Kanin iFokus

Kanin

Etikett: bur-och-aktivering
Läst 876 ggr
Zilja
0

Så bor dom 5 bästisarna =)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har 4 stycken kaniner och min syster har en. Alla funkar tillsammans och är bästa vänner. jag lägger ut lite bilder på kaninerna och hur dom bor. Jag har gjort iordning ett gammalt hönshus som dom bor i. Det är nymålat och rengjort noga. Jag är så noga när det gäller mina djur. Men det är väl bara bra ? ^^ Hoppas ni orkar läsa det mesta och titta på bilderna . (:

Zilja
0

Här bor alla fem kaniner. Alla går ihop och är jätte snälla mot varandra. Det är två tjejer och tre killar. På bilden ser man deras sov plats. Dom kan också hoppa ner på golvet där dom har en stor yta. (:

Zilja
0

Här bor dom. (: Övervåningen som ni såg på andra bilden är en bur för honan när hon får ungar. Jag ska också bygga fler burar på andra sidan där det finns plats på en lika stor "bänk" som dom har på den här bilden. För jag måste troligen sära på hanarna när dom blivit könsmogna.

Zilja
0

Alla tre våningar . (:

Zilja
0

övervåningen .

Zilja
0

Uteburen. Den ser inte ut att vara i så bra skick kanske. Men den är stadig och duger gott. Vi ska bygga ut den sen när vi får kaninungar. (:

Zilja
0

Kaninerna får bara vara ute på dagarna. Vi ska så gräsfrön i hagen så kaninerna får lite mer färskt gräs. nu har dom trampat ner allt.

Chippers
0

Bor tre okastrerade killar inne hos tjejerna? :O

Vad är måtten på varje våning?

Zilja
0

I nätet så finns det hål så kaninerna kan vistas i båda uteburarna . Vi hade stängt innan då vi var osäkra på om kaninerna gick ihop.

Zilja
0

Chilli min systers hane. 

Alla kaniner är dvärgvädurar. Även fast öronen inte har hunnit lagt sig ner på vissa.

Tina-A
0

Ser jättefint ut! :)

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Zilja
0

#7 Hanarna är unga och är inte könsmogna. Dom är snälla mot varandra och gör inget. när dom blir äldre ska jag flytta på dom. men det är meningen att vi ska få ungar, (;

Zilja min hona.

Chippers
0

#7 Okej :) Vilken tur då.

Sööt :-)

Zilja
0

#7 glömde skriva, men jag har inte hunnit mätt ännu ska göra det imorgon. (:

Dennis min hane.

Tina-A
0

#11: Åååh vad söt!!

Zilja
0

#10  tack så mycket . (:

#12 Ja dom trivs med varandra . det är bara bra att dom har umgänge. (:

Tjorven min hona.

Zilja
0

Den sissta som är min hane Mysak.

Zilja
0

#14 Hon är väldigt fin. Men bilden är mörk som gör så att hon ser rödare ut än hon är. Jag ska antagligen åka på den där träffen den 7 juli och isf så tar jag med mig henne. (:

Zilja och ena katten Batman . (:

Chippers
0

#17 Supersöt!!!

ikea
0

Vilka helt otroligt fina kaniner du har,dom var lika fina allihopa. Dom verkar leva ett bra kaninliv. Jag ska snart sätta ihop min kastrerade hane med mina tre honor, ska bli spännande att se hur det går.

Tina-A
0

#17: Vad roligt, då ses vi där! :)

Zilja
0

#19 . ja det hoppas jag att dom gör. alla kaniner utom chillie då som inte är min får komma ut och hoppa små små hinder varje dag nu. Men zilja tycker inte alls om att hoppa så hon och jag går på promenad och hoppar kanske ett hinder om hon vill då och då. (: Dennis den större kaninen hoppar högre hinder.

Jag hoppas det går bra. Han blir säkert glad av att få träffa 3 snygga tjejer (;

På bilden: Dennis hoppar.

Zilja
0

#20 Ja det gör vi säkert. (: Mamma har nog inget emot att köra mig och min syster dit . (:

[Niike]
0

Fina kaniner! De ser ut att bo fint med! Men tänk på att om du ska ha en hona med ungar i översta buren får den inte vara för liten!

Tina-A
0

#22: När ni bestämt er kan ni ju skriva upp er på den lilla listan som finns i tråden. Vi försöker räkna hur många vi blir :)

Zilja
0

#23  Nejdå jag ska titta måttet . men buren är inte förliten. Och om det blir trångt när ungarna blir större så får dom vara på "bottenplan" . Jag har många möjligheter att möblera om med kaniner och burar. (:

#24 Okej det ska jag göra. jag ska prata med mamma imorgon . (: .

[Quellii]
0

Vad fint ^^ Jättesöta kaniner :D

[Niike]
0

#25 Okej så bra:) Burarna var jättefina!

KvirrZ
0

Fina, väldigt söta kaniner :)

- Mvh Emma

SagaoAlfred
0

Jättefint å jättesöta kaniner :)

Hur gamla är dom? Jag tänkte att eftersom du sa att öronen inte hunnit lägga sig på alla kaniner än, är dom inte väldigt unga då?
Tänk på att honan inte ska få en kull för tidigt :) Men det har du säkert redan tänkt på! ^^

huldisen
0

Söta kaniner och fina burar.

Zilja
0

tack allihoppa.

#29 dom två största är lite äldre än 2 månader. Dennis som är så gammal har inte lagt ner sina öron ännu . Men han jag köpte av säljer bara dvärgvädurar. Men jag börjar bli osäker. jag vet juh inte heller när öronen brukar lägga sig. Dom andra är lite yngre än 2 månader. Joda det vet jag . (:

Måtten på burarna: Den översta buren: 155x60 cm. Är det för litet för en hona med ungar? Isåfall får dom bo på på nån av det andra våningarna.

mellanplan: 155x70

bottenplan: 215x200

Jag tror nog att jag ska ha ungarna och honan på bottenplan. för det är onödigt att en kanin ska ha en sådan stor yta när det finns en mamma med kull senare.

Mysofi
0

putt

babsan
0

hoppsan vad stora dom har blivit :)  ojj, va mörk mysak har blivit :| :D