Kanin iFokus

Kanin

Etikett: köpes-säljes-transport
Läst 1736 ggr
Ambellah
0

(S) Med stor sorg i hjärtat..

Det är med stor sorg i hjärtat jag är tvungen att sälja mina två älsklingar. Det är så att jag har fått reda på att jag är allergisk mot gräspollen det vill säga hö som kaninerna måste ha dagligen/hela tiden. Men det är främst på grund av att jag ska börja ta sprutor mot min extrema kattallergi vilket innebär att jag absolut inte ska utsätta mig för extra "onödiga" fall som kan utlösa eventuella allergianfall, vilket hände när jag var på sjukhuset sist. Kaninerna i fråga är från Stjärnan´s kaninuppfödning av Annelie Hörberg.

U: Trombens Russian Lullaby "Engla"

E: Regnbågens Gt. Ch. Power of Love "Pontus"

Födda: 2011-06-07

Det vill säga dem är syskon dock bor dem inte i samma bur.
Kaninerna kommer i ett eget inlägg här under.

Det går jättebra att skicka ett meddelande till mig vid intresse!
Jag ser helst att inga kommentarer om kaninerna ska finnas i tråden, det vil säga enbart relevant information/frågor då jag gärna vill hålla tråden så "ren" som möjligt, tack! :)

Mvh Alice och Morpen :)

Ambellah
0

Mer information och bilder på mamma Engla kan ni hitta här: http://stjarnans.weebly.com/engla.html

Ambellah
0

Mer information och bilder på pappa Pontus kan ni hitta här: http://regnbagens.weebly.com/pontus.html

Ambellah
1

Namn: Stjärnan´s Kokos "Amber"

Amber är min lilla ögonsten! Hon är väldigt snäll, nyfiken och glad. Så fort hon hör att man är påväg till henne blir hon alldeles tokig av lycka och springer maraton runt i buren. Hon är även väldigt duktig på att hoppa dock har jag inte hoppat så mycket krok med henne. Hon har aldrig startat i en tävling men det skulle nog inte vara några problem bara man tränar henne i selen. Hon älskar pussar och att gosa men hon uppskattar inte att sitta högt upp i knät, att bli lyft tränar vi på dagligen! Det bambe (som hon också kallas) skulle behöva är nog ett hem med möjlighet till mycket Motion då hon är full med energi och är gärna ute och skuttar flera timmar! Hon är även rätt unik med hennes ståöra som hon har haft sen hon föddes. Tricktränings/Klickerträning är hon också rätt duktig på.

Ambellah
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Namn: Stjärnan´s Pralin "Bella"

Bella är riktigt sockersöt! Hon älskar att bli kliad på huvudet , mat är också någonting som hon uppskattar. Hon kan självklart också hoppa dock gör hon lite som hon vill ibland, en riktig liten dam. Just nu bor hon inomhus (sen i somras) men hon har bott ute. Klickerträning/trickträning är mer hennes "grej". Bella skulle vilja ha ett  hem med mycket kärlek!

Ambellah
0

Putt! Alla tillbehör ingår :)

Ambellah
0

Hem är viktigare än priset!!:)

Frosstis
2

Åh vad fin Bella är! ♥

Ambellah
0

Putt igen ! :)

elinyeaah
1

Sjukt fin Amber var!!❤❤❤

Mvh Elin

Kaninliv.bloggo.nu

Ambellah
0

Snälla! Det börjar bli ganska akut.. vad gör man av dem annars??

Exempel på saker som ingår:

*rejäla burar till båda (2uteburar och 1 innebur)
*kompostgaller
*mat
*hö
*spån
*övriga saker såsom flaskor, borstar, selen osv

* LIBRA HINDER!!!!

elinyeaah
0

Hoppas verkligen dom kommer till ett bra hem, lycka till! ❤

Mvh Elin

Kaninliv.bloggo.nu

Ambellah
0

#11 det hoppas jag med. Jag ska göra mitt bästa! Tack :)

Frosstis
0

Jag hade vääldigt gärna velat ha Bella, men jag får inte för mina föräldrar! Om jag kunde ha jag bara tagit henne på foder, men nää :/

Ambellah
0

#13. åh vad synd! :( vi får hoppas på att hon hittar ett annat hem snart. :)

Emmny
0

Var bor du ? Jag Skull vilja ha Bella isf. Vi har alla våra ute så det måste gå att ha henne ute. Vi behöver inte några inneburar, men det andra skulle vara bra att få med :)

Har 10 kaniner och jag tror att en till skulle kunna gå bra ? Det kanske låter lite konstigt eftersom jag har så många men eftersom det är så akut.

Hälsningar Mig och mina hamstrar !

Ha det bra !

Ambellah
0

#15 Bella bor som sagt inne men kan mycket väl flytta ut till våren. Såg att du bodde i Skåne så det är nog svårt att få ner burarna från Gävle (Södra delen av Norrland) :/

Ambellah
0

hinder KANSKE ingår beroende på men glömde tillägga att transportburar självklart medföljer en med vardera kanin!

OBS dem behöver inte hamna på samma ställe men gärna med andra kaninkompisar :)

Ambellah
0

Putt :)

Mannez
0

Vart finns du? (Hittar inte)

Hälsningar Amanda och kaninerna

Ambellah
0

#19 Gävle. Men kan tas till annat område vid behov. (Oftast)

Mannez
0

20# Ajdå, lite väl långt borta

Hälsningar Amanda och kaninerna

Ambellah
0

#21 jaa, oj de va lite långt :/ synd!

Frosstis
0

Men varför kan inte inte ordna transport då? Två (eller fler..?) har ju redan erbjudit sig om det finns transport typ :)

Ambellah
0

#23 Såhär ligger det till, jag har hittat ett hem i Malmö men då jag inte kan få dit burar så blir det ett problem. Därför försöker jag hitta något närmre under tiden :)

Ambellah
1

Tråden kan låsas då dem har kommit  till omplaceringshem som verkar underbart! :)