Vad för färg/teckning?
En tjej på dayviews frågade vad hennes kanin har för färg. Jag har ingen aning :P
Det mörka i ansiktet är mörkgrått och sitter där det sitter, sen har han möööjligen mörknat lite i färgen sen i somras sa hon. Men det kan ju va från solblekning i somras. Hon vet inget om föräldrarna då han är upphittad.
Viltzobel? :)
Kan va så! Jag tycker det skummaste är fläcken i pannan :P
#2 Är kanske den som är den mörka zobelteckningen? Såg ganska mystiskt ut :S
#3, ja, men den ser så hiiimla mörk ut xD
Jag skulle nog också säga viltzobel. Just zoblar kan se väldans knasiga ut i ansiktet vissa perioder, exempelvis under fällning och även under sommaren. Åtminstone har mina kunnat göra det.
Jag tänkte först silver, men det är nog mer troligt med viltzobel. xP
// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~
#5 även om fläcken varit där sen i somras? :S
#6 jag också, precis samma tankegång xD
#5: Japp, ibland tar det helt enkelt tid innan såna fläckar försvinner. Sen finns det ju alltid bra och dåliga varianter av varje färg/teckning.
"Det man kan skilja chinchilla och viltzobel åt på är att en viltzobel dels ska ha rubinglans i ögonen (något som hör zobelanlaget till). En viltzobelkanin har också ibland lite gul färg runt nosen och på andra delar på kroppen vilket en chinchillafärgad kanin saknar." Detta stod inne på Kaninhoppning iFokus. Fråga henne om det stämmer :)
#9 Det svåra är att en viltzobel kan vara utan rubinglans och gula zoner. :)
// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~
Precis som #10 skriver är det inte alltid så enkelt att skilja dem två åt. Om det är en bra chinchilla och en "tydlig" viltzobel kan det vara enkelt. Jag vet om 1 kanin som verkligen ser chinchilla ut, men har gett zobel med en vit rödögd.