Importera från Barbados
Jag är just nu på Barbados, bor på hotell, och har hittat en uppfödare som jag gärna skulle vilja köpa en kanin av. Är det möjligt och i så fall hur gör jag? :)
.
Du måste för det första lägga till djurfrakt på din flygbiljett, och köpa en godkänd flygbur. Sen ska kaninen sitta i karantän när den kommer fram, och friskförklaras av veterinär. Kostar massa pengar.
Jag rekommenderar att du köper en svensk kanin så slipper du lägga tusentals kronor på en kanin som du inte vet om den överlever karantänen eller inte.
/Lina R
Rönnbäcks Kaniner, registrerad kaningård #119 i SKAF
www.ronnbacks-kaniner.se
Blir nog bara omständigt och jobbigt. Kaninen måste troligen hållas isolerad, typ en månad innan avresa och lika länge efter att den anlänt i sverige, sen behöver den nog någon sorts papper osv. Tror det är smidigare att köpa kanin hemma i sverige, eller från övriga norden ;)
Inom EU är det fritt utbyte så att säga :).
/Lina R
www.ronnbacks-kaniner.se
#1 Åh, typiskt! Var riktigt sugen :/ Finns någon Egern White på dvärgvädur rex i Sverige tro?
.
White Egern*
.
Nope… svårt att avla fram… men inom EU går det nog att hitta.
/Lina R
www.ronnbacks-kaniner.se
#6 Vet du vad man kan söka på eller hur man ska leta? :)
.
Jag har fått fram några white bruna dvv rexar, vilka inte är direkt långt bort från egern white, så skulle säga att det är lättare att ordna här i Sverige =)
Är sällan här så kontakt finns på http://tussilagons.blogg.se/ :)