Honkaniner som våldtar varann
Jag har två små goa dvärg kanin honor på 5 månader. På sitsåne så har den ena kaninen (Blueberry) börjat våldta min andra kanin (Cappuchino). Problemet är att Cappuchino tycker inte alls om det, efter Blueberry vart på henne så skuttar hon iväg i ett hörn och bara skakar. Jag hade en kanin förut men hon gjorde aldrig så. Har någon nån som helst koll på vad dom håller på med och vad som borde göras???
mina gjorde det förra våren/sommarn, den som juckar vill typ visa att den bestämmer och sånt.
Mina kaniner kmr säkert börja med et snart igen och då får de bo ensamma tills slutet på sommarn då de kan vara ihop utan allt juckande
Dom gör så när dom ska bestämma vem som är "ledaren" kan pågå hur länge som helst och om man märker att den ena mår dåligt över de bör man sära på dem.
Mina höll alltid på å göra upp rangen på våren och sommaren och även under den perioden då de var i brunst. Men de mådde inte dåligt av det. Var 3 kaniner som bodde ihop då.
Dominans. Om någon av dem ständigt dominerar den andra så är det klart att det blir stressande.
Så det är dominans? Men dom verkar så våldsamma. En av mina kaniner har fått ett litet sår på ryggen, för dom biter sig fast. Så det kan ta hur lång tid som helst? Men dom blir väl inte skadade???Dom är väldigt snälla mot varann förutom det här, och dom blir lite rädda och förvirrade om den andre inte är nära. Så jag vill inte sära på dom om det inte e absolut nödvändigt.
Säker på att det är två honor?
Sara
Nattglimskaniner.webbnode.se
Om de inte slutar tycker jag att du ska sära på dem och prova sätta ihop dem senare