Svart fläck på viltgrå brokad
Ni kanske inte minns, men när kaninungarna var små skrev jag om hur Cashew, som är viltgrå brokad wienertecknad, har en helt svart fläck på ena sidan av magen/höften.
Här är en bild på hennes viltgråa parti på ryggen:
Och den svarta fläcken:
Den är alltså mörk rakt igenom. De ljusa strecken är den vita pälsen som råkade komma med.
Sen har jag en fråga om hennes päls… Hon är extremt fluffig! Mer än pappa Willow till och med! Hon är idag 12 veckor gammal, så kommer pälsen att fortsätta vara så fluffig eller ej?
färgen har jajg ingen aning om men jag vet att lejonkaninungar brukar tappa en del av allt fluff när dem blir äldre (i alla fall vad jag har för mig….
/ Angelica
#1 De flesta syskonen har fällt mycket och hennes bror som också är kvar är inte alls lika fluffig. :P Fluffig är han ju, men inte såhär mycket.
Aha, okej… då vet jag inte, hon kanske bara är en extrem litten fluffboll då:
/ Angelica
Pälsen kommer nog bli mindre med tiden. :)
Japantecken kan lysa igenom på viltfärgade japanbärare. Vet dock inte hur stammen ser ut på denna kanin.
#5 Jag vet faktiskt inte heller xD Mamman är vitblåögd och hennes mamma är viltgrå… Pappan till denna kanin är isabellabrokad och hans pappa är nog också isabellabrokad. Det är det enda jag vet säkert. 
Lejonhuvade (dubbelmanade) kaniner som är viltfärgade har alltid mörkare päls i "kjolpartiet", så det är helt normalt.
#7 Jo det såg jag på min viltgråa hane, men den här fläcken är alltså helt svart och inte mörkgrå som det brukar vara. Vi hade ju också en till vilgrå brokad som inte hade en svart fläck.. :P
Ok, det syntes lite dåligt på bilden.
Och säger det här med, hon är inte extremt fluffig. Hon har ju en plätt med kort päls på ryggen, som kommer att bli större ju äldre hon blir. Tycker att hon ser fin ut.
#9 Hihi nej men jag tycker hon är en enda stor fluffboll :) Hennes mamma har ju kort päls, så det är lite kul att hon fick så mycket! Jag bad köparen skicka bild om några månader så vi får se om hon har tappat mycket av pälsen då.