hade lite vädur eller liknande i sig) och när jag vägde henne nyligen var hon strax under 800 gram. Och när man håller i henne så känns hon otroligt smal, trots att hon äter både pellets och hö så det sprutar ut genom öronen.
Hur stora "bör" de vara vid 4 månader? Och hur vet man om hon är ovanligt liten eller inte? Jag tycker att hon är lika stor nu som hennes mamma var vid typ 2,5-3 månaders ålder. 
Hon har förmodligen dvärggen, då kan de hamna runt kilot som vuxna.
Jag tycker inte att mina kaniner var fullvuxna vid 4 månaders ålder. Min hona som också är hermelin/lejonhuvad växte vldigt mycket de 5 första månaderna. Men det är ju möjligt att din fick en dvärggen. :)
#2 Nej, de är absolut inte färdigväxta vid 4 mån. Mina Lejon brukar växa till 6-8 mån ungefär. Men 4-mån vikten är låg, mina Lejon ligger mellan 1100-1400 i den åldern.
Och ja, jag har stora Lejon 
#3 Jaha, ja så är det nog.. Jag vägde ju aldrig mina i den åldern. 
Tack för svaren!
Nej de är ju inte färdigvuxna vid 4 månader, men pappan som är väldigt liten (strax över kilot) upplvedes som färdigvuxen vid 4 månader, han växte ju efter det men blev inte speciellt mycket större. Mamman var alltid en bjässe…
Trodde att Hermione skulle bli i princip lika stor som sin mamma eftersom att hon var en av de största i kullen, men nu känns hon som en liten spinkis och hon ser fortfarande väldigt liten ut bredvid sin pappa…
#4 Jag väger mina ganska ofta just för att jag har problem med vikten. Ja, på kaninerna med 
Min kompis har två kaniner som är lika gamal, en som är dvvkorsning och en som är mest lejonhuvad och det är väldigt stor vikt skillnad. Dvv väger ca 1300 och den andra väger nästan 900 bara. De är ca 3,5 månader :P ( honor ) Och min hane som är lika gammal väger 1,6 kg :)
¤ Jag förväntar mig inte att vara lycklig. Jag inbillar mig inte att jag ska finna kärleken, vad det nu betyder, eller att om jag finner den ska göra mig lycklig. ¤
800gr för en som är 4mån är inte alls lite.. ja med hermeliner som 'normal'.
ph77
Mina fullvuxna hanar väger mellan 800-900gr.
ph77
#8 #9 För att de har dvärggen, ja. Läs #1.
Min lejonhuvade 7 månader dräktig ca 1 vecka kvar väger va 1400 så tycker inte att din e så liten.
#10 Om det nu är så att hon har dvärggen, vad innebär detta förutom att jag inte ska para med henne med en hane som också har detta?
Och kan en kanin vara bärare av dvärggenen, utan att det syns? Som tillexempel att en kanin kan vara rex eller satin bärare…Och krävs det att båda föräldrarna har denna gen? Mamman var STOR så jag har svårt att tro att hon hade någon sådan dvärggen??
#12 Det finns stora kaniner med dvärggen. Och pappan är väl ganska liten? Räcker med att ena föräldern har dvärggen för att ungarna ska kunna få det.
Det enda det innebär är väl som sagt att du kan få muppar om du parar med en hane med dvärggen.
#13 Ok tack för infon. Ja pappan är också väldigt liten. En liten plutt på strax över kilot :-)