vilka tricks kan din kanin?
Jag tycker det är jätte spännande med nya tricks som man kan lära sina kaniner, hittils kan maja: puss,hopp,"sitt i knä"och stå två ben(om hon får godis) och stanna.
Min lilla systers kanin kan: Stå på två ben(utan godis) och "hopp upp i mitt knä".
Tycker det är jätte kul att lära kaniner nya tricks så jag vill att ni som läser detta inlägg ska berätta vilka tricks ni har lärt era kaniner,hur lärde ni de och har ni någon film eller bild på när de gör tricks?
`Tack i för hand och hoppas jag får in fler tricks :)
Bild på Kajsa när hon står på bakbenen! :)
PS. tricken är lärda utan klicker :)
/Johanna.
Hästblogg med min hopp-ponny Nora som jag ägt i över 2 år♡♡♡
Kaninblogg♥♥♥
"För världen är du någon,
men för någon är du världen."
När Zäta var liten lärde jag henne massa trick, vet inte om hon kommer ihåg alla ^^
Men då kunde hon; Stanna, hoppa upp i knät, hoppa upp på ryggen, snurra runt, gå på bakbenen, puss och säkert något mer.
Kom på att hon kunde; hit och "Följa efter"
Mvh Linnea Matros

#1 Wow! Det var inte lite trick det ;) Kan hon inte det fortfarande? Kan du berätta hur du lärde henne något av tricken?, eftersom jag gillar att lära mig nya kanin tricks och har du någon bild eller film på när hon gör tricks?
/Johanna.
Kaninblogg♥♥♥
#2 Det är snart 2 år sedan jag lärde henne tricks så jag minns inte riktigt hur hon lärde sig de.
Mvh Linnea Matros

#3 Kul :)
Några andra tricks av andra kaniner?
/Johanna.
Kaninblogg♥♥♥
Håller på att lära Pilot att stå på bakbenen ("upp") och hoppa upp i knät. Det går ganska bra med att stå på bakbenen men att hoppa upp i knärt går bara om han är väldigt sugen på godis :P hehe
Min förra kanin Nelly (rip?) kunde också tricks :)<3
Hon kunda bla. Stå på bakbenen ("upp"), hoppa igenom när man gör armarna till en "ring", komma när man ropade på henne (vet inte om det räknas som "tricks" menmen..), hoppa upp på en bänk som jag har brevid buren när man sa "hoppa upp" =)

#5 Då var ju Nelly väldigt duktig! (rip Nelly <3). Hur lärde du henne att hoppa igenom dina armar när du formar de till en ring?
/Johanna.
Kaninblogg♥♥♥
#6 Tack ?
När jag skulle lära henne började jag med att min kompis fick göra "ringen" när marken och jag lockade med godis på andra sidan. Då hon hoppade igenom ringen så sa jag sammtidigt "hopp".
Efter ett tag lärde hon sig att hoppa igenom ringen när hade den frammför henne och då kunde hon det utan att jag behövde locka på henne. =) Lycka till :)<3

#7 jätte kul! Ska testa imorgon eftersom kaninerna måste få vila efter en lång dag med tricks träning :) Tack för att du skrev hur du gjorde, för man kan ju inte lära en kanin nya tricks utan instruktioner först (förutom om man kan lista ut det själv)
*skutt*
/Johanna.
Kaninblogg♥♥♥
Alla mina kaniner kan hoppa upp i knäet :) Kristall kan stå på bakbenen med och utan godis men sen är det nog inte mer än så:P Tränar inte tricks med mina dom hoppar istället:) Inom hoppningen har jag några kommandon vet inte om dom räknas som tricks :P
Innan start sitter dom ofta bredvid mig och då vet dom att dom ska vara stilla sen när jag börjar gå börjar dom springa :)Sen brukar jag säga ta i eller hopp när dom ska hoppa ett lite större hinder eller en kombination. Men du kanske inte räknar med sådant som tricks :P

#9 jo det räknar jag som tricks eftersom när jag skrev "hopp" så menade jag det man säger till kaninen när den ska hoppa :) Hur lärde du kaninen att stå stilla innan ni ska hoppa och börja när du säger till?
/Johanna.
Kaninblogg♥♥♥
Jag sätter ner kaninen bredvid mig innan start i början sitter jag bredvid på huk och när kaninen vill gå håller jag emot lätt i kopplet så att den stannar kvar bredvid mig , sen när jag reser mig så släpper jag på kopplet så kaninen kan springa iväg. Sen när dom har lärt sig det så står jag bredvid dem istället en bit bakom kanske en meter ungefär och när jag börjar gå emot dem så vet dom att då är det dags att starta :) Pia brukar däremot vänta på att domaren säger Varsegod och springa då så henne hinner jag inte med i bland:P Jag brukar träna bebisar det här långt innan vi ens kommer i kontakt med hinder :)

#11 *hehe* Duktiga kaniner!
Några fler tricks av samma person eller någon annan?
/Johanna.
Kaninblogg♥♥♥
Slalom, hopp, tunnel, lyft loket och nästan öppna burken.
oj!
de kan inte sipp. Han kan bara sitta i knä.
Haha, mina kaniner kan spela Söt(A)
hahahaha:P
Nä men har lärt Pigge och Tequila att långt betyder att hindret är långt:) dom förstår det ibland;)
// Hanna
www.pigelinas.weebly.com - uppfödning av lejonhuvade kaniner
Medarbetare på lejonkaniner.ifokus

Roligt att höra om tricks! Men ge inte bara tricks utan skriv hur man gör minst ett av de :)
/Johanna.
Kaninblogg♥♥♥
Haft min kanin i lite över en månad nu, han kan pussa mig på munnen på kommando, dvs "puss". Håller just nu på att träna honom med att ha en boll på huvudet och när jag klappar ska han skaka på huvudet för att släppa ner den (lite som en hund fast han inte kan fånga den i luften direkt.. haha)
Vill även lära honom give me five och piruett närmsta tiden.

mina två noner kan puss, upp på 2 ben, gå på 2 ben, hoppa upp (i soffan) , snurra, Yoga ( tar huvudet till bak tassen) , kom, stanna ja you name it ;P dom går löst inne så det är till ens tor fördel med att lära in tricks då :)
Mina kan inga trix :) Jo smilla kan ordet "upp" ibland, beroende på vilket humör hon är på :D
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Upp är det enda jag har lärt honom. Resten är väl inte tricks och sånt han har lärt sig själv, då kan han "kom", "du måste akta dig"/"hoppa upp på lådan" (en låda som som står inne hos honom så att jag kan gå in utan att han smiter ut, "ska vi gå ut?", "stanna" och liknande som gör livet smidigare :)

Väldigt gammal tråd men jag ger den ändå en knuff då den också är väldigt intressant!
/Johanna, Johannas kanin-blogg & Fina Nora.
/Johanna.
Kaninblogg♥♥♥