Kanin iFokus

Kanin

Etikett: tävlingar-och-lekar
Läst 633 ggr
MsSofieG
0

Holländar Tan korsning?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hejsan. Har funderat mycket på dessa raser den senaste tiden och hur tror ni resultatet skulle bli om man parade en svart vit holländar hona med en svart och rödbrun Tan hane? Låt er fantasi flöda :D

hobbymupp
1

Fantisera om en drömgenetik gör jag ofta xD Tänk att para en Sachsengold med en Alaska och få en svart kanin med orangea prickar xD<3 Hade ju varit underbart om man fick en tantecknad holländare ur kombinationen du skriver om. Dock är väl inte riktigt genetiken så snäll mot oss :P

Elina.
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Mer eller mindre rödförstärkt otter svart med och utan vita tecken.

Syskonpara de ungarna, så får man kanske ut något liknande ungen på bilden, men med mer rödförstärkning

MH1994
0

Tan holländare var något jag drömde om förut men det blev inte av…

// Matilda

Holländsk kanin i främst japantecknad blå/gul men japantecknad gul/svart och blått förekommer också.
Fransk vädur i främst chinchilla samt mantel.
Satin

http://tallmonskaniner.webs.com

MsSofieG
0

#1 Ja man kan ju inte låta bli att drömma sig bort :D

#2 Ja där är du nog inne på något. Skulle nog bli en spännande kombination ^^

#3 Jag har funderat på att para just den kombinationen men skulle vilja ha åtmistonde två köpare innan så jag inte står där utan köpare och med en hög kanin bäbisar ;)

hobbymupp
0

Åh! Så det går alltså! 8D Så coolt, första gången nått av det jag fantiserat ihop faktiskt funkar i verkligenheten!

MsSofieG
0

#5 Om det blir just den färgkombinationen vet jag inte då jag är väldigt dålig på hur färgerna fungerar genetiskt men båda kaninerna är så himmla trevliga och fina i tempramentet så även om det skulle bli tråkiga färger så blir det garanterat super trevliga ungar. Har mest bara fantiserat lite om det än så länge men det känns mer och mer som om jag vill göra verklighet av min fantasi :D

Elina.
0

#5: Går absolut att få fram holländare i tan/white/otter men det är inte godkänt.

Sen går det ju att få japantecknade med kraftig röd färg också, men att få fram svarta kaniner med klara röda prickar utan stänk osv e lite värre ;-)

hobbymupp
0

#7, Haha, ja japan är ju liiite annolunda xD Tänkte mer som rexdalmatinerna, hehehe.

[Totoros kaniner]
0

en tan kanin e min dröm :)

MsSofieG
0

#9 Ja dom är underbart fina :D

Lina R
0

Svart tan + svart holländare = svarta ottrar med vita tecken :).

/Lina R

Rönnbäcks Kaniner, registrerad kaningård #119 i SKAF
www.ronnbacks-kaniner.se

MsSofieG
0

#11 Lät ju som en relativt cool om inte ovanlig färg ^^

Lina R
0

Jo det är rätt snyggt :).

Jag hade velat se en sallander holländare, bara för att den tekniskt sett är godkänd i standarden men i praktiken obedömbar ^^.

/Lina R

www.ronnbacks-kaniner.se

Lina R
0

Drömmen hade varit om alla chinchillavarianter blev godkända, och att ha en uppfödning av holländare i chinchilla svart, chinchilla blå, chinchilla brun och chinchilla egern… De ni ;).

/Lina R

www.ronnbacks-kaniner.se

hobbymupp
0

TS, skulle du ta en kull efter individerna du pratar om så måste du visa oss bilder :D

MsSofieG
0

#14 Haha vilken grej det skulle vara :D

#15 Ja jag tänkte ta det till våren/sommaren och det blir garanterat en massa bilder här i så fall :D