ang kritik.mobbning.saker
jag har blivit trött på olika personer att det är visa som är vuxen eller äldre än mig och jag är 14 år och dem skriver liksom typ inte elaka saker i andras personer som söker svar eller hjälp på sin fråga och så får dem bara kritik och elaka komentarer från andra personer.
ni kanske inte vet hur den personer lever/mår/känner sig då den får kritik i varje inlägg kanske.
som jag har fått och jag har både blivit kallad snorunge och jävla tönt och annat på andra hemsidor då jag inte har gjort något.
och jag tycker att ni borde tänka på vad man skriver innan man komenterar något.
det kan ju vara jobbigt eller sårande för den personen alltså ts som har skrivit tråden då den får höra eller läsa den komentarer som den andra personen bara skriver och bara liksom säger jaha och liksom.
det är några personer som jag har följt och läst deras komentarer under ett år nu ochjag vill inte säga namnet på dem men om dem vill ta reda på det så får dem pma mig om dem vill veta det.
och kanske har sakt något men jag har inte mått så himla bra under 7 månader och så har jag blivit sårad av rätt många personer både via rätt många av mina inlägg som jag har ghort då jag vill ha svar på min fråga och då jag bara har fått en massa kritik och det känns ju inte så himla bra eller hur?..
så jag tycker att ni alla här på iFokus borde tänka på hur ni är mot andra personer på internet innan ni skriver något och inte bara skriva för det kan både vara jobbigt och sårande för den andra personen.
kram
jiosefine/14 årig tjej(
Du säger att de är jobbigt och bli kallad snorunge. Du skickade de här till mig: bara föratt du har fått två kaniner så är du inte bäst på här i fokus du är ful och en störd liten unge u jag har 8 kaniner och de är bäst och en egen häst och 5 hundar slå det om du kan haha Jag menar, hade jag gjort nåt elakt eller?
"Behandla andra så som du själv vill bli behandlad." 
#2 Håller het med, jag menar et e ju den gyllene regeln, hur skulle det här funka utan den?!
"Bunnies are like choclate, you can´t only have one"
#2: Jag håller också med! 
Visst de är ju tråkigt att folk skrivit sådant till dig, men komihåg att tänka på det också, bara ett tips? 
Du har ju inte varit särskilt trevlig själv, så vad har du att förvänta dig från andra?
// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~
Håller med #5. Tyvärr har det varit så att du har inte varit så trevlig själv heller alla gånger.
"ställ krav på dig själv innan du ställer krav på andra" är ett bra ordspråk till alla :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#1 fy vilket otrevligt meddelande :O Kan inte varit så kul att få det :/ Jag håller med föregågna talare men måste också kläcka ur mig ett ordspråk "har man gett sig in i leken får man leken tåla" Menar att det inte finns någon sida där alla är snälla och kramgoa! Det gäller att stå på sig och lyssna på rätt saker och kanske ibland acceptera att det är en själv som har gjort fel och inte andra! Hoppas det löser sig!
Det finns sidor där man bemöts med respekt så länge man själv är respektfull och tänker igenom hur ens inlägg kan tolkas innan man skickar iväg det. Icke-respektfulla människor brukar inte bli långlivade i den miljön. Det gäller att alltid komma ihåg att mitt sätt är inte alltid det enda sättet, och i många situationer kanske inte ens det bästa sättet.
Man bör undvika att antyda att andra har fel, det brukar bli lättare om man uttrycker sig som att ''detta tycker jag och det gör jag för att..'' istället för ''Jag skulle aldrig göra så, det gör ju att…!" Exempelvis. Tänka på att tonläge inte hörs i en text och att utropstecken, versaler m.m. får större betydelse.
Ibland får man svar från människor som tycker helt annorlunda än en själv, och kan man inte ignorera inlägget så kan man istället skriva "ok, du tycker så men jag håller helt enkelt inte med dig i denna frågan." Oftast handlar det om missförstånd.
På ett utländskt forum hade vi en diskussion ang. nät-golv. Jag som är uppvuxen här anser så klart att det är helt fel och att våra ströade burar är det enda som gäller. Dels blev det en del missförstånd om att heltäckt golv är ohygieniskt - tills vi förstod att här täcks alltid golven med strö, men där är det sällan någon större mängd strö i de få burar som har helt golv, därför blir de burarna äckliga. Jag anser fortfarande inte att nätgolv är bra, men det är ju bara för mig att acceptera att så har de det där. Jag har skrivit och berättat hur vi har det och varför jag inte gillar tanken på nätgolv, men jag kan inte tvinga dem eller ens förvänta mig att de direkt ska hålla med och ändra sig när deras sätt har funkat för dem i årtionden. Och precis som de flesta är de måna om sina djur och gör vad de anser är bäst (exempelvis hygieniska nätgolv, viloplattor, lådor att sitta på m.m.) och som djurägare är det väldigt lätt att känna sig påhoppad om någon inte tycker att ens egna lösning är den bästa. Men är man respektfull och saklig så brukar det gå att diskutera sansat - och det har vi alla bäst utbyte av :)
TS: Nu har jag ingen aning om hur du har skrivit förr. Men tänk på att sättet du blir bemött speglar hur du själv uttrycker dig. Man kan tycka något väldigt starkt utan at bråka med folk som inte håller med, och tänk på hur du uttrycker dig. Hur tolkar du andras inlägg? Åker taggarna ut direkt eller försöker du verkligen förstå vad de menar?
Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.
#7 ja, de var ju inte så speciellt kul men jag undrar mest varför hon skev de, liksom vad ville hon få fram! Och nu vågar hon inte svara!
#9 nä det förstår jag! Nä vad var syftet med det? Mycket skumt det här..
jag sov då och jag har ju inte hller mått så jävla bra jag har lidit av anorexia i två år och jag har nu gått upp 16 kilo och det var ju då jag var upp och ned så jag var arg på alla människor och jag har nu insett att alla människor är lika värda och att det bara är elakt så jag ber om ursäkt för det jag har gjort lovar inte att göra det igen.
#11 Alltså det är sjukt synd att du haft anorexia och allt, och vilken tur att det har blivit bättre. 
Fast du har fortfarande ingen rätt att bete dig som du gör, du letade t.ex efter någon att PMa med och det var flertals personer som hade PMat dig och du hade bara svarat elakt tillbaka.
Så du förtjänar inte att bli behandlad som en princessa och så när du behandlar alla andra som DU vill.
Och btw, du sa ju att du hette Amanda för några dagar sen? 
#11 Om du nu inte ska vara elak mer, varför skicka ut varningar och skriver sånt som inte ens är sant? Dubbelmoral.
13 nu så vill jag inte börja bråka eller vara dum men det är ju visa inlägg då du har komenterat negativt och det borde man ju tänka på
#14 Du har ju skrivit elaka saker till Frida, och hon har svarat dig som man SKA göra när någon är otrevlig. ^^
#14: Kanske bra att tänka på vad man skriver till folk INNAN man lägger ut, så man inte sårar någon annan med dumma kommentarer eller liknande, Andra människor har också känslor, Tråkigt att du mått dåligt o så men bra att de blivit bättre…MEN det kan ju inte gå ut på andra människor bara för det, så snälla sluta upp med det, visst 
#14 titta och kolla invad du själv skriver innan du dömer andra :)
14 jag vet det och jag har slutat med det och tänker på andra och det borde du också göra:)
Att behandla andra som man själv vill bli behandlad tycker jag är ett bra ordspråk! Att erkänna att man har gjort fel och be om ursäkt tycker jag e starkt gjort! Jag tror att vi alla måste tänka till en extra gång innan vi trycker på "publicera kommentar knappen". Man måste även acceptera varandra och varandras åsikter! Hoppas att du mår bättre nu och att det förblir så =)
#18 Antar att det var till mig. Jag tänker på andra mer än mig sjäv oftast, ursäkta mig om jag varit elak mot dig!
#18 Om du nu "slutat" vara otrevlig osv, varför beter du sig illa i PM då?
Du kan ju inte säga att andra ska "skärpa" sig om du själv inte gör det? :) Dubbelmoral;)
Jag har skärpt mig men jag tycker att andra också skall tänka på detta
#22 Om man har skärpt till sig skickar man inte otrevliga PM EFTER att man har sagt att man ska skärpa sig. Finns ingen logik i det och sedan inte ens ber om ursäkt för det.
Jag & många andra ber om URSÄKT om någon har misstolkats eller liknande. Och jag har inte gjort dig någonting, så du har inte rätt att vara otrevlig mot mig överhuvudtaget.
Kan man inte bara stryka ett streck över allting då? :)
24 jao det kan man men visa drar upp det i alla mina trådar och förstör dem så sjuk störande-.-
#25 Har knappt sett en enda tråd av dig på ett bra tag.
Och du sitter och kritiserar andra, det är OK men ingen får kritisera dig?
Plus att du är inte bättre själv och du har inte bättrat dig som du säger.
Hade du bättrat dig, hade du inte skrivit som du gjorde till mig, som inte ens har gjort dig någonting!
#24 Jag kan dra ett streck över det när jag har fått en ursäkt.
Jag har ju bett om ursäkt längre upp intråden
27 jag skrivet på ett sätt som jag vanligen gör och det är ju du som tar illa upp frida sluta komentera då om du stör dig.
#28 till mig ja men inte till Frida!
Hm.. Det finns ju en enkel lösning som kom till mig efter att ha läst tråden.
Genom inlägg #27 ber ju TS oss att inte kommentera. Så vi får väl uppfostra TS genom metoden att ignorera allt dåligt beteende. Med andra ord, om ingen låtsas om eller svarar på något som TS skriver, någonsin, så länge det inte är ett väldigt trevligt inlägg som förtjänar ett svar, så blir nog alla nöjda.
Det är visserligen en ganska hård metod men TS har ju bett om att vi ska göra så.
jag sa jag tycker att man borde inte bett
Men gud. Är det så sjukt svårt att bara be om förlåtelse och sen strunta i allt? :)
jag har bett om ursäkt längre upp i tråden och jag säger bara en gång
#29 då får du tänka om hur du skriver som du säger till mig och många andra. Nu kör du dubbelmoral igen. Och du har inte bett om ursäkt till mig.
förlåt d¨men jag vill höra en ursäkt från dig också för du ger mig på hopp och kritik
#36 Jag har inte gett mig på dig. Jag ber inte om ursäkt till folk som ljuger. För jag har inte gjort dig ett smack. Du har skickat elakheter till mig, inte tvärtom.
Kritik? Alla får det här inne av alla på olika sätt. Kritik är inte alltid dåligt. Kritik är bra att få ibland för att bättra sig eller få råd och tips?.
Dramanda… skriv ut den här konversationen. Spara i en pärm. Läs den igen om 2 år. Och skäms.
Sluta bete dig omoget och sluta förvänta dig att bli förlåten för att du skriver "förlåt". Visa att du menar allvar genom att sluta bete dig illa mot andra.
/Lina R
Rönnbäcks Kaniner, registrerad kaningård #119 i SKAF
www.ronnbacks-kaniner.se
#38 Bästa inlägget på länge.
detta kallad på hopp
#40 Ingen har hoppat på dig.
Du som inte tål att höra sanningen. För det ligger faktiskt till såhär som alla skriver. Alla kan ju inte ha fel och du rätt, eller hur? :)
yeup jag vet det men tycker visa gånger att det är störande när det är typ tykna komentare i visa inlägg
#42 ?? Det där var ingen sammanhängade mening osv
kan du skriva om det?
jag menar att t.e.x ´visa av dina komentarer ibland kan man tro att det är tycket skrivet.
#44 Hallå jag har inte gjort någonting mot dig, så varför håller du på att hacka på mig hela tiden. Du kör dubbelmoral så det bara skriker om det.
Man man inte bete sig som du gör. Hacka på andra och sedan påstå att andra gör det mot dig. Livet fungerar inte så, och det måste du lära dig.
Du ser ju vad alla har skrivit här i. Alla här har inte fel.
jag skrev i bland så kan man missförstå t.e.x du eller andra personer att när dem skriver i en tråd och komenterar då kan personer missförstå texten det är ju det jag menar.
#46 Det är samma sak med alla, inte bara dig.
Men grejen är att du tror att du kan ge folk kritik osv men andra får inte ge dig det.
Du säger till folk att sluta med det ena och det andra, men du själv skrivr på det sätt du säger att andra ska sluta med
men sluta komentera i mitt inlägg då
#48 Bestämmer inte du, Detta är ett fritt forum.
Och jag skriver ingenting OT.
Du får lära dig att lyssna på vad andra har att säga. Stort sätt alla här i tråden upplever ju samma sak. Menar du att alla här har fel då?
#48-49 Jag har inte läst tråden och vet inte riktigt vad detta handlar om men jag vet säkert att den som vill, får kommentera =)
MVH Celina
Dramanda jag vet att du är ung och det är anledningen till varför du beter dig så omoget. Men du är ändå 14 och just nu beter du dig som mina småbarn. De tror också att man kan vara taskig och om man sen säger förlåt så är allt ok. Världen fungerar inte så.
De taskiga orden försvinner inte bara för att du säger förlåt, de är lika sårande och de som får dem blir lika ledsna. Man måste försöka redan från början att vara trevlig mot varandra och förlåt säger man när man gjort någon illa av misstag. När orden missuppfattades och inte var menade att såra. Men att medvetet skriva för att såra och sen säga förlåt. Nej det fungerar inte så.
Jag har förstått att du är ett barn som inte mår bra. Jag hoppas att du har nån vuxen att tala med som du känner förtroende och att du får den hjälp du behöver för att må bra. Men oavsett hur dåligt du mår så är det inte ok att bete dig på det sättet du gjort (och gör fortfarande). Kanske är det så att du egentligen borde ta en internet paus och jobba på att bli frisk.
//Mamma till både vilddjur och tamdjur. :-D
jag är frisk men ingen fröstår vad jag menar visa missförstår när jag komenterar och det är ju det som jag menar
TS, vrf kan du inte bara ta åt dig av vad alla säger..?!
#52 Det är inte bara du som blir missförstådd via nätet. Alla blir det någon gång. Men att vara otrevlig, skicka dumma PM osv det hjälper dig ingenting.
#52 Om alla missförstår så ligger ju problemet hos dig.
det kan jag men jag är en sån person som t.e.x säger a men jag tycker att du är fet eller smal och jag inte är det att jag är lagom då säger jag bara jaha
#56 Nu skrev du ganska luddigt igen, svårt att få ihop det.
#56 Varför kalla folk för fet, smal osv? När man diskuterar på forum som diskuterar man sakfrågan. Man diskuterar inte personen.
det är visa personer som säger så till mig ibland och då jag inte är det och då när dem säger det då säger jag bara jaha liksom
Altså varför gör du ett sånt här inlägg när du vet att du inte varit kärkilt "populär" i andra inlägg? Även om du har HAFT anoroxia så har du ju ingen rätt att skriva taskiga saker nu. Jag vet att du har fått lite "hårda" komentarer. De håller jag med om men de du har skickat på PM som folk har visat de är ju verkligen inte okej. Och i vissa inlägg så har du ju fått kretik som du ska ha "användning" för. Inget du ska ta illa upp över utan va glad för tipsen. Och min uppfattning de är att du hoppar på mer än vad folk gör på dej. Vet inte om det blev lite rörigt nu men ni får säga till isåfall ;)
Mvh Alice Ville Tingeling & Smulan=)
http://lovasenshoppkaniner.weebly.com
Jag tycker att största delen av oss på hemsidan är trevliga människor. Vi är alla här av samma anledning och det får vi inte glömma. Vi hjälper varandra inom ämnet kaniner och då bör vi inte blanda in massa annat.
Även om jag ibland blivit bemött på ett vis som jag tycker är otrevligt, och även om jag själv varit otrevlig tycker jag att sidan som helhet är en trevlig sida och jag tror att många här tycker det är mer roligt och bra än vad dom tycker att det är tråkigt och dåligt. Det har lite med vad man gör det till.
Du, TS, verkar bemöta andra medlemma på ett oacceptabelt vis, men om du gör något så enkelt som att skriver "åh så fin kanin!" på någons bild så kan folk få en helt annan uppfattning om dig och då kanske inte dom behandlar dig på det viset som du upplever.
Och när det gäller det som folk nu säger till dig, om hur du ser ut och såvidare. "DET HANDLAR INTE OM HUR MAN HAR DET, UTAN HUR MAN TAR DET".
Med Vänliga Hälsningar ♡ Tilde & djuren ♡ Innehavare av Fairytales Kaniner
Har stört mig på den lite taskiga stavningen ganska länge nu och måste bara få säga att vissa stavas med två s. Du skriver det som visa Amanda och det blir en annan sak! ;)
Bara för att du mått dåligt har du ingen rätt till att vara otrevlig och försöka få andra att må lika dåligt, har sett dig på några trådar där folk ber om hjälp och helt plötligt har du dykt upp med en helt opassande och elak kommentar, så du borde inte försöka skicka skulden på någon annan när du själv varit där och startat en dålig stämning vissa gånger, men man kan inte vara en för att bråka.
Kan verkligen inte ens förstå hur ni orkar diskutera med denna människan. Koncentrera er på saker som är roligare? T.ex folk som lägger upp bilder på kaniner, som denna sajten. Eller så kanske ni kan fortsätta diskutera här
Fatta att ni heldre sitter här och diskuterar detta meningslösa än att skriva en tröstande kommentar HÄR!
Ni älskar tjafs & bråk, admit it!
Gilla min facebook sida för att se bilder vi lägger upp från våran uppfödning av:
Dvärgvädur, Magagaskar, mantelt & Vit blåögd.
Guldhamstrar i olika färger. Hemsidan: Makke & mandys superfina djur
#65 Det handlar inte om att tjatsa och bråka. Det handlar om att TS inte verkar förstå att hon gjort fel, utan att det är alla andra i princip som gör fel ect och så kan man ju inte hålla på och bete sig. Sedan påstå att man har bättrat sig men inte har gjort det.
ja har visst förstått och skapade denna tråden p.g.a att det inte skall uppstå sånt här bråk och tjafs om vem är omogen och annat hit och dit jag vill sätta stop för det för den finns kanske människor som kanske tar åt sig elaka komentarer och blir sårade har inte någon kanske tänkt på det.
#67 Varför skickar du elakheter då och "varnar" folk och säger till folk att ändra på sitt sätt att skriva men du själv gör inte det?
Det handlar itne om att bråka i denna tråden, folk som skrivit här har bara sagt hur det ligger till, ingenting för att bråka.
jag tycker att kanske visa som skrivet mycket i andra trådar kanske borde dra ner lite med skrivandet om det skulle vara ett bra förslag för då skulle inte något sånt hära uppstå.
#69 Det handlar inte om hur mycket man skriver utan hur man skriver. Och även vara noga med att skriva vem man skriver till med, så att det inte blir missförstånd.
Sedan kan man skriva på ett sätt och någon annan tolkar det på ett annat sätt- Det blir lätt missförstånd på nätet.
Men man ska inte säga åt andra att de ska skärpa sig osv när man själv inte gör det.
#69 om du ite gillar att folk skriver på denna sajten får du väll hitta en sajt där ingen skriver något :)
Jag stör mig mest på att vi alla är så jäkla rädda för att vara ärliga. Frågar man hur många timmar folk på forumet spenderar med sina kaniner så svarar 85% att de lever i total symbios med sina djur. Jag tror att folk är rädda för att bli ifrågasatta här på forumet. Och det kan jag verkligen förstå, jag känner likadant. Men det blir extremt löjligt när man då måste rädda upp situationen med att hela tiden känna ett behov av att förklara sig. Folk gör ofta tillägg såsom: men SJÄLVKLAART så aktiverar jag mina kaniner, konstant! Om vi kunde lära oss att hålla god ton och sluta kommentera varandras sätt att ta hand om våra djur på ett nedlåtande sätt så skulle vi inte ha den här problematiken på forumet. Nu tror jag förvisso att detta handlar om att lära sig att uttrycka sig i text på ett bra sätt, och det tar olika lång tid innan man behärskar detta.
Det allra knepigaste med forum tycker jag, det är att veta när någon är seriös och när någon bara trollar.
Om jag inte sett flera av Dramandas inlägg tidigare, så hade jag trott att hon var ett troll. Men jag tror hon är seriös?
Oavsett, så kanske den här tråden inte ger något…. Sluta mata trollet ;).
/Lina R
Rönnbäcks Kaniner, registrerad kaningård #119 i SKAF
www.ronnbacks-kaniner.se
#72 Bra skrivet. Jag har faktiskt varit på forum med den sortens mentalitet (hittils hittat två) och faktiskt.. folk tar åt sig och inser misstag där också. Till och med mer tror jag, eftersom det inte är en maktkamp eller påhopp utan man får ändra sig utan att känna att man gjort fel hela livet och måste försvara det gamla ättet - eller det nya. Upplever ett stort utbyte på sajter med den mentaliteten. Tyvärr saknas det på de allra flesta forum, inklusive detta. Man är snar att döma och fördöma, ta illa vid sig och tolka på sämsta sätt. Nu menar jag inte att det inte finns trevliga trådar och människor här, men som du säger måste man passa sig för hur mycket man skriver för det kan finnas någon detalj som någon går i taket på.
Sen är det naturligtvis så att stämningen över lag är mer vänlig och realistisk.
jag är inget är inget troll jag är ingen omogen unge.
det är ni som är omogna det är så jävla dålig stil jag har bett om förlåtelse en gång i denna tråden och ingen kallar mig att jag är omogen som inte förstår något.
#75 Att svära i onödan tillhör inte att vara mogen direkt ;)
Varför skulle vi vara omogna? För att vi säger sanningen?
Du har inte bett personligen om ursäkt och din ursäkt går ut i tomma luften ändå, eftersom du har fortsatt bete dig illa. En liten ursäkt ställer inte allting till rätta hur som helst och speciellt inte när man fortsätter hålla på efteråt,,,
Du verkar inte förstå själv hur det ligger till. Skulle alla vi här vara omogna för att vi skriver sanningen och inte gör som du säger? Verkar lite så…
Låt mig dela med mig av en tanke..
Vad betyder ett ord utan mening? Ord som "sorry" och "förlåt" måste komma inifrån för att ha någon betydelse.. Att bara säga "förlåt" och sen inte ändra sitt beteende betyder ingenting för den som man har gjort illa..
Nu har jag ingen aning om vad som hänt på forumet, men dramanda1 - inte ens jag kan utläsa på vilket sätt du skulle ha bättrat dig utifrån de inlägg jag sett som du har skrivit..
#75 nu får du se hur det känsn för oss att du är så elak! Oc om någonr omogen här är det du. Hejdå orkar inte med dig längre.

Amen snälla, läst igenom tråden och tycker bara att allihopa som har drivit tråden till hela 78 inlägg borde tänka över sig själva, nu menar jag inte ni som skrivit något enstaka.
Jag känner inte Dramanda1 utan på något sätt slank jag bara in på sidan så vet inte vad hon gjort eller dylik men skiter fullständigt i det. Tycker ni inte om henne så kan ni ju bara för fan låta henne vara eller blockera henne! Sluta upp att klanka ihop er i krupper mot henne. Tänker inte säga vilka som ska ta åt sig, för det vet ni nog bäst själva.
20 årig djurgalen moder*
Www.windsoropalm.weebly.com
#79 eftersom du inte har en aning om vad hon har gjort så förstår jag att du tycker att vi som säger emot henne är otroligt elaka. :) Sen går det inre att låta henne vara när hon skriver extremt kränkande saker.

#80 men nu matar ju henne bara hela tiden, bara sluta skriv och ignorera henne. Blockera henne eller va fan som helst. Jag kan ju tala om att från min sida genom att läst tråden så beteer ju varken du eller dem andra er bättre eller mognare än henne,
20 årig djurgalen moder*
#81 såhär får hon smaka på sin egna medicin. Bli inte så himla sur, du skulle varit minst lika irriterad och arg om hon hade gjort så mot dig.

#82, "Smaka på sin egen medicin"
ja, det säger ju allt.. Suck.
20 årig djurgalen moder*
jag vet att jag gjorde fel men detta var ju över flera månader sen. och frida du är tyvär anmäld hos polisen tyvär
#83 Visst, vi beter oss inte särskilt trevligt mot henne. Det kan jag absolut hålla med dig om, fast du har inte sett vad hom har gjort mot mig, eller några andra. Hon vet att hon har gjort ett STORT fel, ochnär hon gör en tråd om det oxh inte ens ber om förlåtelse så har hon väll inget annat att förvänta sig från oss andra. Om jag skulle skriva att dina djur är fula, skulle du igga mig då? Du kanske kan det, men jag har svårt för att inte svara på elaka saker.
#84 Asså gud, varför är hon anmäld hos polisen? Polisen kommer inte göra ett skit åt det, och du har gjort värre saker mot frida. Jag tycker att en Medarbetare ska låsa tråden, för nu går det för långt.

#84 Det där var väll lagomt onödigt? >.<
#85 Fast hon har ju bett om ursäkt i tråden, men ni fortsätter ju att mata och mata… Skulle du säga att mina djur är fula så tillåter jag väll dig att tycka det, jag vet ju själv vad mina djur går för & vart mina Bis priser finns ;)
20 årig djurgalen moder*
#87 ser du? Hon anmäler en person som har skrivit saker som faktiskt är rätt åt TS. Ja det har hon, fast ho fortsätter ju!! Hon fortsätter vara otrevlig… Ja men det är inre så kul att få negativa pm av en.
men vrf har du 'mobbat' mig och andra personer här på iFokus då?

#88 Man har ALDRIG rätt att vara dum, elak, mobba folk osv, hur illa personen har betett sig!
Om hon skriver dumma PM till dig så antingen
1; ignorerar du och skrattar åt dem inombords, något som du med åren kommer lära dig att göra.
2; Blockerar människan!
Att du är lika jävlig som henne är absolut ingen utsäkt!
20 årig djurgalen moder*
#90 nä okej :) TS: du är så himla snäll som bett om förlåtelse och du förtjänar inre att bli behandlad såhär! Förlåt för jag varit så otrevlig mot dig och du har bara haft det jobbigt, jag förstår dig. Kram ❤❤❤

#91 tyvärr så var ju din ironi bara överdrivet irreterande.
Märks tyvärr att kanin.ifokus är sig dessamma som det var för 5år sedan när jag var en Liten tonårs tös med hoppkaniner. Synd att det ska bli såhär.
20 årig djurgalen moder*
Äsch. Slutar skriva här nu, gör ingen nytta :)
92 tack så mycket och jag har insett att inte alla människor inte har det så himla lätt heller.
och jag säger förlåt till alla ochså men man kommer ju inte heller någon vart när man skall avar elak har jag insett då jag har gått upp 16 kilo och nyss har börjat sjuan och fått mina betyg och blev under känd i matte och jag har bestämt mig att ta skolarbetet på en högre nivå och plugga ihjäl mig föratt få godkännt.
#94 vad härligt att allt har blivit bra, och att du ber om förlåtelse till allan jag hoppas att alla är nöjda nu :) Eftersom du lovar att inte vara otrevlig mer, lovar jag att vara extra snäll mot dig!
#84 Vad skulle jag vara anmäld för? Jag har inte gjort något olagligt, så det kommer du inte långt med.
Jag har varken hota någon, kränkt någon riktigt illa, ingenting som polisen ens skulle bry sig om.
Du däremot hotar folk, "detta är en varning", = kan tas som hot. Så jag har bevis nog att jag inte har gjort ett smack ;)
du har PM.at mig flera ggr säagt massa dumma saker som:
- gud filka fula kaniner du har men just nu så sitter jag med min mac dator och iphone 4 och ipad 3 och spelar och gosar med min hund pia och min kanin pluto har ju 4 stycken kaniner,
- Vi har 5 iPad och iPhone 4s fem stycken och sen så har vi 24 hästar för min mamma driver en rid skola och jag har 5 hästar egna som jag tävlar med och 4 hundar tre katter 4 kaniner loser, du är så himla äklig
här har vi skrivit:
Jag: vrf ljuger du om att jag har sagt massa dumma saker om dig och du har inta sagt något?
du: vrf skulle jag bry mig om dig jevla fitta
Kmr du ihåg det? jag kmr inte lita på ngt du säger, har sagt eller kmr säga..
tack det känns bra det där tjejen det komemr från hjärtat<3
#87 Nu är det såhär att jag aldrig har gjort TS någonting. Tvärtom. Det är hon som skickat elakheter osv. Har inte ens pratat med henne på många månader och då var det hon själv som skrev elaka saker. Så jag har inte gjort ett smack. Har aldrig mobbat henne eller kränkt henne. Det är bara struntprat. Jag är ingen sådan person som ens gör det.

#99, mycket möjligt, men du fortsätter ju att mata henne här i tråden och det är ju det jag ser/sett. jag har ingen aning hur ni är som personer. Dock vet jag att hon nu har försökt säga stopp & bett om ursäkt för sina handlingar medans ni fortsätter.
20 årig djurgalen moder*
#100 Hon har inte bett mig om ursäkt. Hon har skickat ett elakt PM efter hon skrev ursäkten här så hon har inte bett om ursäkt.
Sedan vill hon tro att det är synd om henne men ingen annan genom att hon skriver som hon gör. Och att anmäla folk för något de inte ens har gjort är bara löjligt.
Paaatypalm, du har faktiskt rätt. Jag tycker att u har jätterätt och jag är fullt seriös. Jag har ingen aning om varför jag fortsätter "mata henne" men det är iallfall jag ska sluta med. Hon har kanske varit otrevlig mot mig, fast jag brhöver inte göra samma sak tillbaka. Fast av något slag så har jag bevisar för TS att jag inte gillar det hon har gjort mot mig, och nu räcker det. För jag och hon har pmat en del oc vi förstår varandra nu. Tack för du fick mig att förstå detta.
#102 Mig svarar hon inte ens på PM så hon verkar itne vilja reda ut saker ens :S

#101 Men blockera henne då! Du är en utav de äldsta här i tråden, visa upp lite vuxenhet & skratta åt hennes beteende inombords.
20 årig djurgalen moder*
tack minipim 
#104 Jag kan blocka henne att skriva PM men inte i trådar och inte hindra henne från att skriva elakheter.
Tycker du det är kul att bli anmäld (om hon nu gjort det) för något man inte gjort då? Man kan inte bete sig hur man vill och sedan säga till andra att uppföra sig.
#105 :)
#105 Om du vill ha saker uppredda istället för att prata skit här, kan du ju svara i PM, så kan du ju visa hur mogen du säger att du är? :)
jag orkar inte tjafsa
#109 Svara i PM då och red ut saker, istället för att säga att du har bett om ursäkt osv fastän du inte har det, så blir saker och ting mycket lättare eller hur?

#106 Hon har inte anmält dig, tro mig. Men när du då ser henne skriva något i en tråd, ignorera det hon skriver, varför lägga energi på det? Varför ska du lägga ner negativ energi på henne? Det är fullständigt onödigt. Varför liksom? Skillnaden är väll att hon är 14 & du 22, Betydligt stor skillnad på mognader osv, har ts gjort det många påstår (som jag inte tvekar på att hon gjort) så fine, hon försöker att sluta & du som är snäppet äldre kan ju då sluta ge henne den uppmärksamheten som hon vill ha, va vuxen, ignorera det. Inte bryr du dig väll vad hon skriver?
#102 Stolt över dig :)! Du visar genom det inlägget att du är mogen & en fantastisk person som klarar av att bryta ett "ont" mönster!
20 årig djurgalen moder*
läs komentaren 94 om du inte tror mig
#111 Ålder har ingen betydelse. Man har itne rätt att bete sig hur man vill för det. MiniPim t.ex är 12 år och är mer mogen än många 14-15 åringar jag vet, så det handlar inte om ålder.
#112 Du vill bråka eller hur, eftersom du inte svarar i PM och inte reder ut saker? Varför itne bara gör det, vill man itne bråka gör man det.
Och du kommer inte långt med det om du har gjort det, eftersom jag ej gjort något.
#111 & #112 tack ska ni ha :) ❤

#113 nja, jo det gör det ändå, allt efter att åren går så blir man mer och mer "klokare". Jag vet själv hur jag var när jag var 14, och inte var det perfekt inte, inte för att jag är det nu heller, men jag är betydligt mer sansad & kan på ett helt annat sätt formulera & hantera mig själv.
Självklart så är åldern dock ingen ursäkt till att vara dum mot någon MEN just nu är det ju bara du som matar och matar, ta en paus, gå och drick en kopp kaffe/te & reflektera över saker & ting. Du ska bli förskole lärare, använd din pedagogiska sida ;)
Men ja, MiniPim slog mig i taken, blev otroligt förvånad.
20 årig djurgalen moder*
Men alltså.. I #0 bad TS ju om ursäkt, så varför ska hon då göra det ytterligare en gång just för dig frida? Hon har sagt att hon ber om ursäkt, och hon verkar inte ha haft det enkelt (vilket inte ger henne någon rätt att bete sig som hon gjort, det är inte det jag menar. Men du är en av dem äldsta här i tråden, så bara blocka henne om hon nu inte är villig att fortsätta prata i PM? Inte så svårt. Håller med PaaatyPalm jag.
det är skönt att höra minipim
#116 Nej hon har inte bett om ursäkt, Den ursäkten hon gav i tråden, var innan hon skrev elakt pm till mig.
Och jag försöker reda ut det via PM men det skiter hon i. Hon verkar inte vilja reda ut det.
Hjälper fortfarande inte i trådar
tack livetskaniner det gör varmt om hjärtat
#118 Men du är ändå äldre, och du märker ju själv att hon inte vill "reda ut det". Så varför ens lägga energi på det här i tråden?
#120 Därför att hon säger att hon har anmält till polisen och påstår att jag internetmobbat henne, vilket jag aldrig gjort. Så jag vill veta sanningen.
Tror jag med att du hade velat veta om någon påstått att dem anmält utan anledning, eller?
#121 Men det har du ju ändå inte gjort, så varför ens bry sig om det? Inte i det här fallet haha, då hade jag bara struntat i det eftersom jag inte gjort något fel.
Jag tror att om alla börjar behandla TS bra från och med nu (den gyllene regeln you know, gäller inte bara från TS-oss andra utan tvärtom också) så tror jag att hon också kommer behandla oss bra. Se hur hon blev när MiniPim ändrade sig, och när jag skrev något snällt osv. Om alla testar att visa henne respekt från och med nu tror jag att hon gör det mot oss andra också.
#122 Därför att man vill ju veta sanningen eller hur? Och OM hon skulle anmält vill man ju veta vad som sagts för lögner :S
Jag har skrivit massa snälla saker men ändå fått skit, fler som fått det, så hjälper ju inte att skriva snällt :S
#123 Men det spelar väl ingen roll vad som sagts för lögner, inte sant? Du borde ju själv veta att du inte gjort nåt menar jag.
Men TESTA att skriva snällt och se vad som händer. Alla är värda en extra chans, eller hur?
Såg nyss att det är 39st som har tryckt på bra-inlägg-knappen på mitt inlägg högst upp. Men flera av dom som tryckt har skrivit något elakt tillbaka, det kan jag slå vad om. Då följer man ju inte regeln.. Bara en spontan fundering sådär..
Ja eller så skiter man i henne & bryr sej inte. Hur slutar man få upp där i högra rutan man kommenterat i?
Gilla min facebook sida för att se bilder vi lägger upp från våran uppfödning av:
Dvärgvädur, Magagaskar, mantelt & Vit blåögd.
Guldhamstrar i olika färger. Hemsidan: Makke & mandys superfina djur
#124 Har jag testat skrev jag ju, men får bara otrevlig tillbaka ändå. Så spelar ingen roll om man gör något snäll, får ändå skit ändå, trots att man inte gjort något, och det känns inte så kul och speciellt inte när man vill reda ut någonting och visar att man är mogen och vill reda ut saker och ting, men då duger det inte heller.
#125 Man klickar på krysset bredvid ^^, Brukar gå för mig :P Alltså om du menar att du vill sluta följa tråden? :)
#125 Man klickar på krysset
#126 Men testa från och med nu.
#128 Känns inte så kul eller lockande att skriva snälla saker till en person nu, när man fått skit innan för det.
Och dessutom inte kan be om ursäkt för sitt beteende ;S
Hade du varit i denna situationen tror jag nog du hade velat reda ut det, ha en förklaring och en ursäkt, eller har jag fel? :)
Jag har försökt, men får ändå skit.
TS, Jag tar imot din ursäkt och hoppas jag inte får några mer PM där de står att jag är en störd liten snorunge osv. Behandla andra som du själv vill bli behandlad! Även om du har varit taskig och omogen så har du ändå bett om ursäkt till alla och insett att man inte kan behandla andra hur som helst även om man själv mår dåligt. Jag är glad för din skull, att du mår bättre nu och även om inte alla tagit imot din ursäkt hoppas jag att dom ger dig en sista chans och visa vem du är, för du är väl inte taskig och omogen, bara du försöker så tror jag du är en schyst person och hoppas att du är/kommer att vara i framtiden..! :-)
#129 Om du hade varit henne, hade inte du velat få en ny start då?
Jag hade inte brytt mig om en ursäkt/förklaring nej, så du har tyvärr fel.
#131 Jo och det är det jag har försökt få med men TS skiter ju i vilket och fortsätter hålla på ändå. Så hur ska man då skapa det om personen i fråga skiter i det. Då är det liksom omöjligt.
JAG har försökt lösa allting, men nejdå, det duger inte :S Då får man skiter istället. Och vill man inte lösa det då får man skit med. Vad ska man göra då?
Sa inte att du ville det, frågade om det var så :)
Måste säga att det låter falskt när jag bara helt plötsligt går över till en annan "sida" och ångrar mig bara på några minuter.. Fast jag insåg att jag faktiskt har fel. Så ni vet att jag verkligen menar det
minipim är du på min sida eller hennes?
#134 Det handlar inte om att välja sida.
Förstår inte varför du inte bara svarar och försöker lösa allting om du inte vill tjafsa? Du säger själv att man ska lösa saker och ting, prata om det osv.
#134 Jag håller med Paaatypalm och Livetskaniner :)
Det finns ingen mening att låta den här tråden fortlöpa, så den kommer låsas.
mne jag undrar en sak, vrf skrev du inte i inlägg #0 att du oxå hade srivit dånna saker, det var som du skyllde ifrån dig till alla andra som har sagt duma saker och så… undrar oxå vrf du inte bad om ursäkt innan ngn i den här tråden drog upp att du har sagt likadana saker :/
och SNÄLLA svara, sluta igga mig i tråden, jag undrar ju saker..