Kanin iFokus

Kanin

Etikett: beteende-hälsa-och-skötsel
Läst 758 ggr
Lurvas11
0

Hur reagerar era kaniner?

Idag är det nyårsafton. Det betyder att det kommer sjutas raketer.

Hur reagerar era kaniner på ljudet? Hur gör ni för att dom inte ska bli så rädda?

Hälsningar Lurvas11Glad

Fridaaaa
0

Ella & Viola vet jag inte eftersom de är födda i mars & maj i år.
Men Viola är inne plus är väldigt orädd av sig. Ella vet jag inte men hon kommer vara i sin utebur, kan inte göra mycket mer. Är inte mindre ljud i boden direkt.

De andra skiter i vilket :D

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Elin_d
0

Det är första nyår för min hona….undra hur det kommer gå ;)

[Noctifer]
0

Min bryr sig inte

ninor
0

Har ingen aning om hur någon av dem reagerar. Det blir Hermiones första nyår men hon brukar inte vara rädd för ljud. Ingen var hemma med Elliot förra nyår, så vet inte hur han reagerade då. Han är lite rädd för ljud, men eftersom han bor inomhus så bör det inte vara allt för farligt.

[singoalla2]
0

Mina kaniner bryr sig inte i ljudet från smällare,

"De kanske tror att det åskar ordenligt" Haha :)

spacesheep
0

Min kanin bryr sig inte ett dugg! :)

[RC1393]
0

Mimmi och Tiger bryr sig inte, Elsa och Ike får vi se hur det går med eftersom de aldrig upplevt nyårsafton, men jag tror inte de bryr sig heller :)

Dipsie'n'Poo
0

Po har varit med om det förut. Men vi får se.

För Tinky och Lala är det här första gången. Så tror Tink (som är ganska rädd av sig) kommer skita på sig och gömma sig. :p Lala som är världens coolaste kommer nog bara undra vad det är. :)

De kommer också få en bit morot för att distrahera sig!

/Debra, Po - Tinky - Lala - Winky
One Direction - 8 maj, 13 o 14 juni. Läs gärna Corneliaochdebras.blogg.seHjärta

[Mi-rand-a]
0

Vet inte riktigt, snuttis tror jag inte bryr sig, han är så van vid ljud men vivvi kan vara lite stressig vid plötsligt ovanliga ljud så jag gör som jag gjorde förra året, tar in henne i tvättstugan i resebur innan 12 och har öppet värdingsluckorna men funderar även på att stänga in henne i buren men känns ändå som att jag  vill ha bättre koll på henne då hon blev skrämd för längesen av min andra kanin och började kuta runt i buren så man knappt såg henne och sen krampa riktigt kraftigt nåra gånger

Ellster
0

Det är Jafar och Belas första nyårsafton, men jag tror inte att Jafar  blir så rädd, men Bella däremot vet ja inte. Rambow och Almond är 8 veckor gamla så jag tror nog att dom ka bli lite skraja.

Jag kommer nog lägga in lite x-tra mycket hö/halm och försöka täta till lite i deras utebur Glad

"Bunnies are like choclate, you can´t only have one"

tussen12
0

Tufsan bryr sig inte ett skit (; haha Björn vet jag inte och sotan vet jag inte heller

//Hälsningar Kringlans Kaninuppfödning!

Hemsidan: www.Kringlanskaniner.weebly.com you know my name, not my story 

Dipsie'n'Poo
0

Har nu varit ute. Dock har inte alla börjat skjuta heller men hittills verkade dem vara lugna! Kanske för att det fick en bit morot FlörtKyss

/Debra, Po - Tinky - Lala - Winky
One Direction - 8 maj, 13 o 14 juni. Läs gärna Corneliaochdebras.blogg.seHjärta

Salish
0

Mina kaniner blir ganska rädda så jag tar in dem och öppnar fönstret medan de inte skjuter jättemycket så att det inte blir för varmt. =)

JessicaOlin
0

mina kaniner regerar inte så mycket iomed att dom är inne men de är ju dock inte bra isolerat  ut men de är mest hunden som regerar hos mig :)

Pojke - April 2016 💙
Pojke - BF 2022 💙

Tjeckoslovakisk varghund- 2014 🐶

[Fruktiz]
0

Mina kaniner bryr sig inte :)

Alvirpo
0

et brukar inte skjutas raketer så jätte nära oss så mina blir väl inte så himla skraj men för bombur som det ju är förstanyårsafton för så vet jag inte riktigt men han är ju inte så jätte rädd för ljud…

Lurvas11
0

Sunny verkar ganska lungn, det är hennes andra nyår. Och för Leo är det första året. Nu när jag kollade till honom satt han och åt hö Flört

Hälsningar Lurvas11Glad