Kanin iFokus

Kanin

Etikett: sjukdomar
Läst 514 ggr
Wildee
0

Hjälp, kaninen äter ingenting!

Min kanin äter inget!!! Han har inte ätit någon pellets på hela natten sen vill han inte ha någon morot eller godis heller!! Jag ger honom sallad eller gurka på kvällarna för att han stampar och undrar ifall det kan vara därför? Sen så fick han äldigt många små pinnar som han ÄLSKAR men jag behöver verkligen hjälp!! Snälla,kan inte leva utan honom! //Sophia sm älskar Wilde mer än någonting annat…!

Tossan
1

Låter som han fått förstopning

Försök att få kaninen att röra på sej Sätt han ner och gör så att han går till ett annat rum eller sin bur  Många gånger.  Massera magen lite lätt

Ge Lite olja en tsk  ananasjuce

Börja nu Rynkar på näsan

Tossan
1

Ge även vatten om han inte dricker sjä lv  ge på sked ,

Zvintos
0

Tänk på att skriva en mer beskrivande rubrik nästa gång och att inte använda bara stora bokstäver, då det kan anses otrevligt. Ändrade rubriken denna gången.

Wildee
0

#1 Tack så JÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄTTE mycket!!! ska priva allt det där du sa! Tusentack!

#3 Ska tänka på det nästa gång! Tack iaf!FlörtGlad

Wildee
0

#1 Han mår mkt bättre nu!!Skrattande Tack så JÄTTEMYCKET för svaret! Du rädda hans liv! Jag står i evig skuld till dig!!!OskyldigKyss

[_hsleiufhbtv]
0

#5 oj det gick snabbt :P skönt att han är bättre. Om det inträffar igen kan du göra följande: • få i honom vatten • få i honom critical care • få i honom ananasjuice • få i honom lite olja • ge lite miniform, finns att köpa på Apoteket • tvångsmotionera • massera magen lite lätt

Wildee
0

#6 Tack!Glad Han mår jättebra nu! Lite hängig men rellatift bra. Han var jätte törstig när han fick en skål att dricka ur,kanske ska köpa en skål ist för en vattenflaska!Flört

Ljusta
0

Det lät inte som att han var förstoppad om han blev bättre så snabbt. Bajsade han som han skulle och var han spänd över magen? Han kanske var uttorkad om han var så törstig, har de inte druckit på länge så kan de bli rejält slöa och inte vilja äta. Skål kan vara en bra idé om han inte dricker så bra från flaska :)

Ljustadalens kaningård

Tossan
0

Han kan haft början till förstopning .  Då du började  med behandlingen i tid och han svarade på detta direkt.

Men ha vattenskål nu, för får dom inte i sej vatten kan dom bli uttorkade och även bli förstoppade pga detta

Lycka till nu och va skönt att han blivit bättre Skrattande

ElmerKrudd
0

TS, min kanin var lika en dag och jag förstod verkligen inte varför han inte åt. Sen upptäckte jag att det inte kom något ur hans vattenflaska -.- Stackarn satt och drack hela kvällen.

Han mådde mycket bättre så fort vattnet funkade igen :)

¤ Jag förväntar mig inte att vara lycklig. Jag inbillar mig inte att jag ska finna kärleken, vad det nu betyder, eller att om jag finner den ska göra mig lycklig. ¤