Proteintillskott till växande kaniner?
Då JR-farm ligger lågt i proteinvärde, behöver man kompletera med ngt annat foder för växande kaniner? I övrigt ligger ju Jr-farm bra i alla värden.
Jag läste att maskros ska ha ett bra proteinvärde, men undrar om det räcker som komplement.
Lusern! Men det gäller att hitta en sort som dina niner tycker om.
Bibo-natur.de tar 27euro för 25kg frakt, men det är faktiskt helt ok ändå med tanke på att de har små lusernpellets som kaninerna äter, och massa roliga örter och liknande. Deras vansinniga frakt är anledningen till att jag itne kan sälja vidare deras lusernpellets, inte lönsamt. Men köper man det själv (du får maila in en beställning) så är det ju helt ok ^^.
/Lina R
Rönnbäcks Kaniner, registrerad kaningård #119 i SKAF
www.ronnbacks-kaniner.se
Ja vet inte hur många kaniner du har, men ja kör jr farms grainless blandat med rabbfor! De funkar kanonbra på mina :) nackdelen e ju att de bara finns i 25 kg säckar…
Köp lite lottie, det är så jäkla billigt och har högre protein och blanda.
tack!
såg att lotti innehåller spannmål. Jag hade hoppas kunna köra helt spannmålsfritt för mina kaniner, därav valde jag Jr-farms.
ska kolla in bio-natur!
Jag har 2 kaniner.
#1 vilken lusernprodukt tänkte du på?
jag hitta en sort, men den innehåll ju bara 8,7% protein
#5 Här är bibo-nature luzernet http://www.bibo-natur.de/Nager/Kaninchen/Zusatzfutter/Pellets/Luzerne-Pellets
//Mamma till både vilddjur och tamdjur. :-D
/Lina R
Rönnbäcks Kaniner, registrerad kaningård #119 i SKAF
www.ronnbacks-kaniner.se
#1 & / urläckert!!! de hade ju till o med maskrospellets!! 20% protein. Då skulle man ju verkigen inte behöva mycket för att höja dosen. Dock va den ju mycket dyrare än lucern, men det kanske kan bli mindre frakt. måste spana in!
#4 Jaha, okej. Cuni pro har annars 15% och är spannmålsfritt.
#9 tack! ska kolla in cuni pro. 15% låter ju bra.