blir kastrerad hane mindre hanig?
Kan man kastrerar en hankanin för att kunna ha den tillsammans med en hona trots att den är 4 år? och kommer det bli jobbigt för honan ändå? alltså försöker hanen para sig trots att han inte har några skott i bössan så att säga
hade gärna velat ha mina två/möjligtvis tre dvärgteddysar tillsammans :)
Medarbetare på Hundar.ifokus
Visst kan du göra det. Man kan ju dock inte säkert veta att det funkar men är ju större chans. Dem juckar lite i början men för det mesta så slutar dem ganska snart.
Föder upp holländare. www.freewebs.com/christmast
okej, alltså finns det en chans att de skulle kunna leva tillsammans =) hade varit mycket bättre för mig och kaninerna. Hade tänkt sälja mina två inneburar och bygga en större innebur. Just nu lever 2 honor tillsammans och en hane själv. Antagligen kommer en av honorna bli sålda i helgen men inte helt 100 % säkert. Blir hon inte såld så får hon stanna.
Medarbetare på Hundar.ifokus
Chansen är ganska stor att de haniga beteendet sitter kvar, De sägs att man ska kastrera dom om de är innan dom fyller ett eller samma dag om man vill att de haniga beteendet ska försvinna (kommer inte alls ihåg när) kastrerade min när han va kring 1 och klart han minska de på de jobbiga beteendet väldigt mycket men de kan komma tillfällen han parar sig med honan ändå fast tror de bara är när hon vill men tror även att de är därför hon är smått irriterad på han ibland när dom får träffas då han vill men inte hon ;p
Fast klart du kan kastrera han nu, om han håller på så säger hon väll åt honom om de blir för mycket men då får man passa att de inte blir bråk, sen vet jag inte om de jag skrev överst stämmer till 100% bara sånt jag läst här på kif sen är ju alla olika :)
Jag tror att det varierar från kanin till kanin hur de blir efter kastreringen. En sak som spelar in är hur pass haniga de är innan kastreringen. Jag kastrerade en hane när han var närmare 2 år och han var inte det minsta jobbig mot honor sen. Men så var han inte särskilt hanig innan heller.