Kanin iFokus

Kanin

Etikett: produktion
Läst 1715 ggr
Nicklasangora
0

(X) Slaktkurs på film??

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Helloj! Jag och en kompis ska snart börja med vårat projektarbete i skolan! (År 3) Och vi hade tänkt att göra en film på hur man på lättaste sätt avlivar sina kaniner och sedan hur man slaktar, typ vilka delar man ska äta osv… 

När det gäller avlivningen så ska vi vissa 2 olika metoder!
1.Bulltpistolen
2."klubb" metoden! 

Då ska vi vissa vart man slår/skuter och avblodning osv..

Men detta gör vi bara om det finns ett behov av det. Så skriv av er! Behövs en sådan här film?? Finns det en sådan här film?? Osv..

Och ska bara säga att det är inte mina kaniner som vi kommer slakta utan inköpta från en uppfödare som föder upp för slakt!
Skulle aldrig kunna skära i en av mina egna!

[Luppa]
0

Jag vill gärna se den :)
Blir det bara själva avlivningen alltså?
Kanske ni borde lägga till hur man flår, tar ur och styckar ;)

[Luppa]
0

Kanske ska tillägga att en kompis har gjort en liknande film.
Den visar hur man bedövar, avblodar, flår, tar ur.
Men jag skulle gärna vilja se detta med styckningen.

Nicklasangora
0

Ja det var det jag mena! Asså flåning och styckningen ingår i slakten! Avlivningen kommer att vara på samma film fast i början av filmen! Så vill man bara se hur man avlivar så kan man stänga av när slakten börjar!

Ska säga att den kommer att läggas upp på en hemsida så alla kan ta del av filmen gratis!

[aammE]
0

Låter ju intressant. Glad

Zabbio
0

Har det blivit en film? :) Skulle vara intressant att se.

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.                                         

PrinzeZz
0

jag skulle nog inte kunna se den, men finns säkert folk som skulle dra nytta av en sån film

Medarbetare på kaninhoppning.ifokus.se | Rosvalla-katastrofen 20/2 2010 Måne 
Uppfödning av hoppkaniner | Hemsidan | Bloggen |

Zakarias
1

Men bultpistolen är väl inte ett avlivningssätt? Det är bara "bedövning" tills man avblodar

dermot
0

Är det denna filmen som är länkad på fb-sidan Köttkaniner? :)

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 

Ljusta
0

Jag tror att den som finns på köttkaniner är en annan film, den har väl inte styckningen med?

Ljustadalens kaningård

[Luppa]
0

#8 Nej, det är en annan film, den jag nämner i #2.

dermot
0

Ah, jag missade den kommentaren! Men ok. Vet ni någon film där de visar styckningen?

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~