Kanin iFokus

Kanin

Etikett: kaninungar-och-avel
Läst 861 ggr
[TeamGolden]
2

Fin hermelinhona söker hane

Hej! 

Athena Primrose, min fina vit blåögda hermelinhona söker nu fin renrasig hane med stamtavla. 
Har inte riktigt bestämt än Vilken färg? som hon ska paras med, så det är bara att hojta till om du har en snygg liten hermelin kille! + är om bild finns!

Vi finns Söder om Stockholm!

Tillägg: Vill endast ha hane på utlåning till mig. Köper ingen hane och kommer inte behålla hanen efter PARNING. Utan då skickas han hem igen till Dig. Dock tar jag mer än gärna hand om hanen en tid efter, och självklart en tid före parningen. Men för att tala klarspråk: Jag köper Inte hanen.
Utforskaren, ''Vad finns utanför tryggheten tro?''

<font face="trebuchet ms" size="2">Du är det allra vackraste jag har, Thena ♥</font> <div><font face="trebuchet ms" size="2"><i>Athena, Visheten och krigarens gudinna </i></font></div> <div><font face="trebuchet ms" size="2"><br /></font></div> <div><font face="trebuchet ms" size="2"><br /></font></div>

Endast seriösa svar tack !

Suskiv
0

Ska du sätta stamtavla på ungarna bör du bara avla på vitblåögd hane

//Mamma till både vilddjur och tamdjur. :-D

[TeamGolden]
0

#1 Det är där käppen i hjulet sitter kom jag på nu, måste skriva min mamma så vi får göra Stamtavlor, själv är jag under 18, så om mamma har lust att dela kaningården med mig gör vi så. Annars blir det att skicka min hona till uppfödaren (måste prata med henne då bara) så hon föder kullen där, då blir de stamtavlor på dem. 
annars är det härstamnings bevis det blir.

Jo, Vit blåögd hane är det jag är ute efter först och främst. Men vill kolla runt lite!

[TeamGolden]
0

MODER: Vit blåögd, 94,5p ''Flingan'' 
FADER:  Vit blåögd, Ej ställd ''Wallander'' 

FARFAR: Vit blåögd, 94p ''Kjell-Arne'' 
FARMOR: Vit blåögd, 94p  ''Wendela'' 

MORFAR: Vit blåögd, 95p ''Amigo''
MORMOR: Vit blåögd, 94p ''Snövit''

Detta är hennes stamtavla, vill även innan kull ställa henne och se resultat!

[Sara-]1
1

Ååh va synd att du bor i stockholm ja har en super fin kille här i göteborg :/

[TeamGolden]
0

#4 så synd :(

dermot
0

#2 Du behöver inte vara över 18 för att skriva en stamtavla, bara du är medlem i SKAF och har uppfödarnummer.

Normans kaniner har väl VBÖ hermeliner, minns dock inte var de finns.

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 

Saaara
0

#4 Men du Sara. Jag ska till Stockholm om drygt en månad så om du vill låna ut din hane kan jag ta med han till sthlm. :) Smsar dej! Ett tips? annars TS är att du kollar på skaf uppfödarregister. Finns säkert någon som har vit blåögda Hermeliner där du bor. Eller så googlar du bara :)

Sara

Nattglimskaniner.webbnode.se

[Sara-]1
0

#7 jasså! Ja om TS är intresserad så! :)

[TeamGolden]
0

#6 men vad underbart! ska ta tag i detta i helgen då, har ju redan ett uppfödarnamn jag vill ha troor jag! Flört

#7 & #8 ja visst är jag intresserad! Har du bilder på killen din? :)

[Sara-]1
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

HAr 96p i sin stam!

Zakarias
0

#10 Men det är väl tyska poäng? :)

Synd att jag bor i västrebotten då :P

[TeamGolden]
0

#96 men vilken snygging hörru! Hör av mig imorgon, ska tillbringa en tid nu med att bli medlem på riktigt i SKAF! Gud så kul Skrattande

[Sara-]1
0

#12 Visst är han!! :) Underbar på alla sätt med <3 Hehe görså! fler bilde rkan skickas om du vill :)

[TeamGolden]
0

#13 Nu är medlemsansökan inskickad så antagligen får jag svar på tisdag kanske (?) :)

Ja ju fler bilder destu bättre! :D

Storkebodas
0

Dessa hermeliner alltså! Så fina de är. Kyss

Tycker verkligen om att era inte har de minimala, ihoptryckta öronen som många renrasiga har.

Kram Elsa

Medarbetare på Teddykaniner i fokus

[Sara-]1
0

#14 kan ja få din mejl! :) #15 visst är dem fina! Tack så mycket :) ja det gör jag med!! :)

[TeamGolden]
0

#15 Tackar så mycket! 

#16 absolut, Mejltufsen@live.se

[TeamGolden]
0

Puttar upp min flicka

[TeamGolden]
0

putt