Kanin iFokus

Kanin

Etikett: allmänt
Läst 767 ggr
Bobby
0

Nya bilder på världens sötaste bebisar!

Nu är de drygt 5 veckor gamla!

Här följer en kort presentation om varje:

Bobby
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Madde: Dagens vikt 574 gram.

Minst från allra första dagen, minst nu också. Den av dem som är mest social, sprattlar minst och våran favorit. Hon ska vi behålla själva. Färgen tror jag heter japan… Rätta mig om jag har fel! Hennes öron står nu, men jag undrar om de inte är på väg att lägga sig??Kyss

Bobby
0

Snövit: Dagens vikt 650 gram.

Mycket söt liten nin som är den som är något blyg. Ska bo tillsammans med Byggare Bob. Öronen??? Inte en aning…

Färg?? Borde vara vitsheck??

Bobby
0

Zingo: Dagens vikt 669 gram.

Coolast i kullen. Framåt och nyfiken! Coolast teckning…

Öronen?? Tror att de kommer att stå upp, men jag hoppas att de lägger sig! Blivande ägaren skulle bli glad då!

Zingo ska flytta på söndag klockan 10.00!

EllinorK
0

URSÄKTA!

Nu är jag otroligt trött på dig Bobby, man säljer inte 5 veckors ungar! Tidigast 7 veckor!

Bobby
0

Byggare Bob: Dagens vikt 660 gram.

Har varit störst hela tiden, men Zingo har nu gått om honom…

Den mest sprattliga i hela kullen!! Men såå söt! En kopia av sin far förutom öronen som är på väg att sloka!

Ska bo med Snövit!

Bobby
0

Hela kullen!

Bobby
0

På söndag är han 6 veckor gammal… Lite tidigt, men de ska i väg till sitt sommarhus och vara där resten av sommaren, 6 veckor! Vi tyckte att detta blev bäst för alla parter! Framför allt för Mimmi som inte själv är så gammal!  Zingo är även den som är störst i kullen! Alla ungarna äter ALLT! Hö, pellets, grönt, grönsaker och frukt!

EllinorK
0

Jag skulle isådana fall inte sälja kaninen till den familjen. Man lämnar inte en unge från sin mamma när den är 6 veckor gammal. Mina ungar äter också torrfoder när dom är 6 veckor gamla men de är inte mogna för att flytta!

Flyttar kaninen nu kan de leta till ett och annat (magproblem, dödsfall) även kan bettet om det fortfarande är tångbett utvecklas till bettfel pga av stress/flytt. Kaninen klarar sig inte
utan sin mamma såpass tidigt.

Jag tycker inte ni ska ha några mer kullar om ni håller på så här. Först para en såpass unghona, sedan sälja ungar vid 6 veckors ålder, FY!

Clariiz
0

Håller helt med dig Ellinor!!! Själv skulle jag aldrig sälja en kanin innan tidigast 8 veckor.. 6 veckor herregud…

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

Mysterious
0

håller fullständigt med #8 och #9

[Niike]
0

Lagen är väl 6 v så då är det ju egentligen inga problem, även att jag aldrig skulle sälja en unge förrän tidigast 8 v ålder! Visst kan det bli magproblem mm, men det är ju iallafall tillåtet att sälja dem då. Så det bestämmer man ju själv, och köparen.

Prizma_o_Kristall
0

#11 Håller med!

6 veckor, tidigast får dem flytta. Det är ju helt klart individuellt från kanin till kanin. Är han mogen för att flytta så OK

#8 Har du inte läst hur parningen gick till? Att det var en olyckshändelse, en PARNING genom galler?!

Det jag tycker är FY, det är personliga påhopp! Skrikandes

Bobby: Dom är jättesöta, och jag önskar dig lycka till med dem! Och jag önskar ungarna lycka till i sina nya hem och även dn/dem som ni skulle behålla:) För visst skulle iaf en stanna hos er?

Kramar//Carro

[Quellii]
0

Innan disskusionen går längre så vill jag påminna er om skrivreglerna!

/Photoniq - Medarbetare på KIF

[Niike]
0

#12 Läs #1 rad 5 ^^

Prizma_o_Kristall
0

#14 Tack! Nu såg jag det:)

[Niike]
0

#15 Ingen orsak^^ ;)

Bobby
0

Ni får tycka vad ni vill… Jag gör detta endast för Mimmis skull! Skulle hon ha kvar Zingo hos sig fram till att han är 12 veckor, skulle hon inte få vara ifred överhuvud taget! + att han mycket väl kan bli könsmogen innan han flyttar! Han är den i kulle som är mest framåt och absolut störst! Skulle det bli problem får jag ta itu med det sedan! Och som sagts tidigare… Hade inte planerat denna kullen! Men ALLT har gått bra! Roligt med de medlemmar som glädjs med en! TACK!

Bobby
0

Visst hade jag kunnat neka flickan att köpa honom, men då jag tror att han kommer att få ett toppenhem hos henne så får det bli så här! Hon har följt kullen innan mimmi blev dräktig! Väldigt seriös och duktig tjej!

Martina-b
0

#18 vad roligt och vi andra på kif vet ju inte hur redo han är så jag litar på dig han kommer säkert få ett toppen hem!!!

myriis
0

Jag skulle själv inte sålt kaninen så tidigt, men detta är ju vad JAG tycker.. ;P Går det inte att odna leverans till deras landställe då? Jag menar, om hon är seriös borde hon väl inse riskerna med att köpa en unge som precis blivit sex veckor? (Inget illa menat, bara undrar, då det finns en del risker med att köpa en unge så tidigt)
Sen tänkte jag bara, ska du sära på Zingo och mamma + syskonen innan, eller när han säljs? Tänkte att det kanske uppstår problem när dem säras på, men du kan ju iofs. inte sära dem tidigare..

Bobby
0

Jag hade tänkt att sära på dem samma tidpunkt då han ska åka. Kaninbebisarna har varit utan Mimmi 10 minutr- 2 timmar varje dag sedan de var ca. 2 veckor. Mimmi är lugn och bebisarna ocksa! Lilla Madde ska få vara kvar hos Mimmi. De andra två flyttar en vecka efter Zingo.

myriis
0

Okej, är det inte bättre att ha kvar dem andra tills dm är åtta veckor? :) Tänkte så att du verkligen ser att det inet är något fel på dem (kan ju vara svårt att se när dem är så små)
Mimmi behöver ju inte "tröttnat" på dem. Honor brukar ju bara dia ungarna två gånger per dag sen strunta i dem, det är ju en instinkt. Ändå vill dem ha kvar sina ungar.

Detta är inga "klagomål" utan mer som råd :)

Bobby
0

Jag har kollat dem ungefär var tredje dag och vägt dem… De växer jättebra! Jag tänker mest på Mimmi som själv inte är så gammal… Hon skulle nog behöva lite lugn och ro, men samtidigt har hon ju Madde kvar! Den ungen i kullen som är minst och som inte växer lika bra som de andra är ju just lilla Madde.

myriis
0

#23:Okej! Jag har ju inte träffat ungar, så egentligen vet jag ju inget om dem.. ;p

Bobby
0

Jag är verkligen nybörjare på det här! Jag gör det jg tror är rätt och som skulle vara rätt när man pratar om hästar eller katter…

Jag uppskattar verkligen alla råd jag får av er!

EllinorK
0

_Har du inte läst hur parningen gick till? Att det var en olyckshändelse, en PARNING genom galler?!

_Jopp, men det är så att jag inte kan tro på det pga av hennes intresse av kull innan, man kan lätt mörka en egen PARNING. Kaniner kan fysiskt omöjligt para sig mellan galler. Jag har mina kaniner sedan flera år tillbaka dom bredvid varandra i kompostgaller, inga parningar genom detta. Även min kompis som tror att kaniner mår bättre att ha de bredvid varandra har samma sak. Har aldrig hört talas om PARNING genom gallret.

Om det så gärna är ett toppenhem, ha kvar ungen tills semestern är klar för deras del? Sen finns det väldigt många andra bra hem!

Lolitas
0

Elli, sluta tjafsa! Parningen har ägt rum, ej planerad, det går inte att ändra på! När det kommer till leverans åker inga ungar hemifrån mig förän när de är 10 veckor, men det är vad JAG anser lämpligt - och jag rekomenderar det även till trådskaparen.

Iaf, färgerna.
Bild 1 är en blå/gul japantecknad.
Bild 2 är en svar el blå/gul japanbrokad
Bild 3 är en svart/gul japanbrokad

Vitsheck är ingen färg utan benämningen på de 25% brokade ungar i en kull med två brokade/mantlade föräldrar. Det syns inte utanpå vilka som bär KK istället för Kk Syns enbart vid PARNING med enfärgad!