Kanin iFokus

Kanin

Etikettbur-och-aktivering
Läst 351 ggr
wimmsi
0

Hjälp!! Kaninbur ?

Det är så här att jag funderar på att skaffa mig kanin igen… När min dvärgvädurshane Daijm gick bort (av ålderdom) för flera år sedan gick jag in i en "kaninpaus". Men grejen är den att jag har en egen lägenhet som jag bor i på veckodagarna & åker hem till min famil på helgerna… Känner mig osäker på om en kanin mår bra av att vara själv när jag läser på dagarna och ska behöva åka en timmes tåg varje helg? tanken att bo utan djur skrämmer mig, har ju aldrig gjort det och vill inte det heller. Undrar också om man måste ha bur? För Daijm´s bur stog alltid öppe men han var aldrig där… Han sov i sängen & soffan, gick på toa i lådan och åt mat i köket osv. Vad tycker ni ? :)

Fridaaaa
0

Ingen som kan vakta kaninen över helgen åt dig?

Mina kaniner klarar sig om jag är borta 7-9 timmar på en dag.
Kaniner är ju inte flockdjur. Men annars kanske du kan ha 2? 2 honor eller en kastrerad hane med hona? Visst, kräver stor bur i för sig, kanske svårt i en lägenhet, om den är liten alltså.
Man får ge extra uppmärksamhet när man är hemma och låta den skutta mycket fritt då och ha stor bur till den att vara i när man inte är hemma, så har jag till mina, har 1 inne och resten ute i en bod :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.