Kanin iFokus

Kanin

Etikett: allmänt
Läst 2871 ggr
Frosstis
0

Vill vara fodervärd

Mina föräldrar sa äntligen idag att jag får vara fodervärd åt en kanin, ååh jag är så glad!

Pappa sa att jag bara skulle kolla läget, så ja. Jag ska bara se vilka som söker fodervärdar :)

Kaninen ska finnas i Göteborg, jag vill gärna lämna kaninen till dig när jag reser bort (jag reser några gånger per år), och helst av allt vill jag ha "tillbaka" kaninen, men det bestämmer du Glad Så därför vill jag att ni finns i Göteborg, helst i hisingen, backa, kungälv osv, men jag kan åka runt i hela göteborg för att hämta kaninen :)

Jag vill gärna ha kaninen någon månad i början för att "testa på", känner jag att "wow det här passar mig!" vill jag gärna att kaninen stannar :)

Helst ska det följa med en bur, jag vill ha inne kaninen i mitt rum några dagar så jag lär känna den. Sedan kommer jag och pappa antagligen att bygga en utebur :)

Jag är 14 år, älskar djur över allt annat och har alltid längtat efter en kanin, och jag erbjuder kärlek, omvårdnad, fräscht vatten, bra hö, mycket utevistelse, lite grönsaker och sånt som en kanin behöver :)

Skicka gärna med sele+koppel :)

Spelar inte så stor roll vilken ålder det är, och helst en rex eller dvv, men det spelar inte heller någon roll :)

Kanske lite rörig text, men kaninen ska finnas i göteborg, och att ni kan ta den när jag reser bort, och att jag kan få prova på några månader :)

Så skriv gärna om kaninen, en bild är ett + Glad

Edit: Jajuste, jag har en hund (jättesnäll!) och en hamster också :)

Frosstis
0

Ingen som vill låna ut sin kanin? :) Finns ju så många säljes annonser.

HonHonDenDära
1

Skulle ja ha en kanin över hade du fått låna den, bor i Hisingen och det. Men nu vill ja ha min store gosse själv :P (en fransk vädur).

Hur har du tänkt dig med fodervärd? oftast innebär fodervärd att uppfödaren tar ett antal kullar m.m men de kanske är annorlunda inom kaninvägen på den fronten, annars normala fall så är de ju att uppfödaren tar kullar och det.

De finns lite uppfödare i och nära göteborg, mejla eller ring till dem och fråga!

Lycka till.

Gi in på min profil
För att se mina kullar.

Frosstis
0

Ja jag kan mejla de och kolla. :)

Tack för ditt lilla erbjuande ;)

Frosstis
0

Puttar Glad Verkligen ingen som vill låna ut sin kanin som finns i göteborg? :)

HonHonDenDära
0

Har du kollat på dem som lånar ut sommar kanin? de passar dig faktiskt bra, och man kan få låna under vinter området med.

finns vissa uppfödare som lånar ut det med. Men kommer inte på vad dem heter just nu.

Gi in på min profil
För att se mina kullar.

Frosstis
0

Nej, vilka gör det då?

HonHonDenDära
0

Finns ett par, men kommer som sagt inte på va dem heter. Kolla på blocket och sök på sommar kanin så dyker de upp, har funnits ett par annonser där om det. Vissa kan ordna transport om de bor längre ifrån å det.

Gi in på min profil
För att se mina kullar.

Frosstis
0

Okej, tack så mycket! :)

zappzoon
0

Vad är de för kanin du söker att bli fodervärd åt?

/ elin /littlemellowskaniner

Frosstis
0

Det spelar ingen roll :) Bara det är kanin så ;)

minaninar
0

#10 En snäll och lite handtam kanin kanske? Skrattande

Frosstis
0

Haha ja, jag trodde hon menade ras men jag vill ha en tam kanin :P Helst en som gillar att kela :)

mandyosv
0

När är det du vill ha kaninen? Vill du ha en vuxen eller kaninunge? Jag har några som skulle passa! Kolla bilder på min hemsida www.mandy.n.nu! Vill du köpa kaninen om du fäster dig vid den?

Gilla min facebook sida för att se bilder vi lägger upp från våran uppfödning av:
Dvärgvädur, Magagaskar, mantelt & Vit blåögd.
Guldhamstrar i olika färger. Hemsidan: Makke & mandys superfina djur

JessicaOlin
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

ja har en kanin som är jätte snäll en unge hon är svart med stickel hår och helt underbar !! :)
intresserad? :)

Silverekenskaniner.weebly.com

Pojke - April 2016 💙
Pojke - BF 2022 💙

Tjeckoslovakisk varghund- 2014 🐶

Frosstis
0

Jag vet inte riktigt, men snart! Jag åker till danmark den 13-15, så efter det iallafall :)

Spelar inte någon roll unge eller vuxen, men om jag kommer hem till dig så kanske du kan visa de och så väljer jag den jag fäster mig vid? :)

Jag får inte köpa kanin för mina föräldrar, det var därför de gick med på att vara fodervärd.. :( Hur länge får jag ha kaninen? :)

Frosstis
0

#14 Vart finns du?

JessicaOlin
0

ja bor dock i skövde  men åker till gbg då och då så kan leverera henne isåfall :)
ska dit den 17e  och den 19e som ja kan lämna sen kommer de fler lägen ja åker dit (y)

Pojke - April 2016 💙
Pojke - BF 2022 💙

Frosstis
0

Jaha okej men jag får se :)

JessicaOlin
0

kaninen kan du ha så länge du vill :)
har en vuxen hona med som är wienertecknad men hon skada sej idag så ja vill vänta med henne  sen har ja en hane som heter åke som är på omplacering som ja kan lämna på foder bara att han kan va lite bestämd av sej

Pojke - April 2016 💙
Pojke - BF 2022 💙

mandyosv
0

Ok! Du kan gärna komma hit & titta! =)

Gilla min facebook sida för att se bilder vi lägger upp från våran uppfödning av:
Dvärgvädur, Magagaskar, mantelt & Vit blåögd.
Guldhamstrar i olika färger. Hemsidan: Makke & mandys superfina djur

Frosstis
0

Okej tack!

Jag ska höra med mandyosv och mina föräldrar först för hon "ligger högst upp". Skrattande

Frosstis
0

#20 Har du någon bur jag kan få köpa? :) Annars bygger vi en egen.

Hur mycket vill du ha betalt? Vill du ha pengar/månad eller? :)

[Sara-]1
0

Söker du fortfarande en kanin att ha på foder :)?

Frosstis
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#23 Nej, jag har redan haft i somras :) I augusti fick jag en kanin som jag lämnade tillbaka efter någon vecka för att han inte trivdes hos oss, men sedan fick jag världens underbaraste ♥

Jag ska kanske ha nästa år igen :)