Hona som inte blir dräktig
Om en hona går tillsammans med en hane (som gjort lyckade betäckningar tidigare) under flera tillfällen en hel sommar och ändå inte blir dräktig, skulle ni då bedöma att hon inte kan bli dräktig eller skulle ni fortsätta försöka? Honan är nu strax över 1 år och ska hon få någon kull så bör det ju ske nu..
Hon är himla fin och vill ju gärna kunna ha henne i Avel.
Hur gammal är hanen?
Tyvärr vet jag inte det eftersom hon inte var i mina ägor i somras.
Kan han vara kastrerad? Eller infertil?
Har samma problem här, men nu verkar hon faktiskt äntligen dräktig. Honan kan, om du har otur, vara infertil som #3 säger. Men det kan bero på årstiden också. Hade jag varit du hade jag testat i vår igen, min hona är inte ett dugg villig (trots brunst haha) och jag samt en hel del andra tror att hennes ovillighet och anledningen till att hon gått tom alla försök är årstiden som inte stämmer. Så testa i vår annars :)
Vissa kaniner kan också som #4 säger vara ovillig. Våren brukar vara brunst perioden för de flesta djur, t.o.m kastrerade djur blir lite villiga XD
Har honan varit brunstig de gånger du testat para?
// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~
#3: Nej, eftersom samma hane använts till andra honor så ska han iaf vara ok.
Eftersom den tidigare ägaren testat vid flera tillfällen under sommaren och även haft de tillsammans en längre tid utan resultat så antar jag att hon måste ha varit brunstig någon gång tillsammans med hanen.
Dock tänkte jag inte på att fråga om de har sett någon riktig betäckning.
Vad tror ni, triggar man bäst igång en brunst om man släpper ihop dem då och då eller om man låter dem gå tillsammans en längre period? Jag vill få henne dräktig nu eftersom hon ändå är lite över 1 år, men går inte det så gör jag ett försök till våren och går det inte då så går det nog inte.
#7. Ja, bästa är nog att vänta ett tag eftersom du försökt så pass många gånger utan resultat. Försök lägga märke till om börjar bli brunstig och bete sig annorlunda, då kan du ge ett försök.
#Nu var det ganska länge sedan det försöktes, (jag har aldrig försökt utan det var förra ägaren). Tänkte försöka nu och sedan till våen om det inte lyckas.