Kanin iFokus

Kanin

Etikettkaninungar-och-avel
Läst 1459 ggr
Matilda_91
0

Hopplöst?

Åh, jag hade ev. 4 köpare för några veckor sen till mina kaniner varav en ville ha två ungar. Alltså skulle jag "blivit av med" 5 st av ungarna men sakta men säkert har alla dragit sig ur. Nu känns det bara hopplöst. Om det är åtta kanske nio ungar och jag inte har några köpare längre.. Usch, vill inte tänka på vad som måste göras då.

Jag får inte ge upp och sätta upp lappar överallt! Ska få mina små sålda till fina hem!

Så om det är någon som vet någon som är sugen på en liten pälsboll, hör av dig!

Mysofi
0

Vad är det för ras och vart bor du??

myriis
0

Jag vet , det är skitjobbigt. För typ fem veckor sen hade jag 8 intresserade och 3 tingade av min kull, men alla bara drog sig ut.. Så irriterande..

Tina-A
0

Tycker det är dåligt att "bestämma" med någon och sedan bara dra sig ur, speciellt när det handlar om andra liv. Men fortsätt kämpa Matilda!

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

KvirrZ
0

Du kommer säkert få alla sålda, blir nog jättesöta när de har dina kaniner som föräldrar :)

- Mvh Emma

Mysofi
0

Frågar igen: Vad är det för ras och vart bor du??

Matilda_91
0

Det är en blandning mellan lejonhuvad och dvärgvädur, men med väldigt lite lejonhuvad i sig. :)

Tack allesammans, ja nu får vi bara hålla tummarna på att de små liven får varsitt mysigt hem!

Mysofi
0

Är lite sugen på en till kanin, men bor tyvärr för långt bort!

myriis
0

#7: Vart bor du?

Mysofi
0

Umeå… Läste på Matilda_91 sida där stod det hon bor i Falun och det är kanske lite långt att åka…

KajsaM
0

Visst det är dålig stil, men ändå bättre att dom säger Nej tack än att dom tar en kaninunge och vanvårdar den. Matilda, du kommer få köpare :) Ge bara inte upp!

Elina.
0

Tar man ordentligt betalt för ungarna så får man nog så gott som seriösa köpare. Knappast någon köper kanin som kostar en hel del utan att tänka efter.

senna
0

#11 - hur vet du hur mkt betalat hon tar för ungarna då?
Jag tror inte heller du vet varför köparna backade ur.. eller har jag fel?

Prizma_o_Kristall
0

Jag tycker att om man har bestämmt med någon att man ska ta en av ungarna så ska man hålla det, och om man inte är säker på att man ska ta en unge så kan man avvakta. Men det var ju som någon annan skrev bättre dem backade ur än att dem vanvårdar kaninen. Du kommer hitta helt underbara hem till dina små sötnosar! Ge bara inte upp, det är viktigt att TRO att man ska klara det:)

Kramar//Carro

myriis
0

#11: Försökte ta "seriöst" betalat, 200-300 var det planerat, men jag borde egentligen tagit en "tingnings" avgift.

Elina.
0

#14: 200-300 kr är ju ändå ganska lite :P

Mysofi
0

Nej men nu förstår jag ingenting här! Vem är det som har fått kaninungar, eller är ni samma person Matilda_91 och myriis??

KvirrZ
0

#16 Matilda har fått och myriis ska få :)

- Mvh Emma

Mysofi
0

# 17 jahaa!! Lite trög :D

Tina-A
0

Att ta en avgift när någon tingar en unge är ett superbra sätt. Tex att dom betalar halva priset på kaninen när de tingar ungen, och så andra halvan när de köper kaninen.

Matilda_91
0

Det är ingen som tingat en unge, men flera bekanda som sagt att de vill ha en om det skulle komma några. Nu när jag tagit kontakt med dem har de sagt nej.

Aldrig att jag skulle ta över 300 för kaninungarna, de är blandraser utan stamtavla och jag tror inte det är många som betalar en sån hög summa när man kan få hela kittet för samma pris. Missförstå mig inte, jag nedvärderar inte mina små, men jag är realistisk och de pris jag vill ha för ungarna är snarare en symbolisk summa.

myriis
0

#15: Tycker du? ;D Jag tycker det är mkt… :P Sen är inte föräldrarna sådär superbra hoppare.. Pappan är svår i båda och mamman är snart svår i båda..

Elina.
0

#21: Jag säljer feltecknade, vissa grovt feltecknade, kaniner till kel för ung det dubbla. Är det dock någon beknat så begär jag inte så mycket. Jag har inga problem med att få sålt dem fastän jag begär en del för ungarna jag säljer. Kaninerna behöver få en högre status, det är ju ofta ett djur som många ger bort gratis.

Flippa
0

Hur mycket kosar dom?

Matilda_91
0

Jag vet inte riktigt än, det beror på antalet seriösa köpare. men runt hundralappen skulle jag tro..

twinnie
0

Jag betalade en tingnings avgift på 150 kr på min tös. På Måndg när jag hämtar henne, betalat jag resten. Allt som allt kostar hon 500 kr. Det handlar om en icke godkänd korsningskanin med härstamningsbevis.

KajsaM
0

För min teddydvärgvädur betalar jag 500 kr. :)

Jag har backat ut från kanin köp för ett tag sedan. Uppfödaren sa att det mest troligt skulle komma madagaskar i kullen men det gjorde det inte, och då backade jag ut. För jag har sökt efter en madagaskar eller viltgul typ. Nu kanske några tkr jag är dum som bedömmer efter färg, men så är jag.

Tina-A
0

#26: Jag skulle gjort precis som du :) Finns det inte vad jag letar efter, varför köpa något jag egentligen inte vill ha?

KajsaM
0

#27 Precis vad jag menade :)

Proanders
0

#22: Elina har rätt, tar man bra betalt för sin kaninunge, så är det nog en och annan som tänker sig för både en och två gånger innan han/hon vill skilljas från sin kanin(ge bort, tröttnat, o.s.v.).

Stravaganza
0

Åh, jag vill ha en! Men jag bor i Stockholm.. :/

Matilda_91
0

#30: Frakt kan ordnas till sthlm

[Zoie]
0

vart bor du i för stad ?

Flippa
0

#32 Falun.

Jag sak fråga pappa ikväll :_)

Matilda_91
0

Ja jag bor strax utanför Falun, men frakt kan ordnas till Gävle och Stockholm. :)

Mysofi
0

´Kan frakt ordnas till Umeå?? Räcka ut tungan :D

Tina-A
0

Det verkar ändå ganska lovande tycker jag Matilda :) Flera stycker verkar ju intresserade!

Taci
0

Ordnar sig nog det där :) Jag är intresserad iaf :)

Matilda_91
0

Hihi ja nu verkar det klara en hel del :)

Tyvärr inte till Umeå.

Mysofi
0

# 38 skit också!!

Stravaganza
0

#38 Jag ska fråga mamma, men jag tvivlar starkt på att jag kommer få köpa. :/ *Vill*

Matilda_91
0

Ja tyvärr, men om du har frakt från t.ex sthlm så kanske det går.

Martina-b
0

råkade ut för samma sak svin jobbigt då tycker inte jag att man ska säga att man är intresserad.. blev svin orolig och så är det ju så många som har ungar nu …men jag har ialla fall fått sålt mina nu!!! Hoppa s det går lika bra för dig lycka till!!

[Niike]
0

#37 Men du bor ju en bit ifrån om jag minns rätt?:D Västervik? ;) Du är nog den som bor närmast mej här inne xD

Matilda - jag är säker på att du kommer få ungarna sålda. Om jag hade plats och bodde närmare dig, skulle jag ta en med en gång:D Som sagt älskar jag Albins färg<3 Lycka till!

Taci
0

#43, Ja det stämmer, jag bor lååångt ifrån Matilda :P Men kan frakt ordnas till Sthlm så är avståndet inga problem :) Ska faktiskt förbi Sthlm idag på jobb, så jag far lite fram o tillbaka ofta ändå ;D

[Eichan]
0

tråkigt att alla backade ur.. :/

Stravaganza
0

Kan man få se en bild, Matilda? (:

Matilda_91
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har inga nyare bilder, men kan visa den jag tog på lillskrutten igår :)

Min lilla favorit <3

KvirrZ
0

#47 Blir det till att behålla den kanske? ;)

- Mvh Emma

[Niike]
0

#44 Haha okej!:) Ska du köpa någon då?;)

Matilda_91
0

#48: Haha ja det känns så nu :) Men, jag vet inte. Vill iaf helst spara någon av de lite mörkare.

KvirrZ
0

#50 Okej, vad kul! :D

- Mvh Emma

[Niike]
0

#50 Skoj! :)

Tina-A
0

#50: Vad mysigt! En egenuppfödd kanin :)

Matilda_91
0

Precis :D Åh, vad jag längtar tills de blir lite större :)

[Niike]
0

#54 Jag med;) För jag vill se massa bilder på sötisarna! O det vill nog alla andra här inne också!:)

Taci
0

#49, det är inte helt omöjligt ;) Jag är väldigt sugen iaf! :) Har ju ändå funderat väldigt, väldigt länge på att skaffa en till, så jag känner "varför inte?" nu :) När det är så fina kaniner å allt =)

Ellen95
0

Hoppas att dom får nya hem!!:D , Jag tycker inte att man ska få dra sig ur!

Stravaganza
0

Jo, det är ju bra om man backar ut än om dom köper en kanin fast dom inte vill, och behandlar den illa sen!

Nathalieee
0

du behöver nog inte börja oroa dig  för dt en, mina är en månad nu , la ut en annons på blocket igår. har redan en såld och 3 som ska komma och kolla på den andra ungen i morgon :P

Se till att lägga ut söta bilder bara :D Lycka  till !

soten
0

Jag vill ha en unge!

jees94
0

fler bilder?!?

Zvintos
0

Hur gamla är bebisarna nu?
Letar efter en hona som kan gå ihop med min kastrerade hane. Ingen av mina nuvarande honor går ihop med honom, eller är särskilt förtjusta i andra kaniner.

Du får gärna skicka bilder på alla till min mail, eller lägga in dem här. ^^

[Niike]
0

Lägg in dem här, så vi andra också får se:) Om du vill;)

Tina-A
0

Jag vill också se fler bilder :) Du kan ju starta en ny tråd med nya bilder :D

KvirrZ
0

Vill också se nya bilder :D

- Mvh Emma

Matilda_91
0

Lägger in nya bilder nu :D i en annan tråd :)

Tina-A
0

#66: Hurra :)

soten
0

Vad heter tråden då ?

Tina-A
0

#68: Bilder! Ungarna 2 veckor. heter tråden :)

Lolitas
0

Jag tar enbart emot intresse innan kullen föds. Sen kostar den minst 150:- att tinga och vid tingning ska målsman för omyndig eller person som bor hemma vara med och ge sitt intygande om att köpet är okej. Har man tingat av mig tar jag mig friheten att anta att man tackar ja om man blir erbjuden en unge ur kullen, med restriktion för kön dock. Tar inte heller en kull om inte minst tre visat seriöst intresse för kombinationen.

Har 8 intresseanmälningar på min kull som kommer om 2 veckor, har inget emot fler faktiskt även fast det känns för jävligt om man skulle behöva neka någon en unge.

Taci
0

#70, hon har flera intresserade nu :) Och det var ju en tjuvparning det här, så hon kunde knappast kollat läget i förväg. Men bra att du är noga o ser till att alla ungar förmodligen får bra hem innan du tar en kull!

Lolitas
0

#71 Härligt att hon fått intresse! Blir riktigt glad för hennes skull, vet själv att det inte alltid är det enklast, dock har jag på något underligt vis fått intresse så fort jag nämnt en kull. Känns lite skumt, men samtidigt skönt att veta att kullen blir intressant för fler än en själv :)

Matilda_91
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#70: Ja som Taci säger, det var ju en tjuvparning som skedde när jag var borta i Polen en vecka. Och när jag sedan förstod att Gimzan var dräktig hittade jag hem åt fem ungar, men där köparna drog sig ur :/ Dock hade de inte tingat någon unge utan var bara väldigt intresserade, eller vad man ska säga.

Men nu har jag somsagt fått flera intresserade, bl.a Taci som är sugen på lilla "mumin" om det är en hane :) Och jag är helt säker på att alla bebbar kommer till fina hem! Det känns nästan som att jag har flera intresserade än vad jag har ungar, haha.

Det jag vet är att en av de ljusare ungarna, dvs de med vitt i pälsen, ska  flytta hem till Taci här på forumet om någon av dem är en liten kille.

Två stycken ska flytta till Idre, där min pokväns lillasyster bor. Hon har inte bestämt sig för vilket kön ungarna ska ha, men så som jag har förstått det ska de bo tillsammans så det blir väl en hane och en hona, ev två honor.

En ska jag behålla :)

Och Frida, Gizmos uppfödare vill ha den gråa, bara hon får en av sina hanar sålda (hoppas)

Hm.. om jag inte glömt någon så är det alltså bara en unge som inte har något hem än, och de är ju bara två veckor än :)

Keligast
0

#73 Kan jag få se den kaninen som inte har ett hem ännu? :) Eller det kan vara nästan vilken som heslt eftersom vissa inte har bestämt könen ännu..

Matilda_91
0

#73: Precis det kan nästan vara vilken som helst :)