Kanin iFokus

Kanin

Etikett: köpes-säljes-transport
Läst 1433 ggr
MangoO
0

(S) Hona till sällskap

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tragiskt nog hittade jag Doris burkompis död i morse… Hon satt tätt, tätt intill. Hjärtskärande att se :(

Därför säljer jag nu Doris till någon somm har en kastrerad hane/hona som vill ha sällskap.

Doris är en ca 6 månader gammal vädurskorsning. När hon bara var några dagar gammal fick hon en hjärnblödning och höll på att stryka med. Men med sin starka livsgnista så tillfrisknade hon, och är idag nästan helt återställd. Det ända som påminner är det hängande örat och att hon inte är så stor som hon borde vara. Troligtvis har hon även nedsatt syn, men inget som bekymmrar henne.

Doris är genomsnäll och älskar att bli pysslad med. Älskar att få komma ut i Hage och busa!

Har inte vågat haft henne så mycket i sele då jag inte vet om det påverkar det förflutna, eftersom hon hade dålig balans.

Doris säljes med övergångsfoder och härstamningsbevis, för en symbolisk summa 100;-

Vi finns mellan Katrineholm och Eskilstuna

Vid intresse, hör av dig via PM

Hopp och skutt!

Ida Johansson, Björklövets Hoppkaniner

MangoO
2

Doris vid ca 2 veckors ålder.

Hopp och skutt!

MangoO
0

Putt för Doris! Då nya "vännen" blev väldigt elak så söker nu Doris ett nytt hem.

Tror hon skulle funka med i princip vem som helst då hon är ranglåg och tyr sig väldigt fort till nya kaniner. Vill gärna krypa tätt, tätt intill och mysa.

Hopp och skutt!

ninor
0

Åh vilken sötnos! Kan tyvärr inte ha fler kaniner, men fastnade direkt för lilla Doris…

Hoppas du hittar något bra hem åt henne!

MangoO
0

#3 Ja, hon är verkligen speciell. En riktig liten kämpe!

Hopp och skutt!

MsSofieG
0

Hade jag inte haft en kanin här hemma med pasteurellos så hade jag verkligen varit intresserad. Men vill inte smitta en sån oskyldig liten söting.

ninor
0

Är hon inne eller ute kanin nu förresten? Skulle verkligen vilja ha lilla Doris, men har ju egentligen inte plats men…åh, jag VILL. Tungan ute

MangoO
0

#6 Hon bor ute Glad

Bifogar en bebis-bild på Doris. Här är hon ca 6? veckor tror jag. Väldigt liten med andra ord. Men pigg och glad!

Hopp och skutt!

MangoO
0

putt! Glad

Hopp och skutt!

MsSofieG
0

Guud hon är ju så sööt :D Hjälper dig att putta denna :)

MangoO
0

Putt! Glad

Hopp och skutt!

MangoO
0

Putt!

Hopp och skutt!

MangoO
0

Putt för Doris :)

Hopp och skutt!

MangoO
0

Dagsfärska bilder på Doris :)

Hopp och skutt!

MangoO
0

.

Hopp och skutt!

MangoO
1

.

Hopp och skutt!

ninor
0

Åhh hon är ju så söt så man kan dö…Är så sugen på lilla Doris men ska ju egentligen inte ha en till.. =/ Vet du hur mycket Doris väger på ett ungefär??

ElmerKrudd
0

Gud vilken sötnos :) Tyvärr har jag bara en okastrerad hane, som dessutom är innekanin :)

Varför inte bara skaffa en ny kompis åt sötnosen? =)

¤ Jag förväntar mig inte att vara lycklig. Jag inbillar mig inte att jag ska finna kärleken, vad det nu betyder, eller att om jag finner den ska göra mig lycklig. ¤

MangoO
0

16# ja hon är verkligen sockersöt,! Tror inte att hon väger över 1 kg. 17# tyvärr ska jag inte ha flera kelkaniner. Annars hade jag skaffat en direkt. Det var ju heller inte meningen att doris skulle ha stannat, efter som hon egentligen är avlad till hoppning. Men så fick hon hjärnblödning och jag visste först inte om jag ville sälja henne alls då jag inte visste hur framtiden skulle se ut för henne. Men nu grejar hon livet som vilken kanin som helst :)

Hopp och skutt!

ElmerKrudd
0

#18 Okej. Vilken liten kämpe :)

¤ Jag förväntar mig inte att vara lycklig. Jag inbillar mig inte att jag ska finna kärleken, vad det nu betyder, eller att om jag finner den ska göra mig lycklig. ¤

MangoO
0

Putt för Doris :)

Hopp och skutt!

[Totoros kaniner]
0

Hon e bedårande!!!

Jag har ju mina två pluttar men har precis särat på dem då pojken ska kastreras innan de får flytta ihop igen.

Det blir kanske lite mycket att ha tre i samma bur.

MangoO
0

#21 Visst är hon! :D

Det beror ju alldeles på hur stor buren är :)

Hopp och skutt!

[Totoros kaniner]
0

Nu va ja tvungen o mäta :) jag fick för mig att den va två meter bred, men fel hade ja.

90 djup*130 bred*130 hög. den 2 våningar.

MangoO
0

#23 Jag skulle inte ha 3 kaniner i den buren då :)

Hopp och skutt!

[Totoros kaniner]
0

#24 det e väl i det minsta laget : (

hoppas du hittar ett bra hem till henne, hon e verkligen fin!

[Totoros kaniner]
0

ja va tvungen att mäta arean på buren och det blir 2,34 m2 totalt (båda våningar inräknat)

MangoO
0

putt

Hopp och skutt!

MangoO
0

putt

Hopp och skutt!

MangoO
0