Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 401 ggr
AkaiTsuki
0

Kastrerad kaninhane

Som ni vet så är ju min kanin Akkio kastrerad, han är fortfarande lite revirbenägen vid toan och favoritplatser men annars är som vanligt. Han bajsar lite ibland utanför men kissar aldrig utanför.

Idag prövade vi med att släppa in en kanintjej och så fick de träffas i pentryt på ca 7m2(tror jag, har så dåligt ögonmått när det är m2). Det första Akkio gjorde var att jucka på henne även som han inte nästan kan få ut sin pillefjong. Antar det va dominans för att visa detta är mitt ställe, här är det jag som bestämmer. Den honan är är lugn och så så det hände inget mer än att Akkio blev råsur över att jag släppte in han i buren igen.

Jag hade ju tänkt på att skaffa en kanintjej till honom men nu när jag tänker på det skulle jag nog definitivt inte våga det om han inte ens gillar att de är på så stor yta jämfört med buren

Tror ni han skulle reagera olika om det va bebiskanin eller vuxen kanin? Eftersom han juckade på henne, kommer han få tillbaka lite hanigare beteenden?

Detta är mest lite undrande inlägg som jag själv tänker kring men era åsikter skadar inte heller :)

(Har ingen dator så kan kanske inte svara direkt, men jag kommer svara ifall någon skriver dock när jag har dator)

//Joanna

devilsdaughter
0

Jag har en kaninhane som har varit kastrerad länge, han juckar alltid mot nya tjejkompisar, även då han får vårkänslor då man släpper ut dem osv.. Men det går alltid över efter en stund, får passa lite bara så att han lugnar ner sig.. Men som sagt så brukar det gå över.. Lite av deras beteende sitter ju kvar trots att de blivit kastrerade, bara det att det inte blir bebisar av det hela..

emelieringstrom
0

Min hane juckade också mot nya tjejer, men la av efter en stund. Jag hade inte satt in en kaninunge till honom, helst ska det vara någon i hans egna storlek :)