Kanin iFokus

Kanin

Etikett: beteende-hälsa-och-skötsel
Läst 3761 ggr
solsten
0

"Juckande" Kastrerad hane!!

Hejsan

Skrev här för ett tag sedan om våran kanin Stampe som hade fått en liten tjejkompis. Det har verkligen funkat kanon, dom är jättegulliga mot var varandra och Stampe är så försiktig mot henne.

Nu till min fråga. Igår kväll såg vi att han försiktigt försökte" jucka" på henne….ska tillägga att han är kastrerad. Trodde dom inte gjorde det när dom är kastrerade. Nån som har nåt svar. Han är lite över året och kastrerades i maj detta året.

MVH Katti

spiritedaway
0

Det händer att dom gör det ibland ändå. Gizmo gör det på Luna ibland när hon är brunstig. Men det börjar oftast med att hon rider på honom. Men han brukar inte "rida" så länge, han brukar oftast sluta rätt snabbt och tvätta henne istället.

Och jag har hört om fler kastrerade hanar som kan göra så också, så det är nog inget ovanligt.

solsten
0

Ok, trodde inte att dom hade nåt behov av det alls efter en kastrering. Tar det inte bort lusten??

Mvh Katti

spiritedaway
0

Jag har ingen aning varför de gör så faktiskt :P

kaningodis
0

Det kan ocskå ha med dominans att göra.

Förrut när jag hade honor ihop så visade de sin dominans på det viset.

Kastanjegårdens Kaniner

spiritedaway
0

#4 jo helt klart.

Haztparken
0

Jag har min hona och min kastrerade hane tillsammans i hagen. Min hona brukar börja rida på honom som #1 skriver. Hanen brukar då springa bort men hon ger sig aldrig -.-'

Till slut ibland så kan han få för sig att rida på henne, han typ ger upp eller något men han brukar hålla på ett tag och sedan sluta ganska snabbt, men då kommer min hona fram och vill att han ska fortsätta.

Iaf så det händer ju inget när han gör det. Hos mig så är det min hona som uppmuntrar min hane att göra det.

[vigge_]
0

Din hane visar troligtvis bara dominans. Min sexåriga dvärgvädur som är kastrerad gör så på min tre månader gammal hermelin. Varje gång han gör så puttar jag bort honom. Hermelinen är så liten. Han gjorde samma sak på en kasterad hane som jag lånade under sommaren. Till slut gav sig den andra hanen och de blev väldigt bra kompisar