Kanin iFokus

Kanin

Etikettbur-och-aktivering
Läst 416 ggr
[Sara-]1
0

Könsmogen kanin, vad för underlag?

Min hermelin kille på 5mån är riktigt könsmogen nu han luktar hopppar runt i buren, så fort han ser en annan kanin så kurrar han osv osv. I vilket fall så har jag han som inne kanin, just nu har han mattor och lite halm iburen och en toalätt låda. Men jag tycker det luktar dom tusan direkt.. Någon som har något förslag på annan bur matrial som inte luktar? Har även 2teddykaniner. Skulle spån funka bättre? Jag tänker inte kastrera honom då jag redan förlorat flera kaniner för det .

kaningodis
0

Mattorna lär ju suga åt sig fukt och lukt så om du tar bort dem så kanske det blir bättre :)

Kastanjegårdens Kaniner

Zakarias
0

till teddykaniner ska du helst inte ha spån, blir en himla massa borstning isåfall :P

hobbymupp
1

Jag tror att han luktar för att han är könsmogen. Kastrering skulle nog hjälpa, och om du hittar en BRA veterintär så är risken minimal att de dör. Om du säger var du bor så kan vi på Kif berätta om vi vet nån bra där. ka du inte ha honom till Avel är det kanske lika bra, så slipper du parningar, skvättande och lukt.

Annars är hampaströ ett väldigt bra men dyrt strö som minimerar lukt.

[Sara-]1
0

Nej vill inte kastrera honom. Har redan frågat er om tips? ang andra kaniner med den har med dött så nej tänker inte riksera det som jag skrev i mitt första inlägg. Hm okek kanske värt o prova, funkar inte vanligt spån tror ni?