Kanin välter allting i buren ^^
Vaknade imorse av att min åtta månader gamla dvärgvädur hade lekt Beirut med sin bur :P hon har lyckats med att välta såväl matskålar som trähus (det var upp- och nervänt!) och underlaget (toa-lätt-strö + hö) låg uppskrapat mot ett hörn som en jättehög! Jag förstår att hon är väldigt busig av sig, hon har både aktiveringsboll och en såndär träskallra med en bjällra i att bita på, tomma toarullar osv. Är det något som fler har upplevt? Varför välter hon huset? :P
Hmm… min hane, Willow brukar alltid välta matskålen och kasta ner den för trappan. Det gör han för att få uppmärksamhet, om han sitter uttråkad i buren och vill gosa eller komma ut och springa. :P
Så har Viola med börjat med, hon är 7 månader gammal.
Hon gör så på natten av någon anledning.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Om hon har gjort det under natten tycker jag att det låter som att hon har rejsat lite :) Kaniner är ju aktiva stora delar av natten och min kanin får ofta fnatt då.
#3 Nej det vet jag att hon inte gör, hade hört det :)
Hon gräver runt i buren, så hon gräver över skålarna och blandar runt höet och spånen :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#4 Ah, menade TS. Vi skrev nog samtidigt :)
#4 min lillfia gör likadant :D det blandas runt nästan direkt efter jag har rensat pluttar och lagt in fräscht underlag och hö till henne. Sen så är hon helt tokig ibland, hon hoppar runt och typ skakar snabbt på huvudet medan hon är i luften, det ser skitskoj ut. Men det är normalt eller? :)
Alla hankaniner jag haft har gjort så, speciellt på natten då han satt uppe och jag låg och sov eller när jag gick förbi för så sprang fram och tillbaka för att få uppmärksamhet och visst fick
Det brukar va sitthyllan som ramlat ner, kattoan som är i mitten av buren och höhäcken nerputtad
#6 Hon är nog bara glad över att det är nytt underlag och allt, så blir min kanin när jag ger honom halm
//Joanna
Min lilla hane som inte är mer än 3 månader gör så. Vänder på huset och sliter loss höhäcken osv. :P Tror att han gör det för att han är uttråkad. :)
¤ Jag förväntar mig inte att vara lycklig. Jag inbillar mig inte att jag ska finna kärleken, vad det nu betyder, eller att om jag finner den ska göra mig lycklig. ¤
Mina kaniner gör så med skålarna.. Buren har två våningar med en "Trappa" till övervåningen, det är som en ramp med en ganska räfflig uta så de får grepp. btw, när de har fått deras kvällsmat kastar de alltid ner skålen för rampen. jag tror det beror på att den blir kall och kanske kyler ner buren..
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
/Agnes & Långöronen♥
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥