Hjälp för kaniner?
Jag är involverad i ett projekt där vi fångar in hemlösa katter starx utanför Stockholm. Katterna hamnar på Katthem och adopertas så småning om av nya familjer. Nu har vi stött på en kvinna som matar fyra dumpade tamkaniner i närheten av vår kattkoloni. Kaninerna bor vid en badplats som är helt avfolkad så här års.
Jag har kontakter bland katthemmen, men inte när det gäller organisationer som hjälper kaniner. Vänder mig därför till er på denna sajt:
Har ni tips? på organisatioer eller personer som hjälper kaniner i nöd? Gärna inte alltför långt bort från Stockholm. PM:a mig i så fall.
Ständig uppassare till griniga Luffar´n, Snygga Smilla, Busiga Mina, Skygga Tingeling, Charmören Flea och hunken Roffe.
Volontär på Stockholms Katthem
www.katthemmet.nu www.svekatt.se
Finns Göteborgs djurskyddsförening, dom tar hand om diverse smådjur kanske finns det något liknande runt om Stockholm (bara djurskyddsförening?)
Vet inget hem direkt, men det finns många privatpersoner som hjälper till med tillfälliga akuthem. Ett tips? är väl att annonsera i affärer, kontakta uppfödare som har ännnu mer kontakter, på hemsidor osv :)
Stolt ägare till stora chinchillan Myska. 

#1 När det gäller Gbgs Djurskyddförening så har de väldigt dåligt rykte i katthemsvärlden. Skulle inte lämna något djur dit då det är väldigt pigga på att avliva. Men jag letar vidare bland andra djurskyddsföreningar.
#2 Tack för tipsen.
Ständig uppassare till griniga Luffar´n, Snygga Smilla, Busiga Mina, Skygga Tingeling, Charmören Flea och hunken Roffe.
Volontär på Stockholms Katthem
www.katthemmet.nu www.svekatt.se
De får gärna komma hit, men vi finns i Umeå. Jag kan ta tåget och hämta dem! Stackarna ska inte behöva frysa i vinter
#4 Min moster ska upp efter jul någon gång, jag kan försöka ordna så de får följa med. Jag kan ta en/ett par av dem också så du behöver inte ta alla om du inte vill :)
Ts: fångas kaninerna in och man ordnar något att transportera dem i så kan nog min moster ta dem med sig upp hit :)
#5 Super!
Du får gärna ta en eller två, jag vet inte hur mycket plats vi har.
#6 Vi bor ju i lycksele om det blir av, så det blir förmodligen så att min moster stannar på vägen så hon kanske inte kan/vill komma in i själva umeå, men det ska väl gå att lösa? Ska prata närmare när TS svarat, ifall kaninerna redan fått boende för sig :)
TS, vet du hur det är med RVHD i området där kaninerna är? Är lite orolig att få med detta upp bara.
#7 Min mamma säger nu att det är tveksamt om vi kan ta emot några kaniner…
Ev att vi kan ha en eller två tillfälligt, medan de letar ett permanent hem. Åh vad sur jag blir! Men jag ska prata med henne och se om hon kan ändra sig! Vi håller på och flyttar just nu och hon säger att det blir svårt att få hit "massa kaniner" innan vi har kommit i ordning.
Om jag får tillåtelse så är det absolut inga problem med att hämta upp dem var som helst.