Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 3516 ggr
[Tilde]
1

Den minsta kaninrasen

Jag trodde att dvärghare och hermelin var de minsta raserna, men icke då! Pygmékaninen är - och den finns endast i en liten del av USA! Glad Väger 375-500 gram som vuxen. ^^

http://en.wikipedia.org/wiki/Pygmy_rabbit

[Crazy Rabbit's]
0

Nämen gud, vilken liten och söt :D

[_hsleiufhbtv]
0

Åh vilken söt liten sak.. ♥

Zakarias
0

Så sööt!

Men det är väl en vildkanin?

dermot
0

Räknas den egentligen som en ras? Eller är det en annan typ av hardjur?

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 

[Tilde]
0

#3 Mjo, tror det är en vildkanin, eller jag vet inte riktigt. Står inte direkt vad jag kan hitta :/

#4 Det står att det är den minsta kaninrasen :) "The pygmy rabbit is the world's smallest leporid"

[Luppa]
0

Det är som sagt inte en kaninras, utan en art i samma familj som kaninen tillhör (hardjur).

[Tilde]
0

#6 Jaha, jag har läst att det var den minsta kaninrasen på andra sidor. Söt är den i alla fall. Tungan ute

[Mi-rand-a]
0

googlade lite på den och fanns nästan bara bilder på den i "vildmarken" och riktigt lik åt harhållet så harsläkting heltklar men sjuukt söt :)

ninor
0

Googlade bilder på den och jlsses, dem är ju hur söta som helst. Ser så glada och nyfikna ut. Skrattande

[Tilde]
0

#9 Hihi ja eller hur ^^ Supersöta!

oliiver
1

Så söt.

/Kram Betul ♡

Clariiz
1

Gud vad söt :)
En sån skulle man ha!

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

Waljstallet
0

Skulle kunna tänka mig att ha en sådan sötnos Glad

CorneliaAndersson
0

Ge mig ett dussin av dom!!:33333

/ Cornelia Andersson,
Innehavare av Borgargatans Kaninuppfödning
Medarbetare på Hermelinkanin.ifokus och Diabetes.ifokus

Hell
0

De är jättesöta! :) Daily Bunny har gjort några inlägg om dom, bla ett där de berättar om hur det görs försök att hjälpa dem där de är utrotningshotade: http://dailybunny.org/2012/07/27/oregon-zoo-releases-pygmy-rabbits-into-the-wild/

På hillevill.wordpress.com hittar du fina bilder och roliga äventyr

[singoalla2]
0

Gud så söta :D