(S+H) intressekoll inne/utebur
Fr o m januari har jag bursnickarn´ i Liljedal större verkstad och tar tillfället och utvecklar =)
Prototyp (se bild)
http://liljedalskaniner.webs.com/burarsljes.htm
Byggsats innebur / utebur – ny modell, extra ytterväggar, takpapp m.m. som tillval.
Längd: 120 – 240cm / Lagom / Riktigt stor / Giga
Bredd: 60 – 400cm
Höjd: 80 – 240cm
stor valfrihet i storlek, 120-mått kan skickas som byggsats, riktigt stora burar levereras samfrakt
Trädstammar, trappor, gångar, fönster, måttanpassade hus, bodelar m.m.självklara tillbehör. Plastmatta i botten.
Extra gångar/tunnlar att koppla på burmodellen från annan bur, öppet fönster, rum, altan, innegård, balkong. Går att seriekoppla två eller fler burar till en enhet / gård om man vill. Tunnlarna i samma byggform som buren/voljär.
Jag gör en intressekoll då förfrågningar börjat droppa in ang. kattvoljärer, hönsgårdar m.m. och nu då större verkstadsutrymme finns ska planera hur man går vidare enligt efterfrågan. Du får gärna om du känner för det svara i denna tråd eller pm:a mig om du tycker denna typ av kaninburs-modell kan vara något av intresse? Eller kanske vill beställa under nästa år?
Även roligt om Du får lust att bygga själv! Pga dygnets 24h, småbarnsförälder, dubbelarbete m.m. så kommer jag ej lägga ut ritning, mera troligt att mitt dubbelarbete får ett slut. =)
Obs! Den halvcirkelformade stora burdörren saknas på bilden på prototypen.
Ungefärlig prisbild återkommer – för att vara stor – prisvärd!

Det kommer finnas gångar / tunnlar att serie-koppla till om man vill.

Liljedals kaniner - kaninverkstad / tillverkning
intressekoll prototyp =) tack om Du hjälper mig med input
Jag är kanske fjantig, men jag skulle inte våga ha en sådan bur till kanin pga fallrisken… Men absolut en intressant idé till chinchilla eller råttor, men då kanske med annan utformning än hyllor.
Snygg modell!
#2 Tack för respons. Kloka tankar från den som är omtänksam. Prototyp-bilden är ovanligt hög (150cm), buren behövs inte byggas ens hälften så hög och hyllarna saknar på bilden "säkra" kanter. Men mycket annat saknas även på prototypen som: säkra trappor, hus, fönster m.m.
Prototypen är mest en "sinnebild" av äkta vara som förhoppningsvis komma skall. =)
Riktigt snygg är den, får fantasin att komma igång ;) Skulle kunna tänka mig något liknande som voljär till undulater, om jag bara hade några 
Tillägg, bur rymd och space:

Tyvärr finns ej buren ovan (röda 2 bilder) som byggsats än.
Men man kan alltid hålla tummen 2013. =)
Det är bara Luppa och jag som puttar denna tråden än så länge.