Ta ut kaninen på morgonen?
hej! Tar ni ut eran kanin/er på morgonen i hagarna?
//Hälsningar Kringlans Kaninuppfödning!
Hemsidan: www.Kringlanskaniner.weebly.com you know my name, not my story
Japp!
Hon (kaninen) är morgonmysig så det är alltid mysigt med tid tillsammans på morgonen.
Jag hinner inte, kliver upp 6.40 och 7.30 går jag ut och sköter om dem och 7.45 måste jag gå till bussen för att hinna. Vill inte direkt kliva upp 6.00 varje morgon för att hinna så de får nöja sig med att bli klappade och få nytt vatten och hö på morgonen :)
Inte på vardagar, då får de bara vatten, hö och halva fodergivan. Men på helgerna går jag ut på morgonen :) Mina är ute.
.
Ja, han släpps ut när jag går ut och byter vatten och ger frukost. Han brukar vara ute några timmar innan han hoppar in, då brukar jag gå ut och stänga så han kan äta lite. //Linda
Eftersom två av mina busar bor inne så släpps de ut när vi vaknat och springer runt medan vi äter frukost =)
Är sällan här så kontakt finns på http://tussilagons.blogg.se/ :)
Mina har hagar på 15 kompostgaller var som de är ute i från 08.00 på morgonen till ca 20.00 på kvällen. Tar även en mys stund med varje kanin på morgonen också. ~ Med vänlig hälsning, Amanda ~ www.Uniqs.weebly.com
Jag har inomhuskaniner, så jag släpper inte ut dem i några hagar. ;-)
På helgerna, eller om jag börjar sent i skolan, så släpper jag ut dem på morgonen så de får springa runt i lägenheten. På vardagarna när jag börjar skolan vid 9 så hinner jag inte med det så då får de vänta tills jag kommer hem.