Kanin med PICA-syndrom!!
Jag tror att Charlie har Pica-syndrom, alltså när man äter oätliga saker! Hon har nu fått i sig mjukplast från ett regnskydd (som såklart är borttaget nu) … hon är pigg och äter mycket pellets och hö, men bör jag vara orolig? Hon har ätit konstiga saker förut när hon var frigående utan att fått problem. Mjukplast har hon nog inte fått i sig förut dock… Vet inte exakt hur mycket det handlar om… 

Vad kan man göra för att få henne att förstå vad som är ätbart och inte? Vi har självklart inga farliga saker i buren/hagen, men visste inte att hon skulle kunna nå upp till regnskyddet och tycka att det såg gott ut!
Ska finnas någon spray på nätet för kaniner som man sprayar på saker de inte ska äta. Det ska tydligen smaka illa för kaninen (den är helt ofarlig). Har inte testat den själv, men det vore ju värt för dig att pröva :)
Typ sådan hära. http://www.zoomarknad.se/product-view.asp?catid=13492&prodid=12940&ref=%2Fproduct-dlist.asp%3Fcatid%3D13492
Många kaniner äter allt de kommer åt och därför bör man vara försiktig var man lägger saker då kaniner kan vara mer "atletiska" än vad man kan tro, du kan alltid testa de #1 föreslog men om de inte funkar så får du helt enkelt gömma/lyfta högre upp allt som är farligt för en kanin att få i sig :)
#1 Ska kolla upp det, tack :) Men funkar det utomhus eller måste man spraya ofta då?
#2 Mjo, men tycker det är skumt att hon biter igenom gallret för att nå plasten… Vi har testat med citronsyra, men det tyckte hon bara var gott! Får testa någon sån där spray och se om det funkar. :P
Hon var nog bara nyfiken och/eller hungrig. Tror inte att du behöver oroa dig :)
.
Pröva riktig citron, inte citronsyra. Citronsyra är surt och bra för rengöring men smakar inte så mycket men ren citron smakar mer ^^,
//Joanna
#4 Hon äter dock möbler om hon får chansen. xD och folk säger att råttor äter allt… hurmm…
#5 Kan testa, men har en känsla av att hon också hade struntat i det. 
Kaniner är kaniner, de är nyfikna och oftast är allt ätbart enligt dem. :P
// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~
#6 , min kanin har smakat på ALLT i mitt rum.. än så lever han :P
#7 Önskar dock att hon var mer som Willow vad gäller hur "magen tänker" 
#8 Haha, typiskt! Då är det nog ingen fara med Charlie då.. xD
kan också vara att hon är uttråkad :p