Kanin iFokus

Kanin

Etikett: allmänt
Läst 1044 ggr
[NinaCrown]
1

Kanin upphittad i Västerås

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Det har dykt upp en kanin utanför fönstret på jobbet som verkligen inte ser ut att höra hemma där. Det är en liten mörkbrun hermelin/hermelinkorsning (gissar vi iaf) och har svårt att se hur den ska klara vintern. Den är ganska skygg och springer när man kommer nära. Jag försökte fånga in den genom att ställa ut en transportbur med mat i men var tvungen att jobba också och missade när den lille försåg sig av godbitarna och kunde inte smyga ut och stänga buren när den var däri. Hur som helst så vore det jättebra ifall någon vänlig själ kunde hjälpa den lille stackaren och fånga in den snarast möjligt. Bifogar bilder på var den är (vita cirkeln på närbilden är där den synts till).

[NinaCrown]
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

.

[majsan&melvin]
0

vi bor i västerås och skulle kunna hjälpa till. vart i västerås är det?:)

Vargafrost
0

#2 NinaCrown har inte internet för tillfället, men det är på Finnslätten, om det säger dig någonting. Adressen står uppe i vänstra hörnet på bilden i #1.

Vänliga hälsningar
Jenny, sajtvärd på Agility iFokus
Driver även bloggen Hundtokiga

[NinaCrown]
0

Är som sagt på Finnslätten, klickar man på bilden får man upp alla närliggande gatornas namn. Är min pojkvän som sett den men han såg den inte igår på jobbet. Någon som lyckats få tag i den?

[NinaCrown]
0

Kaninen som skrevs om här är det ingen idé att leta efter längre. Min pojkvän försökte fånga in den men gick inte, den var för rädd, så den har tyvärr inte klarat av kylan som varit Rynkar på näsan

WhiteBunnyWithBlueEyes
0

så den är död?

[NinaCrown]
0

Tyvärr, ja.

[Mi-rand-a]
0

Har ni sett den död eller bara något ni tror ?

[NinaCrown]
0

Den hittades ihjälfrusen (möjligen ihjälsvulten) ute på gatan. Så den har setts död av min pojkvän som jobbar där ute.